Inloggen - Registreer  

Business Controller

Kasparov Finance - Capelle aan den IJssel - 06-03-2025 Naar vacature  

Capelle aan den IJssel
40
Finance
HBO, WO
Heb jij ervaring als Business Controller en een positieve, resultaatgerichte instelling? Dan zoeken wij jou om als cruciale schakel onze financiële processen te beheren bij een toonaangevende verzekeringsmakelaar die zich richt op hoogwaardige oplossingen, klanttevredenheid en innovatie.

Voor onze klant Schouten Zekerheid zijn wij op zoek naar een Business Controller. Interesse in deze vacature? Dan zien wij je reactie graag tegemoet.

Dit is de job

Als Business Controller ben je verantwoordelijk voor het bewaken en optimaliseren van de financiële prestaties van ons bedrijf. Je speelt een cruciale rol bij het analyseren van financiële gegevens, het identificeren van trends en het verstrekken van strategisch advies aan het managementteam. Het identificeren van risico's en kansen binnen het bedrijf en het ontwikkelen van passende strategieën om hiermee om te gaan, behoort ook tot je takenpakket. Daarnaast ben je betrokken bij het opstellen van budgetten, forecasts en businesscases voor nieuwe initiatieven. Je werkt mee aan de periodieke financiële rapportages en presentaties voor het management en de directie. Vanuit de financiële afdeling werk je nauw samen met verschillende afdelingen binnen het bedrijf en fungeer je als een waardevolle sparringpartner voor zowel de directie als andere stakeholders.

Kort samengevat
  • Analyseren van financiële gegevens en rapporten om inzicht te krijgen in de prestaties van het bedrijf en mogelijke verbeterpunten te identificeren;
  • Ontwikkelen en onderhouden van financiële modellen en prognoses om de financiële prestaties te voorspellen en te optimaliseren;
  • Voorbereiden van budgetten, forecasts en financiële plannen in samenwerking met verschillende afdelingen binnen het bedrijf;
  • Opstellen van periodieke financiële rapportages en presentaties voor het management en de directie;
  • Adviseren van het management op basis van financiële analyses en prognoses om strategische besluitvorming te ondersteunen;
  • Identificeren van risico's en kansen binnen het bedrijf en ontwikkelen van passende strategieën om hiermee om te gaan;
  • Zorgen voor naleving van financiële wet- en regelgeving en het ontwikkelen en implementeren van interne controleprocedures;
  • Samenwerken met het managementteam om financiële doelstellingen te formuleren en te behalen.

Wat heb je nodig?

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in Finance, Accounting, Bedrijfseconomie of een vergelijkbare richting;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur binnen de verzekerings- of financiële sector;
  • Uitstekende analytische vaardigheden en een gedegen kennis van financiële concepten en rapportagetechnieken;
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om complexe financiële informatie begrijpelijk over te brengen;
  • Een proactieve en resultaatgerichte instelling, met het vermogen om zelfstandig te werken en deadlines te halen;
  • Je bent een teamspeler met een positieve en flexibele houding;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving binnen de verzekeringsbranche is een pre.

Wie is je werkgever?

Schouten Zekerheid vormt als verzekeringsmakelaar de schakel tussen klanten en verzekeraars. Het is een echt Rotterdams familiebedrijf dat al sinds 1953 bestaat. Dankzij autonome groei en diverse overnames is Schouten Zekerheid uitgegroeid tot een van de tien grootste onafhankelijke verzekeringsmakelaars van Nederland. De organisatie telt bijna 300 collega’s en wordt gekenmerkt door enthousiaste mensen die samenwerken aan de missie van Schouten Zekerheid: échte zekerheid voor iedereen.

Wat levert het je op?

Je komt te werken in een dynamische omgeving met een hoge mate van vrijheid en zelfstandigheid. Er zijn flexibele start- en eindtijden, zodat je werk en privé goed kunt combineren. Andere voorwaarden zijn onder meer:

  • Een goed basissalaris van circa € 6.500,- per maand;
  • Uitstekende secundaire voorwaarden, waaronder een 13e maand, een leaseauto, premievrij pensioen, 8,25% vakantiegeld, 28 vrije dagen en diverse kortingen op verzekeringen;
  • Thuiswerkmogelijkheden (op fulltime basis twee dagen per week);
  • Een inspirerende werklocatie met vers fruit, heerlijke cappuccino’s, gezonde gerechten en de mogelijkheid om je collega’s uit te dagen voor een potje tafelvoetbal.

Enthousiast?

Ben je enthousiast geworden om aan de slag te gaan als Business Controller? We ontvangen graag je cv. Heb je vragen over de vacature of over de werkwijze van Kasparov Finance & BI? Laat het ons weten!

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Kasparov Finance
Meer Business Controller vacatures