Programma manager IT
Als Programma manager IT ben je verantwoordelijk voor het succesvol plannen, uitvoeren en beheren van grote IT-projecten binnen organisaties. Je overziet een keten van projecten en de onderlinge samenhang hiervan. Het is de taak van de Programma manager IT om ervoor te zorgen dat alle projecten op dezelfde lijn zitten en het uiteindelijke doel helpen bereiken.
Als Programma manager IT ben je een generalist, kan je goed communiceren op elk niveau binnen de organisatie en anderen overtuigen. Complexe processen kan je vereenvoudigen zodat er een helder beeld ontstaat. Deze helderheid is essentieel voor het doorvoeren van veranderingen. Als Programma manager IT verlies je nooit je doelen uit het oog.
Competenties
- Sturen
- Structureren
- Onderhandelen
- Plannen
- Contactvaardigheid
- Assertiviteit
- Stressbestendigheid
- Helicopterview
- Strategisch inzicht
- Delegeren
Verantwoordelijkheden en taken
- Coördineren van IT-programma’s:
- Je coördineert alle aspecten van IT-programma’s, inclusief planning, uitvoering, monitoring en evaluatie;
- Je zorgt voor een effectieve communicatie tussen alle belanghebbenden;
- Je bewaakt de voortgang van het programma;
- Je identificeert eventuele risico’s of belemmeringen die doelstellingen in de weg staan en zorgt voor een adequate oplossing;
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en onderhouden van programmadocumentatie en rapportages.
- Zorgdragen voor stakeholder management:
- Je ontwikkelt en onderhoudt de relaties met alle belanghebbenden, waaronder interne afdelingen, opdrachtgevers en externe partners;
- Je begrijpt de behoeften en verwachtingen van alle stakeholders en zorgt ervoor dat de communicatie rondom het programma hieraan voldoet.
- Zorgen voor de kwaliteit en consistentie van deliverables binnen het programma door middel van controle- en reviewprocessen:
- Je evalueert regelmatig de prestaties binnen het programma en je implementeert verbeteringen om de efficiëntie en effectiviteit te optimaliseren.
- Algemeen:
- Je verzorgt het opstellen en beheren van het programmabudget, inclusief het toewijzen van middelen en het bewaken van de uitgaven;
- Je verzorgt het coördineren van de resourceplanning en het toewijzen van teamleden aan specifieke taken en projecten binnen het programma.
Kwalificaties en vaardigheden
- HBO werk- en denkniveau, zoals vastgesteld door het management van Prodicom.
Kernwaarden Prodicom
Bij Prodicom hebben wij de kernwaarden loyaliteit, assertiviteit, kwaliteit, zelfstandigheid, verantwoordelijkheid, zelfreflectie en authenticiteit hoog in het vaandel staan. Daarbij hechten wij veel waarde aan een open, eerlijke en transparante organisatie. Bij Prodicom kan en mag jij jezelf zijn.Onze bedrijfsnaam “Prodicom” staat voor “Professionals die Communiceren” en communicatie is, naast een professionele werkhouding, waar het bij ons om draait. Zowel intern met je collega’s als extern met klanten en andere contactpersonen.
Waarom vinden wij bij Prodicom onze kernwaarden zo belangrijk? Wij geloven dat organisaties die communiceren vanuit hun idealen en kernwaarden succesvoller zijn. Kernwaarden geven richting en onderscheiden ons van de concurrentie. Bovendien spreken wij op die manier doelgroepen aan die bij Prodicom passen. Zo wordt de relatie met klanten, professionals en overige contacten sterker en waardevoller.
meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Prodicom
Meer Programma manager IT vacatures