Bertelsmann SE & Co. KGaA - Heijen
Take your next career step with us as an Operations Manager and develop professionally and personally with a steep learning curve. At our location in Heijen you will further advance Arvato’s growth and experience the - Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.
Finance Operations Manager
Ben jij een ervaren hands-on financieel operationeel manager die processen optimaliseert en digitaliseert? Bij Bovemij Group versterk je als Finance Operations Manager het financiële fundament, ontwikkel je je team en zorg je voor een efficiënte, toekomstbestendige financiële afdeling. Maak impact! Taken en verantwoordelijkheden Als Finance Operations Manager maak je deel uit van het managementteam van de afdeling Finance & Control en ben je verantwoordelijk voor de financiële processen en daarmee van fundament van Bovemij Group. Finance & Control is de motor achter de financiële integriteit van de organisatie en zorgt voor de nauwkeurigheid van de cijfers, de naleving van externe rapportageverplichtingen en het beheer van de planning & control cyclus. Daarnaast fungeert Finance & Control als een waardevolle businesspartner voor de verschillende bedrijfsonderdelen, mede door inzicht te bieden in de effectiviteit en doelmatigheid van de organisatie. In deze functie ben jij de drijvende kracht achter een efficiënte en toekomstgerichte financiële operatie. Je zorgt voor de borging van controle, kwaliteit en optimalisatie van administratieve processen en stimuleert de verdere automatisering en digitalisering. Dit doe je o.a. door het toepassen van innovatieve technologie. Je hebt een actieve rol in het jaarwerktraject om samen met je team deze succesvol, tijdig en efficient te laten verlopen. Je bent de vraagbaak voor inhoudelijke en operationele vragen vanuit je team over fiscale administratieve kwesties en borgt dat fiscale processen en aangiftes correct verlopen. Je beheert de liquiditeitsprognoses van Bovemij Group en geeft hieromtrent advies en input aan het senior management. Het debiteuren- en crediteurenbeheer, wagenparkbeheer en de salarisadministratie zijn bij jou in goede handen. Als mensgerichte manager ondersteun je het team in hun inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling, zorg je voor verbinding en draagvlak om de financiële afdeling verder te professionaliseren en toekomstbestendig te maken. Concreet ben je verantwoordelijk voor: Financiële administratie Waarborgen van de nauwkeurigheid en kwaliteit van de financiële administratie (AFAS) en financiële data; Zorgdragen voor consistente en correcte interne financiële rapportages; Begeleiden en ondersteunen van het jaarrekeningtraject en zorgen voor correcte en tijdige interne afstemming van werkzaamheden. Procesoptimalisatie & compliance Duurzaam verbeteren van administratieve processen over de gehele verzekeringsketen en hiervoor (operationele) eigenaarschap pakken; Uniformeren en optimaliseren van administratieve processen binnen alle bedrijfsonderdelen; Toezien op naleving van accounting richtlijnen en bijdragen aan het beheer en de verbetering van het accounting manual; Zorgdragen voor naleving van de planning & control cyclus binnen de governance-structuur; Signaleren en oplossen van compliance- en procesverbeterpunten in samenwerking met betrokken teams; Verbeteren en borgen van fiscale processen en fiscale administratieve werkzaamheden; Ondersteunen bij interne en externe audits en naleving van financiële governance-eisen. Teammanagement Ontwikkelen en professionaliseren van de financiële afdeling; Stimuleren van innovatie en digitalisering binnen de financiële processen; Bevorderen van synergie en samenwerking tussen de diverse teams binnen Finance & Control en de bedrijfsonderdelen; Inspireren en ontwikkelen van het finance team op zowel inhoudelijk als persoonlijk vlak; Stimuleren van oplossingsgerichtheid, eigenaarschap en samenwerking binnen de organisatie. Je speelt een voortrekkersrol op gebied van verandermanagement voor je team. Jouw team Als manager ben je verantwoordelijk voor een team van circa 15 professionals: administrateurs, salarisadministratie en overige financiële medewerkers. Samen zorgen jullie voor een efficiënte en goed functionerende financiële afdeling. Jij speelt een sleutelrol in de ontwikkeling en ondersteuning van het team, met een focus op zowel inhoudelijke als persoonlijke groei. Daarbij vind je het leuk om ook zelf “met je voeten in de klei te staan”, ben je een inhoudelijke vraagbaak en werk je graag samen met je collega's om tot goede resultaten te komen De financiële afdeling verzorgt de financiële - en salarisadministratie voor geheel Bovemij, zowel voor de stafdiensten als de 4 bedrijfsonderdelen: SVM Verzekeringen, ENRA, RDC en Autrotust. Je werkt nauw samen met de overige teams binnen Finance & Control en je stakeholders binnen de 4 bedrijfsonderdelen. Rapportage vindt plaats aan de Directeur Finance & Control, waarbij je een cruciale rol speelt in het optimaliseren van de financiële processen en het waarborgen van kwaliteit binnen jouw team. Jouw achtergrond Opleiding & ervaring WO-opleiding in Bedrijfskunde, Economie, Accountancy of vergelijkbaar; Werkervaring als Financial Controller of Financieel Manager binnen de verzekeringsbranche (of overige financial services); Kennis van fiscaliteit, transfer pricing, wetgeving en compliance; Ervaring met centralisatie en doorontwikkelen van financiële functies en het optimaliseren en digitaliseren van administratieve processen Vaardigheden & competenties Sterke analytische en organisatorische vaardigheden; Hands-on mentaliteit Een verbindende leidinggevende met focus op teamontwikkeling en samenwerking; Affiniteit met digitalisering en procesoptimalisatie in een sterk veranderende werkomgeving; Flexibel en oplossingsgericht met een proactieve en resultaatgerichte instelling ; Eigenaarschap tonen voor continue verbetering; Ervaring met verandermanagement en borgen van voldoende draagvlak; Ervaring met ERP-systemen, bij voorkeur AFAS; Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk; Stressbestendig en nauwkeurig onder tijdsdruk. Dit geven we je er graag voor terug Een passend salaris in schaal 7 met een richtsalaris van €7500 bruto, dat we afstemmen op jouw ervaring. Een 13e maand, 8% vakantiegeld en een winstuitkering – wanneer je vóór 1 juli in het boekjaar bij ons in dienst bent gekomen en we samen een goed jaar hebben gehad. Een jaarcontract en de intentie om deze om te zetten naar een vast dienstverband. Prettig thuiswerken: een internetvergoeding van €35,- netto per maand, een thuiswerkvergoeding van €2,35 netto per thuiswerkdag en de mogelijkheid om voor maximaal €450,- (excl. BTW) aan thuiswerkfaciliteiten te bestellen in onze Bovemij thuiswerkshop. Ontspanning na inspanning: vijf weken vakantie (200 uur op basis van een fulltime dienstverband) en de mogelijkheid om jaarlijks uren bij te kopen (104 uur op basis van een fulltime dienstverband). Een fijne verjaardag! Ons cadeautje aan jou: een dag bijzonder (en dus doorbetaald) verlof wanneer je op een werkdag jarig bent. Comfortabel reizen naar ons kantoor met ons fietsplan en reiskostenvergoeding. Korting op onze particuliere verzekeringen, een collectieve zorgverzekering en een vergoeding van 50% (bruto) van je aanvullende premie van je ziektekostenverzekering. Ruime leer- en ontwikkelingsmogelijkheden. Zoals toegang tot ons all you can learn platform Ontwikkelmij en onze interne Campus, waarin je vakinhoudelijke en persoonlijke opleidingen kunt volgen. Daarnaast vergoeden we standaard de verplichte opleidingen. Een blik op de toekomst: een beschikbare premieregeling bij Zwitserleven. Waarbij jouw pensioenpotje bestaat uit een deel eigen premie en deel premie die wij betalen Over Bovemij helpt mobiliteitsbedrijven succesvol te ondernemen. Dat doen we met onze verzekeringen, garanties en datadiensten; oplossingen die onze branche en de consument dichter bij elkaar brengen. Zo gaan we samen vooruit!
meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Bovemij
Gerelateerde vacatures aan Finance Operations Manager
Bertelsmann SE & Co. KGaA - Heijen
Take your next career step with us as an Operations Manager and develop professionally and personally with a steep learning curve. At our location in Limburg, you will further advance Arvato’s growth and experience - Volledige vacature bekijken
Boston Scientific - Kerkrade
About the role:Manage Inbound, Putaway, Replenishment and Expediting department to ensure accurate and efficient processing of the required work according to applicable procedures and timelines. Besides being responsible for - Volledige vacature bekijken
Manager Accountancy Samenstel in (in 't limburgs)Fin...
HWE Professionals - Druten
Wat ga je doen In deze functie bin dich als manager accountancy sp verantwoordelijk vöör 't gehele samenstelproces en 't reviewen va de jaarstukken va dich (met name) agrarische klanten. Durch dich uitstekende kennis va de - Volledige vacature bekijken
Farrow +Dutch - Heerlen
General Manager - Klimwandspecialist De ambitie om door te groeien naar een gedeelde directierol binnen het managementteam van Klimwandspecialist? En zoek je een unieke combinatie van commerciële verantwoordelijkheid én - Volledige vacature bekijken