Inloggen - Registreer  

Meewerkend coördinator & BRP-specialist Burgerzaken

Gemeente Drimmelen - 11-02-2025 Naar vacature  

Voor 36 uur per week
Plaatsingsdatum
5 februari 2025
Sluitingsdatum
31 maart 2025
Uren
36 uur
Contracttype
Reguliere vacature (Tijdelijk met uitzicht op vast)
Opleidingsniveau
  • MBO+
  • HBO
Solliciteer nu
op de vacature 'Meewerkend coördinator & BRP-specialist Burgerzaken'

Jouw team Burgerzaken

Het gezelligste team van 12 professionals in gemeente Drimmelen zoekt een nieuwe collega. Als we met je kunnen lachen, samenwerken in je DNA zit, je meehelpt onze ambities waar te maken en ons team verder kan professionaliseren, reageer dan nu!

Ons team is onderdeel van afdeling Sociaal Domein dat uit 60 collega’s bestaat. De afdeling bestaat uit team Burgerzaken, Welzijn (beleid), Werk & Inkomen en WMO. We hebben korte lijnen met elkaar, dus sta er niet raar van te kijken als de burgemeester binnen komt lopen met een paar vragen. Samen met elkaar. Zo doen we dat ‘gewoon’ in Drimmelen!

De functie

Bij voorkeur zoeken we voor de functie
meewerkend coördinator & BRP-specialist Burgerzaken

een ervaren all-round senior-collega met kennis van:
  • Verkiezingen
  • Burgerlijke Stand
  • BRP
  • Adresonderzoek
  • Leidinggevende ervaring/ambities.
En we begrijpen dat we hiermee veel vragen. Dus los van BRP-kennis, kan je andere wensen zien als een pré. BRP-specialisme is wel een harde eis, zodat je met jouw kennis ons team op een nog hoger niveau kan brengen. En daar is alle ruimte voor, omdat het team openstaat voor verbeteringen, resultaatgericht is en ook kritisch is op haar eigen functioneren. We gaan de komende maanden onder andere nieuwe functionaliteiten toevoegen aan I-burgerzaken, onze balies vernieuwen, en onze processen optimaliseren en vastleggen en bespreken we verbeterpunten in ons werkoverleg. Kortom: dit is een kans om al je creativiteit en oplossingsgerichtheid toe te passen, zodat onze inwoners zich bij ons als klant behandeld voelen. Daar worden zij blij van en wij ook!

Als coördinator ben je verantwoordelijk voor het onderhoud van het van het beveiligingsplan, de zelfevaluatie en het beleid. Nieuwe wet-en regelgeving implementeer je met de collega’s en waar nodig maak je analyses om processen inzichtelijk te maken. Periodiek voer je voortgangsgesprekken en doe je de jaargesprekken. Voor Burgerzaken draag je zorg dat je binnen het budget blijft en praat je de portefeuillehouders bij over de laatste ontwikkelingen.

Jouw talenten

Voor deze functie zoeken wij een collega met een pittige portie ambitie. Met jouw initiatiefrijke houding en empathisch vermogen kun je je goed verplaatsen in de klant en collega’s. Dat neem je als uitgangspunt voor je handelen en inspireert je om gevraagd en ongevraagd verbetersuggesties te doen. Je wilt je blijven ontwikkelen. Je bent flexibel, communicatief sterk, secuur en een kei in samenwerken. Je zorgt dat we binnen onze begroting blijven en bent dus goed met getallen. En je weet feilloos te laveren tussen klantbelang en wet-en regelgeving. Handelen in de geest van de wet is voor jou geen uitdaging meer.

Juist die eigenschappen maken jou tot een goede allround medewerker Burgerzaken, zeker in combinatie met:
  • Aantoonbare ervaring binnen Burgerzaken en specialist BRP
  • MBO+/ HBO werk- en denkniveau.
  • Je kan goed motiveren, plannen en organiseren.
  • Je hebt een goede beheersing van Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Spreek je Engels? Dat is een pré.
  • Je bent in staat om op een ontspannen, flexibele en ook standvastige manier om te gaan met de vragen van onze inwoners.
  • Je heb ervaring met het programma i-Burgerzaken van PinkRoccade.

Wat bieden we jou?

  • Het

salaris voor deze functie

 is vastgesteld op schaal 10 (maximaal €5.313,- bruto per maand), afhankelijk van kennis, opleiding en ervaring, op basis van een 36-urige werkweek.

  • Een Individueel keuzebudget van 17,05% bovenop je salaris. Gebruiksmogelijkheden: studie, extra verlof, of uitbetaling.
  • Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor de duur van één jaar, met de intentie om deze bij goed functioneren om te zetten naar onbepaalde tijd.

Een fijn werkklimaat en een goede balans tussen werk en privé zijn bij ons heel belangrijk

, omdat we dan samen met plezier werken. Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zijn daarom vanzelfsprekend, met ruimte voor een persoonlijke invulling: koop en verkoop van verlof, flexibele invulling van de werktijden en gerichte opleidingsmogelijkheden.

Persoonlijke groei en ontwikkeling staan in ons team centraal.

Daarom zijn we gezamenlijk gestart met de opleiding NLQF-4, waar jij ook op instapt. Voor een opleiding op maat staan wij altijd open. 

De gemeente Drimmelen is jouw beste keuze

Welkom bij ons! 

Je werkt bij het cluster Burgerzaken. In ons team van werken we met veel plezier én toewijding met elkaar samen. Door een mix van leeftijden en ervaringsniveaus vullen we elkaar mooi aan. We verzetten veel werk en staan voor elkaar klaar.

Drimmelen, daar werk je graag! 

Onze blauwgroene gemeente is qua oppervlakte een van de grotere gemeenten van Midden- en West-Brabant. Onze ruim 28.000 inwoners wonen in de dorpen Made, Terheijden, Wagenberg, Hooge Zwaluwe, Lage Zwaluwe en Drimmelen en 3 buurtschappen. De gemeente Drimmelen ligt aan de rivier de Amer en omvat ook een groot deel van het Nationaal Park De Biesbosch. De 

gemeente Drimmelen
is een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Gemeente Drimmelen