Kwartiermaker & Energieregisseur Waterschap
Eminent Groep - Amsterdam
Dit waterschap is verantwoordelijk voor de watertaken van de gemeente Amsterdam en het waterschap Amstel, Gooi en Vecht (AGV): productie en levering van drinkwater, inzameling en zuivering van afvalwater, en het beheer van - Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.
Kwartiermaker
Functieomschrijving
Voor de Gemeente Amsterdam zoeken wij een Kwartiermaker.De opdracht
Het doel van deze opdracht is om als kwartiermaker namens het Stadsarchief in samenwerking met de branchevereniging voor archivarissen KVAN een aantal activiteiten en producten te realiseren waarbij de transitie naar het archief als Informatie Nutsvoorziening wordt vormgegeven. De activiteiten en producten kunnen afronden van de opdracht duurzaam geborgd worden als fundament om de komende jaren het concept op uit te werken en voort te bouwen. Het gaat om een opdracht voor een half jaar, met een mogelijk verlenging voor een jaar. De eerste fase loopt van april tot en met augustus. In deze fase wordt een aantal activiteiten en producten gerealiseerd en een netwerk. Resultaten:- Drie (of meer) themabijeenkomsten met als thema het archief als nutsvoorziening, op twee doelstellingen: Publicatie van WOO-informatie en De Geschiedenis Doorzoekbaar;
- Vijf (of meer) artikelen over het archief als Informatie Nutsvoorziening en de implicatie daarvan voor de sector voor publicatie in het Archievenblad of soortgelijke kanalen;
- Een pilotproject waarbij een archief integraal wordt gedigitaliseerd, door middel van de inzet van Handwritten Tekst Recognition geautomatiseerd doorzoekbaar wordt gemaakt en na realisatie online aangeboden kan wordt aan de burger;
- Het inhoudelijke programma voor de KVAN Archief dag 2025 (juni, datum en locatie nog te bepalen), uitgevoerd als commissielid in de rol van bijdragend programmeu;
- Zes wekelijkse schriftelijke verslaglegging van de afgelopen periode aan het KVAN bestuur.
- Een meerjaren roadmap en bijbehorend plan van aanpak voor de komende twee jaar (2026 – 2027) dat bij afronding van de opdracht eind september wordt opgeleverd en in de lijn kan worden uitgevoerd.
De organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.De afdeling
De functie wordt geplaatst binnen de afdeling Toegankelijkheid en Digitale Innovatie van het Stadsarchief. In deze afdeling staat de digitale keten van ontvangen tot beschikbaar stellen van informatie centraal. Een van de belangrijke doelstelling voor de komende periode is om gebruik en hergebruik van informatie door burgers te optimaliseren, in samenwerking met partnerorganisaties in het archiefveld worden samenwerkingsprojecten geïnitieerd, want plaatsvindt in nauwe samenwerking met KVAN, de branchevereniging van archivarissen . In de afdelingen werken ongeveer 30 gedreven medewerkers die zich bezig houden met digitale innovatie, optimaliseren van toegankelijkheid en realisatie van een centrum voor openbaarheid en transparantie.Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift is vereist voor deze functie.
Functie eisen
- Minimaal WO werk- en denkniveau;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met werken in een soortelijke organisatie in de archiefsector;
- Minimaal minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projectleiding;
- Aantoonbare kennis van en ervaring met digitalisering in de archiefsector, inclusief toegepaste standaarden (minimaal EAD en Linked Open Data);
- Aantoonbaar een actief netwerk met actoren op strategisch en tactisch niveau in de Nederlandse archiefsector.
Functie wensen
- Aantoonbare ervaring met het werken voor een G4-gemeente en ervaring met centrale overheidsorganisaties;
- Affiniteit met de geschiedenis van Amsterdam in specifieke en Nederland in algemene zin.
Naar vacature
Meer vacatures van Bright Professionals
Gerelateerde vacatures aan Kwartiermaker
ellbru - Amsterdam
FunctieomschrijvingHet doel van deze opdracht is om als kwartiermaker namens het Stadsarchief in samenwerking met de branchevereniging voor archivarissen KVAN een aantal activiteiten en producten te realiseren waarbij de - Volledige vacature bekijken
(Senior) Consultant Real Estate - Urban Development
Deloitte - Amsterdam
Als (Senior) Consultant van het Real Estate Urban Development team adviseer jij partijen in gebieds- en vastgoedontwikkeling over het verbeteren en optimaliseren van samenwerkingen, business cases, strategie, beleid en - Volledige vacature bekijken
Ambulant hulpverlener of Psycholoog Geintegreerde Cr...
Levvel - Amsterdam
Levvel zoekt ambulant hulpverleners/psycholoog voor de Geïntegreerde Crisis Dienst!->Wil jij een extra uitdaging aangaan en directe hulp verlenen aan kinderen en jeugdigen in crisissituaties?-> Ben je in staat om ter - Volledige vacature bekijken
Lead Engineer Laagspanningsnet
Alliander - Amsterdam
De energietransitie is onmogelijk zonder jou als Lead Engineer LaagspanningsnetOm de energietransitie tijdig te kunnen verwezenlijken is het van groot belang dat de ‘productie’ van projecten wordt opgeschroefd. Dit doen - Volledige vacature bekijken