Inloggen - Registreer  

Behandelfunctionaris trigger

Belastingdienst - Amsterdam - 03-03-2025 Naar vacature  

Binnen het trigger team zijn wij op zoek naar nieuwe collega’s die naast de reguliere triggerwerkzaamheden ook opgeleid zullen worden als behandelfunctionaris voor de aanslagregeling en het zelf behandelen van eenvoudige bezwaren.

Mbo
32-36 uur
Fiscaal
/
Juridisch
€ 3.016,- / € 4.868,- bruto p.m.
Amsterdam
Bekijk alle arbeidsvoorwaarden
Solliciteer direct
  • Reageer t/m 27 maart 2025

Dit doe je bij de Belastingdienst

De afdeling trigger zet zich in om alle inkomende bezwaren en verzoeken te beoordelen, te classificeren en waar mogelijk zelf af te handelen. Op deze manier zijn wij het voorportaal van alle landelijke toezicht, bezwaar en beroep teams en spelen wij een belangrijke rol in het totale bezwaarproces. Jaarlijks verwerken wij tussen de 170.000 en 190.000 bezwaren en verzoeken. Het triggerteam en de teamleiders rapporteren rechtstreeks aan de unitdirecteuren Particulieren.

Na het inwerktraject voor de triggerwerkzaamheden word je opgeleid om aan de slag te gaan met de aanslagregeling. Hierin stel jij je flexibel op voor de organisatie en ben je bereid om een handje te helpen bij een andere afdeling. Je komt te werken in een dynamische afdeling en geen dag is hetzelfde voor jou. De uitgelezen kans om je te ontwikkelen in verschillende aspecten van het bezwaarproces en om je netwerk te vergroten binnen Particulieren!

Lees meer

Een bijzondere baan, omdat...

  • je een uitgebreide inwerkperiode voor de trigger werkzaamheden volgt met voldoende begeleiding.
  • je een opleiding kan volgen voor de aanslagregeling met een vaste begeleider.
  • je onderdeel wordt van een gezellig team vol met behulpzame en ervaren collega’s.
  • je maandelijks deelneemt aan een leuk afdelingsoverleg met al jouw collega’s op kantoor.
“Het is heel leuk om samen met je collega's bij te dragen aan een snelle afhandeling van de bezwaren/verzoeken. We zorgen er met zijn allen voor dat de doorlooptijden van de bezwaren tot een minimum beperkt blijven. En kunnen we niet zelf aan het bezwaar tegemoetkomen, dan zorgen we dat ze binnen afzienbare tijd behandeld kunnen worden door iemand met de juiste kennis en vaardigheden.”

Edith, behandelfunctionaris trigger team.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je bent minimaal 32 uur per week beschikbaar.
  • Je beschikt over mbo niveau 4 denkwerkniveau.
  • Je hebt bij voorkeur administratieve werkervaring in een fiscale en/of juridische werkomgeving.
  • Je bent communicatief sterk en hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
  • Je vindt het een uitdaging om verschillende werkzaamheden te combineren.

Jouw competenties

  • Flexibiliteit
  • Zelfontwikkeling
  • Samenwerken
  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgerichtheid

De afdeling - Directie Particulieren

Toon inhoud van De afdeling - Directie Particulieren
De Directie Particulieren (P) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van ongeveer 11 miljoen burgers, buitenlandse belastingplichtigen, grensarbeiders en werknemers van internationale organisaties en diplomaten. De belangrijkste belastingmiddelen zijn inkomensheffing-niet winst en de schenk- en erfbelasting. De fiscale behandeling omvat toezicht, bezwaar en beroep én de directie behandelt de klachten voor de directies Particulieren, Grote Ondernemingen, Midden- en Kleinbedrijf, Centrale Administratieve Processen en KIantinteractie & -services. De directie Particulieren stuurt bovendien Belastingdienst Caribisch Nederland (BCN) aan.

De organisatie - Belastingdienst

Toon inhoud van De organisatie - Belastingdienst
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Belastingdienst