Inloggen - Registreer  

Adviseur Kwaliteit en Procesverbetering

gemeente Utrecht - Utrecht
Dit is je werkplekDe gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij Stadsingenieurs, één van de zes
- Volledige vacature bekijken

Adviseur Kwaliteit en Procesverbetering

Utrecht - 12-03-2025 Naar vacature  

Solliciteer vóór 7 april 2025

Stadsingenieurs Utrecht heeft jou nodig! In deze rol krijg jij de kans om het verschil te maken op het gebied van kwaliteit van onze werkprocessen in de openbare ruimte!

Als Adviseur Kwaliteit en Procesverbetering bij de Stadsingenieurs van de Gemeente Utrecht kan je het verschil te maken in de openbare ruimte. Jij zorgt ervoor dat de kwaliteit van projecten en processen goed verlopen, van voorbereiding tot uitvoering. Met jouw scherpe oog voor detail en passie voor kwaliteit, waarborg jij dat elke stap in het werkproces perfect op elkaar aansluit. Word de spil in het succes van Utrecht's mooiste projecten en draag bij aan een stad waar kwaliteit voorop staat!

Dit is je werk

Je ontwikkelt en implementeert een kwaliteitsbeleid dat aansluit op de specifieke eisen van de projecten die worden uitgevoerd in de openbare ruimte, en houdt deze actueel. Je staat in verbinding met collega’s om de kwaliteit en de processen continue te kunnen monitoren en waar nodig te verbeteren.

Hoe ziet je werk eruit? We gaan de samenwerking tussen de afdeling Ruimte en Stadsingenieurs structureren, denk aan het vastleggen van werkprocessen maar ook het verzorgen van een duidelijke rol-en taakverdeling. Je krijgt een rol in het implementeren van een nieuwe tool voor project- en portfoliomanagement en de borging in de werkprocessen. En je vertaalt en borgt (nieuwe) ontwikkelingen, zoals het gebruik van MKI (milieukostenindicator) en value engineering, in de werkprocessen, handboeken en formats van Stadsingenieurs.

Belangrijke taken:
  • Je ontwikkelt en implementeert gedetailleerde audits. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen en implementeren van een kwaliteitssysteem voor de uit te voeren audits en projectevaluaties. Denk bijvoorbeeld aan een audit naar de kwaliteit van de opgestelde projectcontracten van Stadsingenieurs.
  • Je identificeert mogelijke risico's met betrekking tot kwaliteit van onze dienstverlening en werkt samen met het MT en de collega's van projecten om proactieve maatregelen te nemen om deze risico's te minimaliseren.
  • Je analyseert kwaliteitsgegevens en stelt gedetailleerde rapporten op voor het management en stakeholders. Je presenteert bevindingen en aanbevelingen om de kwaliteitsprestaties te verbeteren.
  • Je werkt nauw samen met diverse collega's zoals projectmanagers, adviseurs en ontwerpers om kwaliteitsbewustzijn te bevorderen en training te bieden aan medewerkers om te zorgen voor naleving van de Utrechtse standaarden en afspraken.
  • Je initieert en faciliteert continue verbeteringsinitiatieven, waarbij je best practices, innovatieve benaderingen en nieuwe technologieën in overweging neemt.

Dit is je werkplek

De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij Stadsingenieurs, één van de zes afdelingen van Stadsbedrijven en hét interne ingenieursbureau van onze gemeente. Je werkt veel samen met o.a. de implementatiemanager projectbeheersing, SB-team V&GW, en strategisch adviseur.

Gezond stedelijk leven staat in Utrecht bovenaan. Het werkpakket van Stadsingenieurs groeit en verandert en om daar invulling aan te geven is de afdeling volop in beweging. Kijk voor meer informatie over de afdeling op: 

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op

.

Dit is jouw inbreng

Bij de gemeente Utrecht vinden we het belangrijk dat jij jezelf kunt zijn. Daarom zijn wij benieuwd naar wie jij bent. Voor deze vacature is het belangrijk dat jij het management durft te adviseren vanuit jouw argumenten en expertise. Doordat je kunt analyseren zijn jouw argumenten onderbouwd. Je draagt uit eigen beweging ideeën of oplossingen aan. Daarnaast is het belangrijk dat je de medewerkers betrekt en motiveert en zorgt voor draagvlak.

Voor deze vacature breng je mee:
  • Wo werk- en denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met kwaliteitsmanagement.
  • Uitgebreide kennis van het opzetten en implementeren kwaliteitsmanagementsystemen en ervaring met het uitvoeren van audits.

Dit bieden we je

Bij ons ga je werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling, met uitdagende verantwoordelijkheden en in een omgeving met gedreven collega’s. Jij gaat niet alleen werken voor de gemeente, maar je zet je in voor de ruim 370.000 inwoners van onze mooie stad. Dit alles gebeurt op ons stadskantoor met uitzicht over de stad waar jij voor werkt. Tegelijk hoort daar een passend salaris bij. Onderstaand vind je ons aanbod:

  • Een 36-urige werkweek met een bruto maandsalaris tussen de €4264,- en €6072,- op basis van 36 uur (schaal 11). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. Inpassing in de tijdelijke aanloopschaal behoort tot de mogelijkheden.
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% boven op je salaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen wensen. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren, het kopen van een fiets of extra (vakantie)geld.
  • Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de duur van een jaar, met de intentie tot een omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
  • Je kunt hybride werken: we werken voor een deel samen op kantoor en voor een deel thuis. Natuurlijk zorgen we dat je thuis ook een goede werkplek hebt. Inclusief laptop, bureau en bureaustoel. Ook ontvang je een thuiswerkvergoeding;
  • Bekijk
hier
een infographic over onze arbeidsvoorwaarden. Of kijk voor de volledige omschrijving naar
meer...

Opslaan en terug Naar vacature

Meer vacatures van Utrecht
Meer Adviseur Kwaliteit en Procesverbetering vacatures

Gerelateerde vacatures aan Adviseur Kwaliteit en Procesverbetering

Adviseur Energietransitie

Vooq. - Utrecht
Binnen de rol van Adviseur Energietransitie houd je je bezig met verschillende projecten rondom de energietransitie. De projecten zijn voornamelijk bij gemeentes. Je vertaalt doelstellingen naar realisatie. Er zijn meerde
- Volledige vacature bekijken

Coördinerend Adviseur kennis en kwaliteit inkoop

Ministerie van Defensie - Utrecht
Als Coördinerend Adviseur speel je een essentiële rol in het waarborgen van de hoogste normen op het gebied van inkoop. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en handhaven van beleid, procedures en
- Volledige vacature bekijken

Adviseur duurzaamheid en kwaliteit

Building Heroes - Utrecht
Be a hero Als Adviseur Duurzaamheid en Kwaliteit ben jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van ons duurzaamheids- en kwaliteitsbeleid. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen, geeft strategisch
- Volledige vacature bekijken

Coördinerend technisch adviseur

Eminent Groep - Utrecht
In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor de opdrachtnemer, assetmanager en adviseurs uit het wegenteam voor vragen die de techniek, kwaliteit en veiligheid aangaan. Jij bewaakt de uitvoering en het resultaat van de
- Volledige vacature bekijken