Inloggen - Registreer  

Data Analist

DPG Media - Amsterdam
Amsterdam – Word jij enthousiast van werken met een state-of-the-art data stack, als onderdeel van een van de grootste data ecosystemen in Nederland en België? In de rol van data analist (met een focus op webanalyse) bij
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Data Analist Limburger Mediahuis B.V

Mediahuis - via Magnet.me - Amsterdam - 04-03-2025 Naar vacature  

Full-time / part-time
Full-time
Functie
Analist
Salaris
€ 3.200
€ 4.625
per maand
Soort opleiding
HBO of WO bachelor
Taalvereisten
Engels
(
Vloeiend
)
Nederlands
(
Vloeiend
)
Je carrière begint op Magnet.me
Maak een profiel aan en ontvang
slimme aanbevelingen
op basis van je gelikete vacatures.
Profiel aanmaken

Maak impact met data: bouw mee aan de toekomst van nieuws bij Mediahuis!

Heb jij een scherpe analytische blik, een strategische
mindset
en ruime ervaring met data-analyse? Wil jij jouw expertise inzetten om de nieuwsvoorziening voor honderdduizenden lezers en volgers naar een hoger niveau te tillen? De Limburger zoekt een ervaren Data Analist die meebouwt aan de toekomst van nieuws en media.

Dit ga je doen.

Wij geloven in de kracht van onafhankelijke journalistiek en willen met data onze journalistieke producten en commerciële proposities continu verbeteren. Als data analist speel je hierin een sleutelrol. De lezers en volgers van De Limburger en onze andere nieuwsmerken maken 24/7 gebruik van onze journalistieke en commerciële platformen. Dit genereert een enorme hoeveelheid waardevolle data. Jij verzamelt, analyseert, interpreteert en presenteert deze gegevens aan interne stakeholders, zoals de Redactie en de Marketingafdeling.

De focus van je werk ligt dan ook op journalistieke data en consumentendata. Samen met het team leer jij onze gebruikers en lezers zo goed mogelijk kennen, waardoor je adviezen kan geven over leesgedrag, campagne effectiviteit, leesactivatie en conversie verhogende facturen. Je bent adviseur en tegelijk ambassadeur van het data-gedreven werken binnen onze organisatie.

Je werkzaamheden bestaan uit:
  • Het ontwikkelen en verbeteren van rapportages, dashboards en analyses om duidelijke en betrouwbare inzichten te bieden.
  • Het verzamelen van informatie uit verschillende databronnen over consument- en leesgedrag, zowel op eigen initiatief als op verzoek van collega’s van de redacties, B2B- of B2C-afdelingen.
  • Het analyseren en optimaliseren van conversies, bijvoorbeeld via A/B-testen of multivariate testen.
  • Het verwerken, verrijken en modelleren van data en het omzetten van inzichten in duidelijke visualisaties en presentaties.

Dit neem je mee.

Je bent een analytische denker met minimaal drie jaar ervaring in data- en webanalyse. Dankzij jouw expertise weet je complexe vraagstukken om te zetten in concrete, strategische adviezen. Je voelt je thuis in een dynamische, datagedreven omgeving en weet complexe analyses om te zetten in heldere, impactvolle inzichten. Dit maakt je een uitdagende gesprekspartner voor onze stakeholders.

Daarnaast heb je:
  • Ervaring met tools zoals Power BI, SQL en Python.
  • Affiniteit en ervaring met (nieuws)media en Digital marketing.
  • Uitstekende beheersing van zowel het Nederlands als het Engels, zodat je helder kunt communiceren met verschillende stakeholders.

Dit hebben we voor jou in huis.

Bij Mediahuis nemen we goede arbeidsvoorwaarden serieus, want ze vormen het fundament onder onze samenwerking. We blijven deze voortdurend optimaliseren en vernieuwen om jou de beste voordelen te bieden. Bij deze functie hoort een bruto maandsalaris dat ligt tussen € 3.200 en maximaal € 4.625 op basis van een 36-urige werkweek, waarbij jouw startsalaris afhankelijk is van wat jij in huis hebt.

Volledige vacaturetekst bekijken
Mediahuis Nederland B.V.
Connecten
Wij bieden een thuis aan invloedrijke mediamerken en innovatieve mediabedrijven. We zijn één van de grootste van Nederland en daar zijn we best trots op. Maar om dat te blijven, moet je niet alleen meebewegen, maar ook anders bewegen. Dat begint bij nieuwsgierig zijn, nieuwe kennis opdoen en elke dag samen willen groeien. Ook met jou. Doorgewinterd in het medialandschap…

Meer lezen
Wij bieden een thuis aan invloedrijke mediamerken en innovatieve mediabedrijven. We zijn één van de grootste van Nederland en daar zijn we best trots op. Maar om dat te blijven, moet je niet alleen meebewegen, maar ook anders bewegen. Dat begint bij nieuwsgierig zijn, nieuwe kennis opdoen en elke dag samen willen groeien. Ook met jou. Doorgewinterd in het medialandschap en op zoek naar een stap? Kersvers en toe aan je 1e thuis? Wie je ook bent, wat je ook wilt doen, onze deuren staan open

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Mediahuis
Meer Data Analist Limburger Mediahuis B.V vacatures

Gerelateerde vacatures aan Data Analist Limburger Mediahuis B.V

Data Analist

Status Pro - Amsterdam
Wat ga je doen: De beste worden in jouw vak staat bij Status Pro centraal. Daarom krijg jij als data professional de mogelijkheid om binnen verschillende tech organisaties jouw kennis te delen middels detachering. Als wij
- Volledige vacature bekijken

UX/UI designer

Mediahuis - Amsterdam
Bij Mediahuis brengen we mensen en verhalen samen. Als uitgever geloven we onvoorwaardelijk in onafhankelijke, kwalitatieve journalistiek. En dat voor iedereen. We vinden het van groot belang om voor alle leeftijdsgroepen
- Volledige vacature bekijken

Business Analist Training Organisation

Luchtverkeersleiding Nederland - Schiphol
Ben jij een data-expert die strategische inzichten levert? Als Business Analist bij LVNL ontsluit, analyseer en beheer je data rondom de opleiding en vakbekwaamheid van luchtverkeersleiders. Wil jij impact maken met data?
- Volledige vacature bekijken

HR Data & Reporting analist

DPG Media - Amsterdam
Amsterdam - Data wordt steeds belangrijker en dat is ook direct terug te zien in het werk bij HR. Wij breiden daarom uit met een HR Data & Reporting analist die ons HR Management en de diverse stakeholders binnen en buiten
- Volledige vacature bekijken