Relatiemanager controledatabank
Kansspelautoriteit - 09-03-2025
Naar vacature
Wil je een bijdrage leveren aan een veilig en betrouwbaar kansspelaanbod in Nederland? Heb jij kennis van en interesse in data en databanken, met het vermogen om deze informatie te begrijpen en over te brengen? Dan is de Kansspelautoriteit op zoek naar jou!
Datagedreven. Dit is de Kansspelautoriteit. De online kansspelmarkt is een hoogtechnologische en datagedreven sector.
Sinds april 2021 kunnen aanbieders van kansspelen in Nederland een vergunning aanvragen voor het legaal aanbieden van online kansspelen aan de Nederlandse consument. Wie een vergunning wil voor online kansspelen moet een controledatabank inrichten volgens eisen uit de kansspelregelgeving en de specificaties van de Kansspelautoriteit. Dit is een
near real time
rapportage systeem, waarin vergunninghouders dagelijks operationele gegevens moeten plaatsen die de Kansspelautoriteit vervolgens kan inzien en gebruiken voor analyses op bijvoorbeeld de interventies door de aanbieder bij risicovol spelgedrag. Een goed werkende controledatabank is dus een belangrijk instrument in het voorkomen van kansspelverslaving en een voorwaarde om legaal kansspelen te kunnen aanbieden.
Wat ga je doen?
Als relatiemanager controledatabank vervul je een cruciale rol als eerste aanspreekpunt voor de vergunde (online) kansspelaanbieders en enkele relevante marktpartijen. Dit doe je door:Communicatie met (online) kansspelaanbieders
Begrijpen en interpreteren van data uit de controledatabank en deze kennis vertalen naar duidelijke instructies voor vergunninghouders.Beantwoorden van vragen over de inrichting en informeren over nieuwe ontwikkelingen met betrekking tot de controledatabank.
Informeren van kansspelaanbieders over geconstateerde tekortkomingen in de controledatabank.
Versturen van marktconsultaties waarin kansspelaanbieders verzocht worden om input te leveren op nieuwe plannen rondom de controledatabank.
Documentatie beheren en ontwikkelen
Opstellen en bijhouden van documentatie voor (online) kansspelaanbieders;Verbetervoorstellen doen ten aanzien van bestaande en nieuwe documentatie.
Coördinatie en ondersteuning
Inplannen en coördineren van aansluittesten met (aspirant) vergunninghouders: hierbij verzorg je de planning, neem je deel aan een (digitale) kick-off en verzorg je de communicatie rondom de test. Dit doe je in samenwerking met de analist datakwaliteit die de technisch/inhoudelijke kant voor zijn rekening neemt;Communicatie en afstemmen van de benodigde acties rondom het aansluiten van een nieuwe vergunninghouder;
Samenbrengen van adviezen en brieven opstellen om aanvullende informatie op te vragen bij vergunningverleningen.
Monitoring en rapportage
Monitoren en rapporteren over de prestaties van kansspelaanbieders;Bewaken van het overzicht over lopende zaken rondom vergunde kansspelaanbieders.
In deze nieuwe rol werk je nauw samen met collega’s die betrokken zijn bij de controledatabank en draag je bij aan de verdere professionalisering en doorontwikkeling van de controledatabank.
Jouw afdeling
Je maakt als relatiemanager controledatabank deel uit van de afdeling Analyse en Onderzoek, een jong en gedreven team. Je werk hier met 14 collega’s nauw samen ter ondersteuning van de collega’s van andere afdelingen zoals de afdeling toezicht en de afdeling handhaving.Collega Wessel vertelt:
"Met alle data van de online gokmarkt zijn er volop kansen in ons datagedreven toezicht."
Lees het
verhaal van Wessel
.
Wat heb je hiervoor nodig?
Wij zoeken een communicatief sterke, nauwkeurige professional met affiniteit voor IT en ervaring in een vergelijkbare rol. Verder vragen wij:
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding in bijvoorbeeld Informatie- en Communicatiewetenschappen, Bedrijfskunde, Communicatie en Media, Informatie Management of Organisatiewetenschappen.
Kennis van en interesse in data en databanken, met het vermogen om deze informatie te begrijpen en over te brengen, zonder dat een diepgaande technische achtergrond vereist is.
Het is een pré wanneer je al kennis en/of ervaring hebt opgedaan met data en IT.
Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.
Je hebt het vermogen om relaties op te bouwen en te onderhouden.
Je hebt organisatorisch talent, een proactieve houding, oog voor detail en werkt gestructureerd.
Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatie in Nederlands en Engels.
Arbeidsvoorwaarden
De functie is ingeschaald in schaal 11 (€ 4.024,12 tot 6110,94 bruto per maand bij een 36-urige werkweek). Het salaris is afhankelijk van jouw werkervaring.Een Individueel Keuzebudget. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en stel je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samen. Het kan bijvoorbeeld bestaan uit geld (16,5% van je bruto jaarsalaris) of vakantiedagen.
Reiskosten woon-werkverkeer worden volledig vergoed o.b.v. OV (2
e
klas) of via een fietsvergoeding.
Overige arbeidsvoorwaarden
Je hebt een budget van 64 extra verlofuren per jaar, die je kunt opnemen, verkopen of onbeperkt sparen tot een maximum van 3600 uur.Een goede pensioenregeling.
Studiemogelijkheden voor persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling.
De mogelijkheid gebruik te maken van bedrijfsfitness.
Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bij de Kansspelautoriteit geven we op allerlei manieren aandacht aan de balans werk-privé. Zo blijft er een ruime mogelijkheid om thuis te werken, maar er is ook altijd een fijne werkplek op kantoor voor je ter beschikking. De eerste paar maanden zien we je graag wat vaker op kantoor om in te werken, maar daarna is het een kwestie van onderling overleg.
De Kansspelautoriteit maakt géén deel uit van het Rijk, maar de gebruikelijke arbeidsvoorwaarden binnen het Rijk (
caorijk.nl
) zijn van toepassing.
Deze functie valt onder de FGR-functietypering: adviseur.
meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Kansspelautoriteit