Inloggen - Registreer  

Contractmanager

Inkoop - Den Haag - 06-03-2025 Naar vacature  

Geplaatst op 05 mrt 2025

Functie:
De ene dag staat een kwartaalgesprek met een van de leveranciers op jouw agenda en de volgende dag zit je in het projectteam dat een Europese aanbesteding voorbereid of duik je in een contract om een discussie over de reikwijdte te beslechten.

Zuid-Holland
Bronlocatie

Sector:
Overheid

Dienstverband:
Vast

Specialisme:
Overig

Contractmanager | 

Rijksschoonmaakorganisatie

Den Haag | Hbo bachelor | 32 – 36 uur | schaal 11; €4.024 – €6.110 (bruto) | Solliciteer voor 30 maart 2025 | Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd | Kenmerk: 59301, Plaatsingsdatum: 5 maart 2025

Functie­omschrijving

De ene dag staat een kwartaalgesprek met een van de leveranciers op jouw agenda en de volgende dag zit je in het projectteam dat een Europese aanbesteding voorbereid of duik je in een contract om een discussie over de reikwijdte te beslechten. Bij alle drie onderwerpen geldt dat jij een hele belangrijke schakel bent tussen de behoeften vanuit onze organisatie aan dienstverlening vanuit de markt en de leveranciers die dit leveren. Dit vertaal jij in heldere contracten die uitgevoerd worden volgens afspraak. Hierbij hechten wij belang aan duurzaamheid. Jij ook? Kom dan bij ons werken als contractmanager.

De Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) kent een diversiteit aan contracten. De meeste komen op basis van Europese aanbesteding tot stand. Hierbij kunnen de RSO-collega’s jouw kennis en hulp goed gebruiken. Zowel bij het sluiten, de implementatie, de uitvoering en monitoring van de contracten. Jij bent proactief en omgevingssensitief. Je denkt vooruit, brengt knelpunten en risico’s in kaart, zoekt naar weloverwogen oplossingen en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het management.

Met jouw communicatieve skills weet jij in ieder gesprek in goede banen te leiden, ook als het iets spannender wordt bijvoorbeeld wanneer een leverancier zich niet aan de afspraken houdt of anders toepast dan beoogt. Je werkt dagelijks nauw samen met de collega contractmanagers, inkoopmedewerkers en de collega’s van de afdeling Dienstverlening, die verantwoordelijk zijn voor de operationele uitvoering van de contracten en het DVA-beheer.

In ons werk vinden we het belangrijk om in control te zijn en dus gestructureerd en planmatig te werken. Jij vervult dan ook een belangrijke rol bij het intern verder professionaliseren van onze inkoop- en contractmanagementprocessen. Daarbij is er natuurlijk ook altijd ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.

Wat ga je bij ons doen:

  • Samen met je collega contractmanagers ben je het aanspreekpunt richting diverse marktpartijen op tactisch niveau.
  • Jij bewaakt de implementatie, monitort de uitvoering van de contracten en stuurt op de afgesproken kpi’s. Kortom, je zorgt dat een contract gaat leven en gebruikt daarbij je informatiebronnen optimaal.
  • Je denkt vooruit en weet benodigde acties in te schatten. Je handelt direct en adequaat als je een kritische situatie voorziet. Je denkt na over de consequenties van besluiten en adviseert hierover aan het management. Ook bespreek je met collega’s en marktpartijen of contractafspraken goed worden nagekomen en waar nodig stuur je bij.
  • Je bent de counterpartner van de Categoriemanager Schoonmaak (op strategisch niveau)
Lijkt je dit wat? Dan gaan wij graag met jou in gesprek. Ook met minder ervaren contractmanagers komen we graag in gesprek, want deze plek leent zich eventueel ook voor een ontwikkelplek. Meer weten over werken bij de RSO? Bekijk

hier 
het verhaal van collega Stijn! Stijn is inkoop adviseur bij de Rijksschoonmaakorganisatie.

Functie-eisen

  • Je hebt ten minste een afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt NEVI-1 of een vergelijkbare opleiding afgerond en bent bekend met de CATS-CM methodiek;
  • Je kennis over de Europese aanbestedingswet is actueel;
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring op het gebied van contractmanagement;
  • Je werkt planmatig en gestructureerd zodat jij altijd in control bent, ook tijdens drukkere periodes.
  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden en bent communicatief sterk en verbindend.
  • Je bent resultaatgericht, omgevingssensitief en proactief.

Arbeids­voorwaarden

Salaris­niveau:

schaal 11

Maand­salaris:

Min €4.024 – Max. €6.110 (bruto)

Dienst­verband:

Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd

Contract­duur:

1 jaar

Minimaal aantal uren per week:

32

Maximaal aantal uren per week:

36

Overige arbeids­voorwaarden

De Rijksschoonmaakorganisatie is een aantrekkelijke werkgever. Dit komt ook tot uiting in onze arbeidsvoorwaarden. Wat bieden wij jou?
  • een passend maandsalaris;
  • pensioenopbouw bij het ABP;
  • diverse verlofregelingen en de mogelijkheid om meer of minder te werken;
  • de mogelijkheid om opleidingen te volgen en door te groeien;
  • aandacht en ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling.
Naast je salaris krijg je ook een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). In totaal is dit per jaar 16,5% van je salaris. Je vakantiegeld valt hier ook onder. Je kunt het IKB laten uitbetalen in een bepaalde maand. Of je kunt het uitgeven, bijvoorbeeld aan een fiets, bedrijfsfitness of studieboeken.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Inkoop