Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Communicatiestrateeg / adviseur

S-imtac - Rotterdam - 28-10-2023 Naar vacature  

Functie omschrijving Communicatiestrateeg / adviseur

Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een
resultaatgerichte opdrachtdefinitie
. De uitvoering vindt plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de organisatie goedgekeurd is (decharge). Tussentijds evaluatie zal periodiek en in afstemming plaatsvinden.

Het huidige programmateam bestaat uit meerdere projectleiders, een verandermanager, een programmamanager en een programmadirecteur. Ook zijn er communicatieadviseurs, HR medewerkers bestuur ondersteuners gekoppeld aan het programma. Zij zijn op zoek naar een proactieve, hands-on communicatiestrateeg die diversiteit en inclusie centraal stelt en de organisatie op dit gebied activeert en verbindt. Je werkt nauw samen met het communicatieteam van de eenheid. Samen met het programmateam bepaal je het communicatiebeleid- en de strategie voor dit programma. Je weet hoe je collega’s kunt inspireren en stimuleren om actief met diversiteit en inclusief aan de slag te gaan. Kortom, je draagt actief bij aan de zichtbaarheid van het onderwerp, de resultaten van het programma en het bevorderen van een cultuurverandering.

Beoogd resultaat:

  • Je bewaakt de positionering van het onderwerp D&I en zorgt ervoor dat het programma binnen en buiten de organistie zichtbaar is.
  • Je adviseert bij complexe interne en externe communicatievraagstukken binnen D&I,
  • Je geeft projectmanagers, de programmamanager, de verandermanager en de programmadirecteur proactief communicatieadviezen met betrekking tot (resultaten van) D&I-projecten en draagt ​​bij aan de uitvoering van die adviezen om de communicatie op een bevredigende manier vorm te geven.
  • Je adviseert over het vertalen van de strategische visie naar concrete concepten en producten
  • Je analyseert en signaleert maatschappelijke trends en issues die de reputatie van de organisatie beïnvloedt.
  • Je adviseert ook bij mediabeleid en inzet boegbeelden.
Verantwoordelijkheden:
(mede)verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van een communicatiestrategie en het communiceren van Diversiteit en Inclusie in samenwerking met de afdeling communicatie:

Je ontwikkelt en implementeert het communicatiebeleid en de communicatiestrategie van D&I.

Functie eisen Communicatiestrateeg / adviseur

  • Minimaal een erkende en volledig afgeronde universitaire diploma in de richting van Communicatie of Marketing;
  • Aantoonbare werkervaring in het ontwikkelen en doorvertalen van een communicatiestrategie, zowel voor een interne als een externe doelgroep;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met communicatie in cultuurveranderingsprojecten;
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren over het vertalen van de strategische visie naar concrete concepten en producten;
  • Aantoonbare werkervaring met het analyseren en signaleren van maatschappelijke trends en issues die de reputatie van de organisatie beïnvloedt.
  • Klantgerichtheid
  • Organisatiesensitiviteit
  • Organisatievermogen
  • Probleemanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Systeemdenken
  • Netwerkvaardigheid
ZZP is mogelijk.
Reageren kan tot: 2 november 16u

Wie zijn wij

S-IMTAC is gespecialiseerd op het gebied van Interim Management / Detachering, Opleidingen & Projecten en Vitaliteit in de sector Banking, Finance, HR en Marketing & Communicatie. Onze missie is simpel, gewoon S-IMTAC Wij zijn eerlijk, betrokken, persoonlijk en doen net even dat extra stapje voor jou. Wij geloven in kansen en uitdagingen. Daarnaast geven wij trainingen voor het bedrijfsleven, MKB, overheden, banken en verzekeraars. Denk hierbij aan Sales Trainingen, Management Trainingen, Motivatie Trainingen, Advies / Coaching on the job, etc. De kracht van S-IMTAC zit in de ervaring, kennis en netwerk van het team. De organisatie is gericht op de volgende divisies: Banking, Finance, HR en Marketing & Communicatie. Op iedere divisie zitten specialisten met alle know-how om de juiste professionals te werven, selecteren en te trainen voor de betreffende opdrachtgever. Doordat de specialisten o.a. zelf operationeel zijn of zijn geweest bij de opdrachtgevers, weten zij precies wat er speelt, wat er wordt verwacht en boven alles, zij spreken dezelfde taal.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van S-imtac