Flexintens - Utrecht
Allround casemanager Provincie Utrecht Branche Lokale overheid Opleidingsniveau HBO WO MBO Dienstverband Detachering Interim Plaats Stadsplein 1, Nieuwegein Gepubliceerd op 10-03-2025 Functie omschrijvingVoor de Gemeente - Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.
Allround casemanager
Functie omschrijving
Nieuwegein
De Utrechtse regio doet het goed! En daarmee Nieuwegein ook. We zijn een centraal gelegen stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en (moderne) woningen. Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Dit brengt ook uitdagingen met zich mee met vragen als hoe blijft Nieuwegein een aantrekkelijke stad om in te wonen en te werken? Hoe blijven we bereikbaar en kunnen bewoners in de buurt spelen of recreëren? Onze professionals werken samen met inwoners, partners, ondernemers en het bestuur aan deze vraagstukken.Een belangrijke ambitie is dat Nieuwegein een veilige, gezonde, gelukkige en groene stad is, ook voor de komende generaties. We bouwen 5.000 nieuwe woningen én we zetten ons in voor een energieneutraal Nieuwegein in 2040 en een klimaatadaptieve stad in 2050.
Lees meer over de ambitieuze omgevingsvisie hier.
Waar kom je te werken?
Bij het Ruimtelijk Domein werk je met ruim 100 professionals, in vier deelteams, enthousiast en met elkaar aan het mooier, duurzamer en veiliger maken van de stad. Samen ontwikkelen en realiseren zij beleid, gebiedsontwikkelingen (City, A12 en Rijnhuizen), ruimtelijke projecten en programma’s. De RD’ers werken hybride en flexibel. Het overleg met het bestuur is collegiaal en laagdrempelig. Het team Omgevingswet & Vergunningen bestaat uit zo’n 15 medewerkers, waaronder casemanagers (5), RO-ers (4), het omgevingsloket (3) en het beheer en ontwikkeling van het zaaksysteem (2).Opdracht
Wij hebben ruimte voor een casemanager voor 24-32 uur voor een periode van tenminste 1 jaar. Dit willen we door 1 persoon laten invullen. Daarna bestaat de mogelijkheid voor verlenging, afhankelijk van de werkvoorraad, wellicht met aanpassing van de uren.Als casemanager handel je eenvoudige tot complexe conceptverzoeken en vergunningsaanvragen voor bouwwerkzaamheden af, al dan niet gecombineerd met afwijkingen van het omgevingsplan of activiteiten voor aanleggen, uitweg of monumenten. Je bent daarbij verantwoordelijk voor de toets aan de relevante wetgeving en beleid, je bent het aanspreekpunt voor externen (aanvrager, omwonenden, adviseurs zoals de brandweer en de welstandscommissie) en internen (adviseurs, specialisten, toezichthouders, management en bestuur). Ook behandel je zienswijzen, bezwaren en beroep bij omgevingsvergunningen.
Wat zoeken we
Wij zoeken een enthousiaste casemanager met een afgeronde mbo-niveau 4 opleiding (Bouw, Milieu en/of Planologie) en zeer ruime werkervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente of in de bouwwereld. Met een relevante hbo-opleiding en enkele jaren werkervaring op zak, kun je deze functie ook met plezier vervullen.Verder heb je aantoonbare kennis op het gebied van plantoetsing bij vergunningaanvragen en bestemmingsplannen/omgevingsplan en je hebt kennis van de laatste ontwikkelingen binnen het omgevingsrecht, met name over het (gemeentelijke) beleid over bouw en ruimtelijke ordening.
We verwachten dat je een klantgerichte en slagvaardige instelling hebt, initiatief neemt en over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden beschikt. Je bent open, hebt een verbindende instelling en kan goed samenwerken.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
- Aantoonbare werkervaring met de WABO/Omgevingswet
- Geef duidelijk aan in het cv hoeveel uur je per week beschikbaar bent voor het komende jaar
Wensen:
- Een afgeronde opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau in de richting van Bouw, Milieu of Planologie
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Casemanager Omgevingsvergunningen/WABO
- Aantoonbare werkervaring met Rx.mission
- Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke instelling
Algemeen
Heb je interesse in deze functie?Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Naar vacature
Meer vacatures van ZuidProfs
Meer Allround casemanager vacatures