Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

ICT Beheerder

Stichting Ovo - Gorinchem - 24-10-2024 Naar vacature  

Ben jij de ICT beheerder die houdt van een uitdaging en het onderwijs een warm hart toedraagt? Lees dan verder, want Stichting OVO heeft deze functie vacant. In deze functie krijg je de kans om ICT op een professionele wijze verder vorm te geven binnen onze organisatie. Als ICT beheerder ga je de scholen ondersteunen op het gebied van ICT. Heb jij de juiste kennis van zaken en ben je niet bang om je schouders ergens onder te zetten, dan is dit wellicht de functie voor jou!

Als
ICT beheerder
werk je vanuit de afdeling ICT van stichting OVO. De afdeling Onderwijsservices verleent ondersteuning aan 11 basisscholen en 5 middelbare scholen in Gorinchem en Hardinxveld- Giessendam, de bestuurder en de raad van toezicht. De ondersteunende dienstverlening aan de scholen, gebundeld in de afdeling Onderwijsservices, is gericht op inkoop, facilitaire dienstverlening, huisvesting, financiën, ICT, HR en personeels- en salarisadministratie (PSA).

Voor de komende periode hebben we ambitieuze doelen gesteld op het gebied van ICT. We willen ons de komende tijd verder ontwikkelen tot een afdeling waar effectieve en efficiënte ICT dienstverlening wordt geboden en willen in toenemende mate een aantoonbare toegevoegde waarde bieden aan de scholen. Zo hebben we recentelijk de ICT dienstverlening binnen onze organisatie gebundeld in de afdeling ICT van Onderwijsservices. We leveren als ICT team ondersteuning aan de scholen op het brede gebied van ICT toepassingen. Harmonisatie, standaardisatie en optimaal beheer om de scholen zo goed mogelijk te ondersteunen zijn hierbij sleutelwoorden.

Als ICT beheerder van stichting OVO ben je verantwoordelijk voor het optimaal ondersteunen van onze scholen en onze medewerkers op het gebied van het technisch ICT beheer. Zowel technisch beheer, werkplekbeheer als technisch applicatiebeheer behoort tot de scope van de werkzaamheden. Hiertoe behoort ook het beheer van de infrastructuur (vast en wifi), het ondersteunen op gebied van vragen van M365 en Sharepoint en het beheren van hardware en software die we binnen onze organisatie gebruiken. Ook het afstemmen met leveranciers en bewaken van contracten en het onderhouden van contacten met medewerkers en schoolleiding vormt een belangrijk onderdeel van je werk.

Naast de uitvoering van reguliere werkzaamheden neem je deel aan projecten zoals het uitvoeren van infrastructurele projecten en projecten ten aanzien van informatiebeveiliging, privacy en informatiemanagement (IBP Normenkader), vervanging hardware etc. Het team waartoe je behoort bestaat uit 3 medewerkers. De functie valt onder de verantwoordelijkheid van de informatiemanager, die je leidinggevende wordt.

Ben jij de allround ICT-kandidaat die we zoeken en wil je graag je bijdrage leveren in een dynamische onderwijsorganisatie? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wij verwachten dat jij |

Resultaatgericht, Systematisch en Pragmatisch bent!

En verder dat je:
  • Beschikt over een afgeronde

hbo

  • opleiding op het gebied van ICT;
  • Aantoonbaar beschikt over relevante

inhoudelijk technische kennis

;
  • Aantoonbare werkervaring hebt in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in het onderwijs;
  • Aantoonbare ervaring hebt met contractmanagement binnen een ICT omgeving;
  • Bij voorkeur beschikt over kennis omtrent informatiebeveiliging;
  • Beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Een verbindende rol kan spelen naar de stakeholders (waaronder de schooldirecties) en medewerkers op de scholen;
  • Aantoonbaar kunt sturen op resultaat en deze

resultaatgerichtheid

ook terug laat komen in je aanpak;

Systematisch en pragmatisch

kunt werken en dit ook kunt laten zien;
  • Een volwaardig gesprekspartner bent op alle niveaus binnen- en buiten de organisatie;
  • ICT projecten kunt uitvoeren en met het gewenste resultaat weet af te ronden;
  • En als je gewend bent zelf met Topdesk te werken, zou dat heel mooi zijn.

AANBOD

wij vragen veel, maar geven daar ook veel voor terug

  • Een tijdelijk contract, 32-40 uur p/w, met uitzicht op vast. De inschaling geschiedt op basis van opleiding en (werk)ervaring, conform de CAO-VO, in schaal 10 (€ 3.031,00 – 5.030,00 per maand op FT basis);
  • Een klein maar zeer hecht team, waar zeker aandacht voor elkaar is;
  • Stichting OVO streeft naar een diverse samenstelling van haar personeelsbestand en naar een inclusieve organisatie. Wij denken dat verschillende perspectieven, achtergronden en inzichten ons als stichting kunnen doen laten groeien;
  • 11 vakantieweken per jaar;
  • Deelname aan het ABP pensioenfonds;
  • 8% vakantietoeslag en
  • 8,33% eindejaarsuitkering. 

PROCEDURE

Kennismaking en selectie

De procedure start met een kennismaking naar aanleiding van je kandidatuur, door middel van een oriënterend gesprek. Hierna volgen, bij wederzijdse geschiktheid, vervolggesprekken.

GEÏNTERESSEERD ?

Wij wel!

Herken jij jezelf en ben je geïnteresseerd in deze mooie rol? Wil jij maatschappelijke impact hebben en ga je voor ontwikkeling en kansengelijkheid van jongeren? Reageer dan door je cv en motivatie te sturen naar:

mkooi@stichtingovo.nl
l (Martine Kooi). Voor vragen kun je contact opnemen met Martine via 06-18500030.
Help je ons deze vacature breder te verspreiden of ken je iemand die mogelijk geinteresseerd is in deze functie? Delen wordt gewaardeerd!
Facebook
Twitter
Linkedin
E-mailadres

Scholen

Werken bij OVO

Nieuws

Contact

Stichting voor Openbaar Verenigd Onderwijs in Gorinchem en de regio

KVK 

11056465

- Fiscaal nr. 

812031854
Naar de middelbare
Onze scholen
Basisscholen
Middelbare scholen
Vakanties
Stichting OVO
Ons onderwijs
Missie en ambitie
Onze waarden
Rijke Ontwikkeldag
Organisatie
Jaarverslagen
Afspraken en protocollen
Werken bij
Conciërge Gymnasium Camphusianum
Docent Frans Fortes Lyceum
ICT Beheerder
Intern Begeleider Daltonschool De Poorter
Leerkracht Primair Onderwijs
Leerkracht IKC Merweplein groep 1-2
Leerkracht De Tweemaster
Docent / Coach afdeling HBR Omnia College
Docent Horeca, Bakkerij en Recreatie
Docent Zorg & Welzijn
Medewerker Mediatheek
Nieuws
Contact
Privacy statement
Privacyverklaring

Waarom verwerken wij persoonsgegevens?

Stichting OVO of De school verwerkt persoonsgegevens om verplichtingen als onderwijsinstelling te kunnen nakomen. We hebben bijvoorbeeld gegevens nodig om uw kind aan te kunnen melden als leerling op onze school. Ook om te volgen hoe goed de leerling leert, slaan we informatie op. Daarnaast hebben wij de moeten we van de wet bepaalde gegevens naar andere partijen sturen, zoals DUO (ministerie van Onderwijs) en de leerplichtambtenaar.

Officieel gezegd, verwerken wij gegevens van uw kind voor het uitvoeren van de
onderwijsovereenkomst
die we hebben afgesloten en/of voor het nakomen van onze
wettelijke verplichtingen.
Gegevens die niet noodzakelijk zijn voor het onderwijs of het volgen van de wet, verwerken we alleen met uw toestemming. Op elk moment kunt u wijzigen waarvoor u wel of geen toestemming geeft.

Wat verwerken wij?

Wij verwerken verschillende persoonsgegevens, waarvan wij de meeste gegevens rechtstreeks van u hebben gekregen. U kunt hierbij denken aan naam, geslacht, geboortedatum enz. Ook uw contactgegevens zijn belangrijk voor ons. Zonder deze gegevens kunnen wij onze verplichtingen niet nakomen. Daarom bent u verplicht ons deze informatie te geven bij inschrijving van uw kind. Wij beloven dat wij zorgvuldig en vertrouwelijk met deze gegevens om gaan.

Wij verwerken soms ook medische gegevens. Dit is soms nodig voor goede begeleiding van de kinderen. Het kan ook zijn dat medische informatie nodig is om in noodgevallen goed te kunnen handelen. Denk bijvoorbeeld aan allergieën of epilepsie. De school zal u nooit dwingen medische gegevens te delen.

Een gespecificeerde lijst met gegevens die de stichting en haar scholen verwerken vindt u onderaan deze tekst.

Hoe houden wij informatie veilig

Persoonsgegevens worden zoveel mogelijk gecodeerd bewaard. Zo kunnen mensen van buiten er niet zomaar bij.
De gegevens zijn alleen zichtbaar voor wie de gegevens nodig heeft om zijn taak uit te kunnen voeren. Bijvoorbeeld de eigen leerkracht of mentor.
Daarnaast bewaren wij de gegevens niet langer dan noodzakelijk is. Hoe lang wij gegevens mogen en moeten bewaren staat in de wet als bewaartermijn. De bewaartermijn van gemaakte toetsen is bijvoorbeeld 2 jaar na het beëindigen van de school. Gegevens uit de leerling administratie worden 7 jaar bewaard.

Waarom hebben we persoonsgegevens?

Wij verwerken persoonsgegevens voor de volgende doelen:
  • Organisatie of het geven van onderwijs, waaronder het verzorgen van (digitale) leermiddelen
  • Begeleiding leerling (pedagogisch dossier) en studieadvies
  • Berekenen, vastleggen en innen van ‘gelden’
  • Verantwoorden aan DUO, inspectie en accountant
  • Onderzoek (statistieken)
  • Uitvoering of toepassing van een andere wet of taak van algemeen belang

Delen van gegevens

Soms zijn wij verplicht om gegevens te delen met andere organisaties zoals de Dienst Uitvoering Onderwijs, de leerplichtambtenaar, de onderwijsinspectie, de GGD/schoolarts, het regionale samenwerkingsverband en de accountant.

Wij kunnen derde partijen vragen om te helpen bij het verwerken van de gegevens. Denk hierbij aan applicaties en programma’s om leerlingen te laten oefenen, een administratiesysteem, of een lesroosterprogramma. Dit gebeurt altijd in opdracht en onder de verantwoordelijkheid van Stichting OVO. Wanneer we het nodig is om gegevens te delen met anderen, spreken we met hen af waar de gegevens worden opgeslagen, hoe ze beveiligd worden en wie erbij kan (verwerkersovereenkomst).

Wij zullen uw persoonsgegevens nooit delen met commerciële derde partijen voor andere doeleinden.

Uw rechten met betrek

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Stichting Ovo
Meer ICT Beheerder vacatures