Internationaal Service Engineer Grafische Industrie
Wil jij werken als Internationaal Service Engineer voor een hoog innovatief bedrijf in de grafische industrie?
Vacature #100
Als Internationaal Service Engineer ben jij verantwoordelijk voor de installatie, commissioning, service en reparatie aan hightech systemen in de Grafische Industrie. De systemen zijn zowel mechanisch, elektrisch en gecombineerd met veel sensoren. Bij nieuwe installaties word je als internationaal service engineer naar de klant gestuurd om de specificaties van het grafische systeem op te nemen. Als je terug komt geef je aan de engineeringsafdeling door hoe het systeem moet worden ontwikkeld. Jouw rol als internationaal service engineer hierin is cruciaal. Als hier fouten worden gemaakt, wordt het hele systeem verkeerd ontworpen. Zodra het project ontwikkeld en geproduceerd is, komt het als halffabricaat aan op de vestiging. Daarna wordt het innovatieve systeem gemonteerd en getest door interne monteurs. Als het gehele systeem goed bevonden is, reis jij als internationaal service engineer mee naar de wereldwijde klantlocaties. Op locatie aangekomen zijn twee situaties mogelijk. De installatie is geïnstalleerd door de klant en je hoeft alleen de commissioning te doen, of jij pakt als internationaal service engineer, het gehele project op van montage/installatie tot inbedrijfstellen. Na de commissioning, test je als internationaal service engineer de grafische installatie en verhelp je de laatste storingen of je doet de laatste aanpassingen. Al jouw werkzaamheden hou je bij in een digitaal systeem waar al jouw collega’s in kunnen meelezen. Zo is iedereen goed op de hoogte van ontwikkelingen en uitdagingen die je als internationaal service engineer tegenkomt in het veld. Jouw collega service engineers zijn erg betrokken en zullen je waar nodig altijd helpen. Na het overdragen van het project aan de klant, geef jij als internationaal service engineer nog training en advies aan de operators van de grafische machine. Ook sluit je servicecontracten af en adviseer je inzake spareparts en service intervallen. Als internationaal service engineer ben je voor 70% internationaal werkzaam in periodes van enkele dagen tot 3 weken. Als je niet bij een internationale klant in een project werkt, help je op de afdeling customer support om klanten bij technische vraagstukken over hun grafische systemen te helpen. Je werkt en reist als internationaal service engineer voornamelijk zelfstandig binnen jouw wereldwijde projecten. Tijdens deze projecten sta je continu in contact met de klanten en de operators van de machines. Je bent de ambassadeur van jouw organisatie op klantlocatie en je weet daarom hoe je je representatief, commercieel en communicatief op hoort te stellen.
Jouw Functie
Als Internationaal Service Engineer ben jij verantwoordelijk voor de installatie, commissioning, service en reparatie aan hightech systemen in de Grafische Industrie. De systemen zijn zowel mechanisch, elektrisch en gecombineerd met veel sensoren.Bij nieuwe installaties word je als internationaal service engineer naar de klant gestuurd om de specificaties van het grafische systeem op te nemen. Als je terug komt geef je aan de engineeringsafdeling door hoe het systeem moet worden ontwikkeld. Jouw rol als internationaal service engineer hierin is cruciaal. Als hier fouten worden gemaakt, wordt het hele systeem verkeerd ontworpen.
Zodra het project ontwikkeld en geproduceerd is, komt het als halffabricaat aan op de vestiging. Daarna wordt het innovatieve systeem gemonteerd en getest door interne monteurs. Als het gehele systeem goed bevonden is, reis jij als internationaal service engineer mee naar de wereldwijde klantlocaties.
Op locatie aangekomen zijn twee situaties mogelijk. De installatie is geïnstalleerd door de klant en je hoeft alleen de commissioning te doen, of jij pakt als internationaal service engineer, het gehele project op van montage/installatie tot inbedrijfstellen. Na de commissioning, test je als internationaal service engineer de grafische installatie en verhelp je de laatste storingen of je doet de laatste aanpassingen.
Al jouw werkzaamheden hou je bij in een digitaal systeem waar al jouw collega’s in kunnen meelezen. Zo is iedereen goed op de hoogte van ontwikkelingen en uitdagingen die je als internationaal service engineer tegenkomt in het veld. Jouw collega service engineers zijn erg betrokken en zullen je waar nodig altijd helpen.
Na het overdragen van het project aan de klant, geef jij als internationaal service engineer nog training en advies aan de operators van de grafische machine. Ook sluit je servicecontracten af en adviseer je inzake spareparts en service intervallen.
Als internationaal service engineer ben je voor 70% internationaal werkzaam in periodes van enkele dagen tot 3 weken. Als je niet bij een internationale klant in een project werkt, help je op de afdeling customer support om klanten bij technische vraagstukken over hun grafische systemen te helpen.
Je werkt en reist als internationaal service engineer voornamelijk zelfstandig binnen jouw wereldwijde projecten. Tijdens deze projecten sta je continu in contact met de klanten en de operators van de machines. Je bent de ambassadeur van jouw organisatie op klantlocatie en je weet daarom hoe je je representatief, commercieel en communicatief op hoort te stellen.
Jouw werkgever
Deze organisatie ontwikkeld en verkoopt verschillende zeer innovatieve high tech systemen voor optimalisatie van productieprocessen in de grafische industrie. Door deze systemen wordt de kwaliteit verhoogd, besparing gemaakt in grondstoffen, tijd gewonnen en een hogere productie behaald. Er wordt wereldwijd gewerkt en kwaliteit staat centraal in al hun doen en denken. Nergens wordt een concessie gedaan om de dienstverlening en systemen zo klantgericht mogelijk te maken.Er wordt zeer veel aandacht besteed aan een goede werksfeer en werkomgeving. Dit zorgt voor grote betrokkenheid van de werknemers en veel werkplezier. Om als Internationaal Service Engineer te werken bij deze organisatie, is oprecht een feest!
Jouw afdeling
Jouw serviceafdeling bestaat uit een klein team van internationaal service engineers en wordt aangestuurd door een ervaren service manager. Je krijgt van hem veel vrijheid en verantwoordelijkheid en kan van jouw collega service engineers altijd hulp verwachten bij uitdagingen.Inwerkperiode, training en opleiding
Als jij start in jouw functie als internationaal service engineer, word je grondig intern ingewerkt. Je krijgt alle kennis mee die je nodig hebt om jouw vak perfect uit te oefenen. Er wordt veel aandacht besteed aan hoe jij als internationaal service engineer omgaat met internationale klanten. Als je behoefte hebt aan vakgerichte bijscholing of training dan krijg je hier alle mogelijkheden voor.Jouw persoonlijkheid
- Enthousiaste en leergierige instelling.
- Doorzettingsvermogen, je geeft niet op tot je de oplossing gevonden hebt.
- Analytisch.
- Communicatief vaardig en je houdt ervan om met verschillende culturen te werken.
- Flexibel en meedenkend.
- Creatief met een zeer groot gevoel voor kwaliteit.
- Stressbestendig.
- Zelfstandig en proactief.
- Collegiaal en betrokken bij jouw organisatie.
Wat je brengt
- Woonachtig: Zuid Holland, Zeeland, Brabant, Limburg, Utrecht of Gelderland
- Werkervaring: Minimaal 2 jaar
- Rijbewijs: B
- Taalkennis: Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
- Reisbereidheid: 200 dagen per jaar en max 3 weken
- Goede kennis van computersystemen, kleine computernetwerken.
- Kennis van de grafische industrie heeft een voorkeur, maar is absoluut GEEN must.
Naar vacature
Meer vacatures van The Field Service Company