Inloggen - Registreer  

Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering

Vbci - Leiden - 06-03-2025 Naar vacature  

Standplaats: Leiden
Startdatum: 31-03-2025
Einddatum: 31-08-2025
Tijdelijk dienstverband: Ja
Uren per week: 32-36
Online sinds: 05-03-2025

Functie

Voor een non-profit organisatie in Leiden zoeken we een Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering.
De duur van de opdracht betreft 5 maanden met optie tot verlenging. De opdracht is voor 32-36 uur per week.

Bedrijfscultuur

De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid.

Functiebeschrijving

De organisatie bestaat uit de afdelingen Directie/ Bedrijfsvoering, Informatie & Inning, Heffen en WOZ.
Binnen de BSGR werken we steeds meer digitaal. De afdeling Bedrijfsvoering, waaronder ICT valt, heeft hier een belangrijke rol in. De ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening (IV) en Informatie Technologie (IT) volgen elkaar snel op.

Wij zijn op zoek naar een Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering.

Verantwoordelijkheden:
Als kwartiermaker ben je verantwoordelijk voor het in kaart brengen van deze uitdagingen vanuit het perspectief van de BSGR. Deze inventarisatie moet leiden tot een organisatiebreed overzicht welke stappen de BSGR nog moet zetten om volledig te kunnen gaan voldoen aan de vereisten die op korte en middellange termijn op basis van Europese en landelijke regelgeving op het gebied van informatiebeheer, informatiebeveiliging en privacy aan een overheidsorganisatie worden gesteld (bijv. NIS 2-richtlijn, Cyberbeveiligingswet, maar ook de nieuwe Archiefwet). Als eindresultaat dient een rapportage te worden opgeleverd waarin wordt aangegeven:

  • Pragmatische 0-meting m.b.t. regelgeving die BSGR op korte, middellang en lange termijn moet implementeren;
  • Over welke middelen de BSGR moet beschikken (mensen en applicaties) om dit te kunnen realiseren;
  • Of de BSGR daar op basis van de huidig haar ter beschikking staande middelen (mensen, applicaties en financiën) in voldoende mate toe geëquipeerd is. Je analyseert de bestaande maatregelen, identificeert ontbrekende zwakke punten en potentiële bedreigingen en werkt aan het verbeteren van onze beveiligingsinfrastructuur;
  • Op welke alternatieve wijze de BSGR (bijv. middels samenwerking, uitbesteding van taken) kan voldoen aan de gestelde vereisten en hoe dat dan eventueel gerealiseerd kan worden;
  • Wat voor alle varianten van mogelijkheden het daarbij te volgen tijdspad zijn.
De interviews zullen worden gepland in week 13.

Jouw profiel

  • Je hebt een organisatiekundig of een bedrijfskundig profiel met WO- werk- en denkniveau (duidelijk weergeven in het CV);
  • Je bent projectmatig ingesteld met aantoonbare strategische ervaring met IT organisaties, digitale transformatie, outsourcing en – het liefst recent nog – een dergelijke opdracht vervuld bij een gemeentelijke organisatie, gemeenschappelijke regeling of een (ambtelijk georganiseerde) overheidsorganisatie. - ----- Je hebt kennis van processen van lokale belastingheffing is een pré (duidelijk weergeven in het CV);
  • Je hebt een duidelijk beeld van de strategische ICT-ontwikkelingen die op overheidsorganisaties afkomen;
  • Je schakelt tussen rollen als consultant, sparringpartner, beïnvloeder en adviseur en je voelt goed aan welke belangen er spelen. Met behoud van je eigen wijzen: persoonlijk en passend bij wie jij bent;
  • Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie;
  • Je kunt ideeën en informatie zowel mondeling als schriftelijk goed en helder overbrengen en luistert actief naar anderen;
  • Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie;
  • Graag ontvangen wij in ieder geval een persoonlijke motivatie en op verzoek een referentie.

Jouw competenties:
  • Je schakelt tussen rollen als consultant, sparringpartner, beïnvloeder en adviseur en je voelt goed aan welke belangen er spelen. Met behoud van je eigen wijzen: persoonlijk en passend bij wie jij bent;
  • Je bent in staat interne en externe informatie om te zetten in concrete adviezen t.b.v. de op te leveren inventarisatie;
  • Je kunt ideeën en informatie zowel mondeling als schriftelijk goed en helder overbrengen en luistert actief naar anderen;
  • Je bent analytisch sterk en oplossingsgericht;
  • Je beweegt je makkelijk in alle situaties en bent flexibel onder veranderende omstandigheden;
  • Je kunt inspireren en motiveren.

Verdiensten

Het bruto maandsalaris ligt tussen de € 5.500,- en € 9.000,- (o.b.v. 36 uur), of een max. uurtarief van € 120,-, afhankelijk van opleiding en ervaring.

Solliciteer direct

Herken je jezelf in bovenstaand functieprofiel en voldoe je aan alle eisen? Stuur dan direct jouw cv met motivatie waarom jij de perfecte kandidaat bent voor deze functie.

Reageren kan tot uiterlijk 18 maart.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Vbci
Meer Kwartiermaker Inventarisatie Digitalisering vacatures