Inloggen - Registreer  

Brand Manager

Bootman - Ijsselstein - 19-05-2022 Naar vacature  

Wanted: Brand Manager

Deze rol heeft veel raakvlakken met een rol in de functietitel van Brand Developer, Online Brand Marketeer, Digital Brand Marketeer,
, Growth marketeer en
. In overleg met jou kunnen we de functie aanpassen, zodat hij perfect past bij jouw interesses en ambitie.
Begrijp jij de kracht van een sterk en onderscheidend merk? En kun je een merkpropositie van detail tot aan strategie definiëren, ontwikkelen en realiseren? En ben je in staat om een onderscheidende en consistente beleving te creëren, die daarop naadloos aansluit? Heb je een hoge mate van zelfstandigheid en ben je pragmatisch? En kun je goed samenwerken? Dan is deze functie iets voor jou.

In de rol van brand manager ben je integraal verantwoordelijk voor het onderscheidende vermogen van het merk Bootman in onze markt. Aan de proposities van deze merken wordt door ons hele team dagelijks verder gebouwd en jij hebt daarin een sleutelrol. Je werkt ook nauw samen met de directie. Bootman moet een “go-to” place worden, waarbij klanten aan Bootman denken vóórdat zij Bootman hebben ontdekt. Een belangrijke doel is een duidelijk onderscheidend business model en merkidentiteit, een zo hoog mogelijk aantal terugkerende klanten en exponentieel groeiende mond-tot-mond reclame. Je definieert plannen en campagnes ter verbetering en uitbreiding van onze merkproposities en werkt zelf ook actief mee met de uitvoering daarvan. Je hebt daarin een voorbeeldrol en collega’s van de marketingafdeling willen van je leren. Krijg je hier energie van en lijkt dit je wat? Pak dan nu je kans en kom ons team versterken.

Over Bootman:

Bootman is een jong en sterk groeiend e-commerce bedrijf dat is gespecialiseerd in het online verkopen van opblaasbare SUP boards, kajaks & kano’s en rubberboten. Daarnaast zijn we expert in elektrisch varen. Wij werken met een gedreven team met veel energie en ruimte voor creativiteit. Gezelligheid, gedrevenheid en efficiëntie staan bij ons hoog in het vaandel!

Jouw profiel:

  • Je hebt 3 tot 8 jaar relevante werkervaring
  • Je hebt een commerciële achtergrond
  • Je bent een e-commerce alleskunner (SEO, SEA, content en analytics)
  • Je hebt een passie voor brand development
  • Je hebt een flinke dosis interesse voor ondernemerschap
  • Je bent in staat om snel verbanden te leggen
  • Je kunt hoofdzaken van bijzaken onderscheiden
  • Je bent resultaatgericht

Persoonlijkheid

  • Je bent een gedreven commerciant
  • Je werkt graag “hands on” maar kunt ook goed abstract denken
  • Je bent een harde werker en geeft dagelijks het goede voorbeeld
  • Je bent creatief en durft anders te denken
  • Je houdt van nieuwe ontwikkelingen en kunt goed luisteren
  • Je hebt een jonge en sportieve geest
  • Je bent eerlijk en enthousiast

Een werkdag van een brand manager bij Bootman:

Je begint de dag met een goede kop koffie. Zodra je scherp bent, begin je met het doornemen van de nieuwe versie ons brandbook. De inhoud is al een stuk beter maar de identiteit en uniekheid van het merk Bootman kan nog verder worden vergroot. Je deelt jouw feedback met een collega en neemt een belangrijk besluit over de te volgen merkstrategie. Al snel heb je de rest van het team achter je en een “GO” voor de implementatie. Dat was een nuttige meeting.

Je werkt zelfstandig verder en gaat naar het scrumboard, met daarop jouw planning voor de maand. Je ziet dat een nieuwe dienst “Elektromotor installatieservice” wordt gelanceerd voor Bootman, en bedenkt hoe we dit snel en goed aan de man kunnen brengen. Je besluit om een video te schieten in een jachthaven en om dit te combineren met een efficiënte online advertentiecampagne. Je maakt afspraken met onze videomarketeer en bereid zelf het script voor. Gelukkig is er ook een collega-figurant beschikbaar die veel weet over elektrisch varen en de hoofdrol krijgt in jouw video. Je schrijft een aantal tekstadvertenties voor een SEA-campagne en plant samen met het marketingteam een datum voor de live-gang in. Aan het eind van de maand heb je de nieuwe dienst toegevoegd aan onze propositie, met een consistente klantbeleving en het behalen van de gestelde doelen.

Lunchtijd! Even gezellig socializen en een rondje lopen. Zodra je je buik vol hebt, ga je weer aan de slag. Je werkt verder aan de website voor onze zakelijke propositie BootmanPRO. Door middel van de website kunnen zakelijke klanten straks supersnel hun bestelling plaatsen. Bovendien kunnen nieuwe zakelijke klanten ons goed vinden en snel benaderen, iets dat nu alleen gebeurde via outreach campagnes. Je werkt aan een dealeraanvraagformulier een offerteformulier en zorgt voor een optimale klantbeleving. Je noteert verbeterpunten waar de marketing- en IT-afdeling je bij helpen, en waarvan je zelf ook een deel zal realiseren. Fijn! Dat belangrijkste punten zijn alvast geregeld.

Vervolgens ga je aan de slag met een nieuwe BootmanPRO outreach campagne. Jouw doel is om hengelsportwinkels bewust te maken van ons bedrijf en onze toegevoegde waarde. Je bedenkt een plan en werkt met veel toewijding aan het samenstellen van de doelgroep. Je doet een kort onderzoek en besluit dat e-mail en telefoon bij uitstek geschikte kanalen zijn. Je bedenkt zelf de tekst en samen met een grafisch vormgever maak je twee unieke mails die doeltreffend de identiteit en voordelen van BootmanPRO overbrengen. Je kiest voor een slimme call-to-action en besluit over een datum en tijdstip voor het verzenden. Je schakelt kort met de rest van de marketingafdeling om te zorgen dat ook de inbound campagnes voor deze doelgroep de komende tijd effectief blijven. Samen met de directeur ga je de winkels nabellen. Dit moet haast wel een klapper worden! En natuurlijk uiteindelijk leiden tot meer omzet. Aan het einde van de dag heb je veel gebouwd aan onze proposities en merkbeleving. Dit geeft je een heerlijk voldaan gevoel.

Wat wij je bieden:

  • Een bruto salaris met een indicatie van €3.000-€5.000/maand
  • Gratis vaarbewijs of marifooncertificaat
  • Flexibele werktijden
  • Eerlijke en open werksfeer
  • Jong en enthousiast team
  • Verantwoordelijkheid
  • Doorgroeimogelijkheden
  • Vrijdagmiddagborrel

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Reiskostenvergoeding
  • Pensioen volgens Pensioenfonds Detailhandel
  • 8% Vakantiegeld
  • 31 Vakantiedagen per jaar (feestdagen inclusief)
  • Winstdeling
  • Telefoon van de zaak
  • Laptop van de zaak
  • 10% Personeelskorting

Koude acquisitie op deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Lees meer

Solliciteer direct

Neem deel in een jong, gedreven team.
Wil je ook onderdeel uitmaken van ons jonge, gedreven team? En wil je profiteren van flexibiliteit en een verantwoordelijke baan? Samen zorgen we ervoor dat Bootman elke dag een beetje beter wordt.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Bootman
Meer Brand Manager vacatures