Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Download informatienotitie

Tangram - Veluwe - 14-06-2024 Naar vacature  

Manager bedrijfsvoering/ controller Ambulante Hulpverlening Midden Nederland Informatie voor belangstellenden
Samen. Durven. Doen.
“Wij staan voor een gelijkwaardige wereld
waarin jij mag zijn wie je bent en de
ondersteuning krijgt die je nodig hebt.”
Terra Management Search, Informatienotitie Ambulante Hulpverlening Midden Nederland 2/7

Voorwoord:
Deze notitie introduceert Ambulante Hulpverlening Midden Nederland, de rol van manager
bedrijfsvoering/controller, en het gezochte profiel. Voor actuele informatie over de procedure,
bezoek www.terrasearch.nl. Heb je vragen? We helpen je graag telefonisch verder.
Na overleg met collega's van Ambulante Hulpverlening Midden Nederland en het raadplegen van
interne en openbare documenten, biedt dit document inzicht in de cultuur, strategie en groei van het
bedrijf en het profiel van de kandidaat die wij zoeken.
Meer over Ambulante Hulpverlening Midden Nederland? Check www.ambulantehulpverlening.nl
Terra Management Search,
Bert Hokken, consultant
Herman Wissink, search consultant
Terra Management Search, Informatienotitie Ambulante Hulpverlening Midden Nederland 3/7
Ambulante Hulpverlening Midden Nederland Stichting Ambulante Hulpverlening Midden Nederland (AHMN) werd veertien jaar geleden
opgericht door drie pioniers die geloofden dat zorg anders kon worden ingericht. Waar andere
zorgorganisaties de zorgvraag te complex vonden, zochten deze pioniers steeds naar passende
oplossingen. Hun motto: een volwaardige plek voor iedereen, ongeacht achtergrond.
De organisatie is uitgegroeid van een pioniersfase naar een professionele zorgorganisatie met
ruim 100 medewerkers die zorg bieden aan meer dan 400 cliënten. Het oorspronkelijke motto blijft
leidend.
AHMN ondersteunt mensen met beperkingen of langdurende problemen, zodat zij kunnen
deelnemen aan sociale netwerken en wonen waar zij willen. Naast professionele ondersteuning
wordt ook hulp georganiseerd vanuit het sociale netwerk, met de overtuiging dat solidariteit vanuit
de eigen kring leidt tot duurzame resultaten.
De organisatie is actief in de Noordwest Veluwe en Flevoland, met ongeveer 300 cliënten op de
Noordwest Veluwe en 100 in Almere. De zorg richt zich op mensen met een lichte verstandelijke
beperking, psychiatrische problemen, verslavingsproblemen of een dubbele diagnose. AHMN

biedt:
  • Ambulante zorg: begeleiding overdag en in de avond in de eigen woonsituatie.
  • Begeleid zelfstandig wonen: voor mensen die nog niet volledig zelfstandig kunnen
wonen, gericht op het aanleren van vaardigheden. Beschikbaar in Almere, Ermelo,
Harderwijk en Hierden.
  • Avond- en nachtdienst: ondersteuning in de avonden en nachten in onverwachte
situaties, beschikbaar in de regio's Veluwe en Flevoland.
De cliënten waarderen de dienstverlening van AHMN hoog. In het laatste
cliënttevredenheidsonderzoek scoorde de organisatie een 8.3.
Visie
AHMN streeft naar een gelijkwaardige wereld waarin iedereen zichzelf kan zijn en de benodigde
ondersteuning krijgt.
Missie
De missie is samengevat in drie woorden: Samen, durven, doen.
Samen: AHMN staat voor gelijkwaardigheid en transparantie. De wensen van de cliënt staan
voorop. Er wordt nauw samengewerkt met ketenpartners in de regio en er is trots op de talenten
van de medewerkers.

Durven:
De organisatie toont lef, is oplossingsgericht en denkt buiten de kaders. De medewerkers zijn
doortastende professionals die kennis en ervaring inzetten om de juiste ondersteuning te bieden.
Doen: AHMN heeft korte communicatielijnen en werkt hard om doelen te bereiken. Er is ruimte
voor plezier en voortdurende verbetering van de dienstverlening.
Terra Management Search, Informatienotitie Ambulante Hulpverlening Midden Nederland 4/7
De organisatie De tweehoofdige directie, waaronder een van de oprichters, wordt ondersteund door een
managementteam bestaande uit de manager bedrijfsvoering, de manager zorg en de manager
beleid en ontwikkeling. De organisatie heeft een laagdrempelige cultuur en werkt zonder
hiërarchische verhoudingen.’
De ondersteunende afdelingen werken vanuit Harderwijk.
Financiën
De financiën zijn op orde met een bescheiden positief resultaat de afgelopen jaren. Er moet
worden ingezet op omzetvergroting en kostenreductie door het verminderen van ZZP'ers en
verzuim.
Automatisering
De automatisering is gebaseerd op Google Workspace en Exact voor de financiële administratie.
Voor de financiële rapportages wordt gebruik gemaakt van Rolling Forcast. In het tweede half jaar
van dit jaar gaat de organisatie over naar een nieuw Elektronisch Patiënten Dossier (EPD), ONS
Nedap. De nieuwe manager bedrijfsvoering wordt projectleider van de implementatie van dit
systeem.
Terra Management Search, Informatienotitie Ambulante Hulpverlening Midden Nederland 5/7

De functie:
Leiderschap en verantwoordelijkheden
Als manager bedrijfsvoering geef je leiding aan meerdere afdelingen: financiële administratie,
cliëntenadministratie, ICT en middelen, schoonmaak en salarisadministratie. Je stuurt zeven
medewerkers aan die zelfstandig werken op Mbo+-niveau. Het is de verwachting dat de
salarisadministratie binnenkort onder HRM valt, waarbij je als sparringpartner blijft op belasting- en
loonberekeningen.
Financieel beheer
Je bent verantwoordelijk voor zowel business control als financial control en voert ook zelf
uitvoerende werkzaamheden uit zoals het vervaardigen van het jaarwerk en de rapportages. Je
optimaliseert de rapportages binnen de organisatie, begeleidt de accountantscontrole en zorgt
voor een effectieve Administratieve Organisatie en Interne Controle (AO/IC). Je bespreekt de
rapportages met de collega MT-leden, zodat een adequate (bij-)sturing mogelijk is.
Procesverbetering en innovatie
Je ziet kansen voor verbeteringen binnen de organisatie en werkt aan het optimaliseren van
processen op verschillende terreinen. Met een coachende leiderschapsstijl inspireer je je team en
bevorder je zowel individuele als collectieve verantwoordelijkheid.
Strategisch en tactisch beleid
Je ontwikkelt strategisch financieel-, automatiserings- en facilitair beleid. Als lid van het
managementteam vertaal je vraagstukken naar strategie en beleidskeuzes. Met het oog op
innovatie en markt- en productontwikkeling stel je, in nauw overleg met de manager beleid en
ontwikkeling, businesscases en kostprijsberekeningen op. Je fungeert als sparringpartner en
adviseur voor de directie en andere MT-leden, en houdt de organisatie scherp op relevante
externe ontwikkelingen.
Operationele taken
Naast strategisch en tactisch werk, voer je ook operationele taken uit in een dynamische omgeving
waarin diverse bedrijfsvoeringvraagstukken frequent voorkomen. Je zorgt voor de implementatie
van nieuwe systemen en efficiënte werkprocessen.
Je bent verantwoordelijk voor de vastgoedportefeuille, waarbij de technische zaken zijn uitbesteed
aan een vastgoed partner. De financiën, waaronder de huren, zijn in eigen beheer.
Samenwerking en advies
Als adviseur werk je nauw samen met je team om optimale ondersteuning te bieden. Je signaleert
proactief benodigde verbeteracties en creëert samenhang en overzicht binnen de organisatie.
Plaats in de organisatie
Je legt verantwoording af aan de directie en woont met enige regelmaat de vergaderingen
van de raad van toezicht bij, om het beleid toe te lichten.
Terra Management Search, Informatienotitie Ambulante Hulpverlening Midden Nederland 6/7
Profiel Opleiding en werkervaring
  • Afgeronde relevante bedrijfskundige opleiding (hbo of academisch niveau).
  • Ervaring als (financial) controller en kennis van business control.
  • Affiniteit met en visie op Vastgoed, Facilitair en automatisering.
  • Kennis van de zorg is een pré.
  • Leidinggevende ervaring is een plus. Vaardigheden en competenties
  • Cijfermatig en bedrijfseconomisch inzicht.
  • Visie en analytisch vermogen.
  • Sterk in communicatie en sociaal vaardig.
  • Innovatief, proactief, daadkrachtig en besluitvaardig.
  • Procesverbetering en automatisering implementeren.
  • Rust en stabiliteit bieden, vertrouwen geven en medewerkers motiveren.
  • Ontwikkelingsgericht en initiatiefrijk.
  • Samenwerkingsgericht, zowel intern als extern.
  • Stevige, warme persoonlijkheid met zelfkennis en enthousiasme.
  • Gemakkelijk schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.
Terra Management Search, Informatienotitie Ambulante Hulpverlening Midden Nederland 7/7
Praktische Informatie
  • Werkweek: 28-36 uur.
  • Salaris: volgens cao-gehandicaptenzorg, FWG 65 (max. € 6.446,00) (per 1 december 2024 vindt er een CAO-verhoging plaats, dan wordt maximum € 6.575,00)
  • Vakantiegeld 8% en eindejaarsuitkering: 8,33% van het jaarsalaris
  • Jaarlijks ontvang je extra Zorg Balans-uren (boven jouw wettelijke vakantie-uren). Door deze Zorg Balans uren is het mogelijk om werk en privé goed te combineren.
  • Hybride werken in overleg mogelijk.
  • Contract: een jaarcontract, met de intentie tot verlenging voor onbepaalde tijd
Selectieproces: Het selectieproces wordt uitgevoerd door Terra Management Search. Het controleren van referenties, het verifiëren van diploma’s en mogelijk een assessment kunnen onderdeel zijn van deze procedure. Het overleggen van een VOG maakt onderdeel van de aanstellingsprocedure. Sollicitatie: Ben je enthousiast over de functie van manager bedrijfsvoering/controller? Stuur dan zo spoedig mogelijk, je motivatiebrief en CV in. Je kunt CV en motivatiebrief uploaden via onze website. Als jouw kwaliteiten en motivatie aansluiten bij het profiel, dan nodigen we je op korte termijn uit voor een videogesprek met onze consultant Bert Hokken. Bij gebleken geschiktheid zul je daarna gelijk door ons aan de

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Tangram

Gerelateerde vacatures aan Download informatienotitie

Download informatienotitie

Tangram - Harderwijk
Terra Management Search, Informatienotitie kantoormanager/administrateur OMVR advocaten 2/7 Deze notitie introduceert OMVR advocaten, de rol van kantoormanager/administrateur en het gezochte profiel. Voor actuele
- Opslaan

Download informatienotitie

Tangram - Ermelo
Deze notitie introduceert ’s Heeren Loo, Groot Emaus (Orthopedagogisch behandelcentrum), Manager Jeugdzorg met bijbehorend profiel. Voor actuele informatie over de procedure, bezoek Heb je vragen? We helpen je graag
- Opslaan

Download informatienotitie

Tangram - Bilthoven
Regiomanager Utrecht/Amersfoort MT-lid King Arthur Groep Extramurale Zorg Informatie voor belangstellenden Wij gaan niet uit van wat niet meer lukt, Terra Management Search, Informatienotitie KAG regiomanager
- Opslaan