Inloggen - Registreer  

Ambtelijk secretaris Ondernemingsraad

Gemeentebanen - Nijkerk
Ambtelijk secretaris OndernemingsraadGemeente Leusden 12 uur en Gemeente Nijkerk 16 uur 28 urenNijkerk groeit, groei met ons mee!Stap in de rol van ambtelijk secretaris en ervaar de dynamiek van het ondersteunen van de
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Voorzitter En Lid

Rekenkamer - Rhenen - 05-11-2024 Naar vacature  

In verband met het vertrek van de voorzitter (per 01-01-2025) en een lid (per 20-04-2025) zoekt
de gemeenteraad van Rhenen
een voorzitter voor de rekenkamer een lid voor de rekenkamer Wat ga jij doen? Als lid van de rekenkamer Rhenen ben je intensief betrokken bij de uitvoering van de onderzoeksagenda van de rekenkamer en bereid je onderzoeken van de rekenkamer voor. Onderzoek wordt gedaan door een extern bureau of - waar het wenselijk is - door de rekenkamer

zelf. Samen met de andere leden van de rekenkamer ontwerp, begeleid en coördineer je de onderzoeken. Daarnaast lever je ook een bijdrage aan informerende rekenkamerbrieven over de jaarstukken of andere onderwerpen en participeer je actief in de overleggen van de rekenkamer.

Als voorzitter heb je dezelfde taken en verantwoordelijkheden als een rekenkamerlid. Daarnaast draag je zorg voor het tijdig en periodiek bijeenroepen van de rekenkamer, het leiden van de

vergaderingen, het opstellen van het jaarplan en het jaarverslag, het bewaken van de werkwijze zoals vastgelegd in de verordening op de rekenkamer en het onderzoeksprotocol alsmede het bevorderen van een zorgvuldige besluitvorming. Ook ben je het aanspreekpunt voor de raadscommissie voor de rekenkamer en vertegenwoordig je de rekenkamer naar buiten toe. De rekenkamer is onafhankelijk en bepaalt zelfstandig haar onderzoeksagenda, maar hecht ook aan goede samenwerking met de raad en de ingestelde raadscommissie voor de rekenkamer. Het

onderzoeksbudget van de rekenkamer is € 20.000,- per jaar. Wat breng je mee? Je beschikt over analytische vaardigheden en bent in staat tot een kritische, objectieve en onafhankelijke oordeelsvorming. Je hebt affiniteit met, kennis van en ervaring met het lokaal bestuur en je hebt een brede maatschappelijke belangstelling. Je beschikt over communicatieve

vaardigheden waardoor je in staat bent om onderzoeksresultaten op heldere wijze te vertalen. Je
bent bekend met het werk en omgeving van een rekenkamer en je hebt aantoonbare kennis en ervaring met beleidsonderzoek en het uitvoeren van beleidsevaluaties. Gelet op de aard van de functie moet je zelfstandig kunnen werken én een teamplayer zijn. Rekening houdend met de al aanwezige expertise in de rekenkamer is kennis en ervaring met financiën, planning en control een pré.

Je vervult geen functies die onverenigbaar zijn met het lidmaatschap van de rekenkamer. Daarnaast beschik je over een onafhankelijke opstelling in het politiek-bestuurlijke krachtenveld. Je kunt je voldoende vrijmaken voor de werkzaamheden van de rekenkamer die soms overdag en soms in de avonduren plaatsvinden. De tijdsbesteding is gemiddeld 3 à 4 dagdelen per maand. Voor de voorzitter is dit 5 à 6 dagdelen per maand. Het is een pre als je in of in de omgeving van de gemeente Rhenen woont.

Dit vraagt minimaal van een lid:
  • HBO- of academisch werk- en denkniveau; • Aantoonbare ervaring met het doen van beleidsonderzoek en het uitvoeren van
beleidsevaluaties; • Kennis van en affiniteit met het bestuurlijk besluitvormingsproces.

Van de voorzitter wordt daarnaast het volgende gevraagd:
  • een aansprekende persoonlijkheid die met tact en daadkracht leiding kan geven aan de rekenkamer en een goede samenwerking bewaakt;
  • iemand die communicatief sterk is en aanspreekpunt is voor de gemeenteraad, het college en de ambtelijke organisatie;
  • iemand die aansluiting kan vinden bij de politiek-bestuurlijke realiteit en onderzoeksresultaten op aansprekende wijze kan vertalen naar het werk van de raad en
het college; • iemand die enkele procedurele zaken op zich kan nemen, zoals het uitroepen en voorzitten
van vergaderingen, het bewaken van de voortgang en doelstellingen van de onderzoeken
en het beheren van het budget.
Wat bieden wij jou? De voorzitter en de leden worden voor 6 jaar benoemd en herbenoeming voor één periode behoort tot de mogelijkheden. De leden van de rekenkamer ontvangen vaste maandelijkse vergoeding voor hun werkzaamheden, gerelateerd aan de maandelijkse vergoeding van een raadslid in de

gemeente Rhenen. De voorzitter ontvangt 40% van de vergoeding voor een raadslid en de overige leden ontvangen 25% van de vergoeding voor een raadslid. Daarnaast ontvangen de leden van de rekenkamer een vergoeding voor woon-werkverkeer, gebaseerd op dezelfde regeling die geldt voor de ambtelijke organisatie. Aanvullende reiskosten zullen worden vergoed als dienstreizen, gebaseerd op dezelfde regeling die geldt voor de ambtelijke organisatie.

Wie zijn wij? De rekenkamer bestaat uit een voorzitter en twee leden die op basis van hun onafhankelijkheid en professionaliteit onderzoeken uitvoeren voor de gemeenten Rhenen. De gemeente Rhenen is een

gemeente met ruim 20.000 inwoners, gelegen aan de Nederrijn en op de Utrechtse Heuvelrug. De gemeente maakt deel uit van de regio Foodvalley, een samenwerkingsverband van 8 gemeenten in

de Gelderse Vallei, waarmee intensief wordt samengewerkt. De rekenkamer wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris. Enthousiast? Solliciteer nu! Solliciteer via deze link en vergeet niet je motivatiebrief en CV te uploaden. Je kan reageren t/m 15 november. Wil je eerst meer informatie over de functie bel dan met Pieter van der Veer, tel: 06 40839514 of

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Rekenkamer

Gerelateerde vacatures aan Voorzitter En Lid

Ambtelijk secretaris Ondernemingsraad

Gemeente Nijkerk - Nijkerk
Ambtelijk secretaris OndernemingsraadGemeente Leusden 12 uur en Gemeente Nijkerk 16 uur 28 urenNijkerk groeit, groei met ons mee!Stap in de rol van ambtelijk secretaris en ervaar de dynamiek van het ondersteunen van de
- Volledige vacature bekijken

Productie / Supply Chain Planner - 55k

Page Personnel - Ermelo
Opstellen van gedetailleerde productieplanning / scheduling - korte termijn t/m 26 weken vooruit Aanmaken Productie orders voor MTO klanten orders Berekenen en monitoren van de materiaalbehoefte (MRP) Berekenen van de
- Volledige vacature bekijken

C .NET ontwikkelaar - juniorfunctie

Jelling - Tiel
Ben je net afgestudeerd en zoek je een uitdaging als ontwikkelaar? Dan is dit jouw kans! Een juniorpositie wacht op je bij een gezellig softwarebedrijf in de omgeving van Tiel. Hier draait alles om op maat gemaakte
- Volledige vacature bekijken

Verpakmedewerker

In Person - Zeewolde
Jouw nieuwe baan Als Verpakmedewerker binnen ons farmaceutisch bedrijf speel jij een cruciale rol. Je zorgt ervoor dat voedingssupplementen, medische hulpmiddelen en cosmetica veilig en aantrekkelijk
- Volledige vacature bekijken