Senior adviseur/analist Financieel Ketenbeheer FinDos Oracle EBS
Ben jij een ervaren adviseur/analist Financieel Ketenbeheer met expertise in FinDos en Oracle EBS? Zoek je een uitdagende functie waarbij je je analytische vaardigheden kunt inzetten en actief bijdraagt aan de verbetering van financiële processen? Lees dan verder!
Opdrachtomschrijving
De applicatie FinDos is aan Oracle eBS gekoppeld voor de verwerking naar de modules Crediteuren, Debiteuren, Kasboek en Grootboek t.b.v. een juiste verantwoording in de administratie. Deze organisatie voert werkzaamheden uit in een hoog geautomatiseerde keten met een geautomatiseerde koppeling vanuit diverse primaire applicaties, naar FinDos (connector met financiële functies, zoals bijvoorbeeld budgetbewaking en financiële bedrijfsregels) en Oracle EBS. Dit is een functie waarbij je analyses maakt, actief bijdraagt aan het inrichten, positioneren en de financiële regels bewaakt in de administratie.
Je voert de werkzaamheden uit voor de twee ketens
1. BAS keten
2. FinDos keten.
Je bent hierbij in staat om de vragen/knelpunten van de verschillende stakeholders te begrijpen en te vertalen. Je maakt analyses, je denkt mee in oplossingen en je komt ook met adviezen/verbeter voorstellen. Hierbij ben je ook verantwoordelijk voor het testen, implementeren en tijdig realiseren van de vragen/knelpunten. Je ondersteunt bij periodieke maand- en jaarafsluitingen en bij de day2day werkzaamheden (uitval verwerken, controles op verwerkingen, beheer stamdata en inregelen). Daarnaast participeer je ook in deelprojecten en voer je testwerkzaamheden uit, bij het opleveren van nieuwe functionaliteiten. Je werkt mee aan de nieuwe in te zetten automatisering middelen om de werkzaamheden verder te automatiseren. Je bent aanspreekpunt voor het beantwoorden van vragen op het eigen werkgebied. Tevens ben je aanspreekpunt en sparringpartner voor de coördinator.
Achtergrond opdracht
Ook zorg je Adviseur Financieel Ketenbeheer ervoor dat de verschillende zaaksystemen conform de financiële kaders zijn aangesloten op de Programmagelden via FinDos en Oracle eBS. FinDos is in eigenbeheer ontwikkelde applicatie, welke bestaat uit:
1. Basismodule (verwerking van budgetten, verplichtingen, betalingen en vordering transacties, ontsloten middels een servicelaag)
2. Debiteurenmodule
3. Facturatiemodule
Het is een omgeving op het snijvlak van (financieel-administratieve) processen en IT-systemen waar denken in processen en het overzien van samenhang belangrijk zijn. Dit team is de spin in het web om te zorgen dat de organisatie in staat is om programmagelden op een goede manier in te regelen, uit te keren en uiteindelijk ook kan verantwoorden, bijvoorbeeld naar opdrachtgevers. Je bent een professional op het grensvlak van Financiën en ICT-systemen. Jij weet hoe je een sterk netwerk kunt opbouwen en onderhouden. Dankzij jouw stevige persoonlijkheid begeef jij je gemakkelijk in een complexe organisatie en weet je goed om te gaan met tegengestelde belangen. Je kunt goed prioriteiten bepalen, besluiten formuleren en weet hoofd- en bijzaken te scheiden. Met datagedreven analyses lever je inhoudelijke bijdragen aan de ontwikkeling, uitrol en het beheer van financiele producten, -diensten en -processen (o.a. FinDos). Oplossingsrichtingen kun je vertalen naar de dagelijkse procesmatige werkzaamheden van het cluster (en andersom).
Functie-eisen
Wij vragen van jou als Senior adviseur/analist Financieel Ketenbeheer:- Afgeronde HBO-opleiding met een financiële achtergrond;
- Minimaal 3 jaar kennis van Oracle EBS (modules Crediteuren, Debiteuren, Kasboek en Grootboek);
- Minimaal 3 jaar kennis en ervaring met verbeterprocessen en werken in een complex applicatielandschap (analyse, ontwerp en implementatie);
- Minimaal 2 jaar kennis en ervaring met impactanalyses, functioneel ontwerp, configuratie;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare kennis ervaring in het ondersteunen van verschillende stakeholders en het bieden van advies met betrekking tot financiële applicaties;
- Actuele kennis van begrotingsstelsel, wet- en regelgeving, voorschriften en procedures op het gebied van overheidsfinanciën (comptabiliteitswet en kas- en verplichtingen)
- Kennis en ervaring met SQL;
- Aantoonbare kennis en ervaring met probleemanalyses ;
- Aantoonbare kennis en ervaring met applicaties en processen.
Competenties
1. Analyseren: je analyseert vraagstukken en ontwikkelt oplossingsrichtingen. Hiervoor is het belangrijk om te snappen wat er tussen de financiële IT-systemen gebeurt. Hiervoor moet je integraal, maar ook in journaalposten kunnen denken.2. Initiatief nemen: je stelt je proactief op om vraagstukken op te pakken en de voortgang te bewaken. Je initieert (proces- )verbeteringen en adviseert over kansen en ontwikkelingen t.a.v. het systeemlandschap van de Programmageldenadministratie en samenwerking binnen RVO 3.Omgevingsbewustzijn: je begrijpt de IT-processen en relaties, waardoor je bij elk vraagstuk kunt bepalen welke stakeholders binnen en buiten het team betrokken moeten worden. Je kunt omgaan met belangentegenstellingen en je kunt in een complexe organisatie makkelijk netwerken opbouwen en onderhouden.
4. Samenwerken: Samenwerken doe je binnen je team, binnen de afdeling Finance & Control en met ketenpartners. Je hebt een flexibele en klantgerichte houding. Je organiseert en faciliteert bijvoorbeeld het leerproces rondom de diverse systemen. Je kunt projecten op het snijvlak van beleid, geautomatiseerde systemen en processen aansturen.
Arbeidsvoorwaarden
Wat bieden wij jou?- Een salaris tussen de €4000 en €6000 bruto per maand.
- Opdracht voor 36 uur in de week;
- Een uitdagende functie met veel verantwoordelijkheid.
- De kans om je kennis en ervaring verder te ontwikkelen.
- Een prettige werkomgeving binnen een grote organisatie.
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. pensioenregeling, thuiswerkvergoeding;
- Een flexibele werktijdenregeling.
Bedrijfsinformatie
Waar ga je werken?Je komt te werken bij een grote en professionele uitvoeringsorganisatie binnen het Rijk. Ze bieden een prettige werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er is een enthousiast team aanwezig.
- Ruimte voor professionele ontwikkeling.
- Een flexibele werktijdenregeling.
- Prettige werkomgeving.
Inclusiviteit en diversiteit
Uiteraard staat deze vacature open voor iedereen die zich hierin herkent. We geloven dat diverse teams van belang zijn voor ons als lerende organisatie, die voorop wil blijven lopen in de wereld van werk. Want juist verschillen tussen mensen zorgen voor groei. Van collega's, klanten, kandidaten en daarmee van Yacht. Heb jij een uniek talent? We ontmoeten je graag.meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Yacht