Business consultant
Gemeente Groningen - via Noorderlink - 06-03-2025
Naar vacature
Fulltime, Tijdelijk
3.359 - 4.811
36 uur
HBO
Geplaatst op 06 maart 2025
Reageren kan t/m 22 maart 2025
Solliciteren
Jij zorgt ervoor dat onze applicaties goed werken. Je plant, test, evalueert en geeft nieuwe functies en versies vrij. Je richt functionaliteiten in en beheert die. Ook maak je rapportages om belangrijke informatie duidelijk te presenteren. Jouw werk verbetert direct onze dienstverlening. Wil jij hier aan bijdragen? Lees dan verder!
Hier werk je aan mee
Bij de directie Informatie & Services (I&S) staat de klant altijd centraal. We ontwikkelen en leveren digitale informatie en producten en diensten voor inwoners, instellingen en medewerkers van de gemeente Groningen. Met onze producten en diensten dragen we bij aan zowel beleidsontwikkeling als aan een goede bedrijfsvoering. En daarmee aan goede dienstverlening aan inwoners, instellingen en bedrijven.Wij helpen de organisatie bij het benutten van kansen en mogelijkheden van toenemende digitalisering. Vanuit jouw rol adviseer jij de organisatie hoe digitalisering beleidsdoelen ondersteunt. Hierdoor kunnen we als gemeente een (duurzame) bijdrage blijven leveren aan mens en maatschappij.
Hier ga jij je mee bezig houden
Als business consultant sociaal domein ben je verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van applicaties binnen het sociaal domein. Je analyseert de behoeften van de business en vertaalt deze naar functionele verbeteringen in systemen en processen. Denk hierbij aan het plannen, testen, evalueren en vrijgeven van nieuwe functionaliteiten en versies, evenals het inrichten en beheren van functionaliteiten binnen applicaties. Daarnaast lever je relevante informatie door middel van rapportages en adviseer je de business over digitale mogelijkheden en verbeteringen in applicaties.Je bent het eerste aanspreekpunt voor collega’s bij vragen of problemen. Je gaat actief in gesprek met de business om verbeteringen en innovaties voor te stellen. Ook los je storingen op en optimaliseer je (werk)processen in de applicaties. Je houdt rekening met de ketens waarin applicaties met elkaar verbonden zijn en werkt samen met diverse teams en stakeholders om de juiste keuzes te maken voor het applicatielandschap.
Met jouw oplossingsgerichte en proactieve houding kom je met verbetervoorstellen en durf je actie te ondernemen en door te pakken. Verder heb je inzicht in de beheerprocessen op de afdeling en help je deze processen te borgen en te optimaliseren.
Tot slot stel je werkinstructies op of werk je bestaande richtlijnen bij en instrueer je collega’s over het gebruik van de applicaties. Jouw communicatieve vaardigheden komen hier goed van pas. Je zorgt ervoor dat de systemen aansluiten bij de behoeften van de gebruikers en voldoen aan beleid en regelgeving.
Hier kom je te werken
Bij de Gemeente Groningen werken 47 collega’s op de afdeling functioneel beheer. Deze afdeling valt onder de directie Informatie & Services (I&S). Je krijgt de vrijheid en volop verantwoordelijkheden in je functie om jezelf verder te ontwikkelen, maar ook om samen met het team stappen te zetten bij het realiseren van de doelen van de afdeling.Hier staan wij voor
Of je nu je handen uit de mouwen steekt voor de mensen van vandaag, of nadenkt over het Groningen van morgen, jouw werk doet ertoe. Hier doe je zinvol werk, met zichtbaar resultaat, voor al onze inwoners. Hier gaan we voor een gezonde omgeving om veilig op te groeien. Een sociale en groene plek waar mensen werken, leven en ondernemen. Een gemeente die vooroploopt in duurzame groei. Hier krijg je alle ruimte. Ruimte om jezelf te zijn, om jezelf uit te dagen en om zinvol werk te doen. Dat is niet altijd eenvoudig, maar altijd interessant. Want we doen het voor onze inwoners.Hier herken jij je in
Met jouw oplossingsgerichte en proactieve houding kom jij met verbetervoorstellen en durf jij actie te ondernemen en door te pakken. Je weet wanneer je gebruik moet maken van je nieuwsgierigheid en analytische vaardigheden om tot de kern van de vraag, het probleem of de oplossing te komen. Je kunt, vaak samen met je teamleden, werk goed prioriteren.- hbo werk- en denkniveau in de richting van ICT;
- enige jaren aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie of binnen het sociaal domein.
- kennis van en ervaring met de Suite4Werk en inkomen is een pré;
- ervaring met SQL is een pré;
- Voor de senior functie wordt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie en organisatie gevraagd.
Hier kun je op rekenen
- functioneel beheerder HRM: afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal €4.811,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 9, HR21 normfunctie: medewerker systemen II);
- senior functioneel beheerder HRM: afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 5.313,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (functioneel schaal 10, HR21 normfunctie: medewerker systemen I);
- een jaarcontract met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- een
van 17,05% boven op je salaris waarbij je kunt kiezen voor een jaarlijkse of maandelijkse uitbetaling;
- een werkweek van 36 uur, met keuze om ADV op te bouwen en de mogelijkheid om eigen werktijden te kunnen indelen en deels thuis te werken;
- we hebben een actieve jongerenvereniging voor ambtenaren tot en met 36 jaar en uiteraard een personeelsvereniging;
- de mogelijkheid tot persoonlijke groei via ons digitale forum ‘Groningen leert’;
- bij thuiswerken word je ondersteund met de benodigde faciliteiten.
meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Gemeente Groningen