Operationeel Manager Vervoerscentrale
Een open en eerlijke verstandshouding. Een mensenmens die ook procesmatig en toekomstgericht kan werken.
Wat maakt werken bij PlusOV zo aantrekkelijk voor jou?
PlusOV is een jonge organisatie die zich de afgelopen jaren heeft gestabiliseerd in de branche. Wat het werken bij PlusOV aantrekkelijk maakt is de doelgroep waar wij ons voor inzetten.
Ons werk maakt het voor de kwetsbare doelgroep mogelijk om zo goed mogelijk mee te draaien in de maatschappij.
Hoe omschrijf je de werksfeer bij PlusOV?
Binnen PlusOV spreken wij van een informele werksfeer.
Waar moet je tegen kunnen als je bij PlusOV werkt?
Je moet âbrede schoudersâ hebben, stressbestendig zijn en je kunnen inleven in de klant. Onze kwetsbare doelgroep heeft baat bij duidelijkheid.
Rienet Gerritsen | Planner
Wat verwacht jij van de nieuwe Operationeel Manager?
Dat hij/zij planervaring heeft, zowel VAV als RGB. Dat hij/zij actief meedenkt in het proces en het planprogramma.
Wat maakt werken bij PlusOV zo aantrekkelijk voor jou?
Voor mij is dat de afwisseling in de werkzaamheden.Hoe omschrijf je de werksfeer bij PlusOV?
Ik vind de werksfeer goed, heb prima contact met collegaâs van de verschillende afdelingen.
Waar moet je tegen kunnen als je bij PlusOV werkt? Â
Snel kunnen schakelen in de werkzaamheden.
Rosalinda Dijkman-Jansen | Medewerker Frontoffice
Wat verwacht jij van de nieuwe Operationeel Manager?
Mijn verwachting van de nieuwe operationeel manager is open, sociaal, betrokken met oog voor de doelgroep en collegaâs.
Wat maakt werken bij PlusOV zo aantrekkelijk voor jou?
Werken bij PlusOV is voor mij aantrekkelijk door het behulpzaam kunnen zijn aan de doelgroep en de interactie met collegaâsHoe omschrijf je de werksfeer bij PlusOV?
Gezellige en open werksfeer
Waar moet je tegen kunnen als je bij PlusOV werkt? Â
Tegen de hectiek en onvoorspelbaarheid van de dag
Vacature Operationeel Manager Vervoerscentrale
PlusOV | Lochem | € 85.000 p/j | 36 uur p/wVervuld
Dit bieden we jou
Een verantwoordelijke functie bij een nog jonge, ambitieuze organisatie die op weg is naar de volgende fase in haar groeiproces.Op maatschappelijk vlak mag je een bijdrage leveren om het verschil te maken op het gebied van vervoer voor dÃe mensen die hierbij hulp van de overheid hard nodig hebben.
Een fulltime functie voor 36 uur per week.
Een passend salaris dat op fulltime basis en afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal ⬠6.072, - (schaal 11) bruto per maand bedraagt.
Dat is exclusief 17,05% Individuele keuzebudget (IKB) op jaarbasis. Je totale fulltime bruto jaarsalaris kan daarmee oplopen tot maximaal ca. ⬠85.000, -.
Een bijdrage in de reiskosten woon-werkverkeer.
Eigentijdse secundaire arbeidsvoorwaarden; Zo kun je je IKB en verlofuren inzetten voor fiscaal voordelige arbeidsvoorwaarden.
Een regeling betaald ouderschapsverlof en variabele werktijden.
Wie ben jij?
Je hebt een hbo-opleiding met succes afgerond of je beschikt aantoonbaar over dit werk- en denkniveau.Aantoonbare succesvolle leidinggevende ervaring, waarbij het accent lag op het binden en ontwikkelen van medewerkers en teams.
Ervaring met veranderprocessen en procesoptimalisaties (continu verbeteren).
Je hebt zelf ervaring als planner op het gebied van (personen)vervoer, transport en/of logistiek. Dit is een groot pre.
Relevante kennis van de processen en regelgeving in het personenvervoer. Dit is geen harde eis, maar wel een groot pre.
Affiniteit met ICT-toepassingen, zoals CRM en planningssoftware.
Als persoon breng je tenslotte rust en overzicht, ben je communicatief vaardig, empatisch, analytisch sterk, zeer besluitvaardig, stressbestendig, organisatorisch sterk, inspirerend, klantgericht, flexibel, toon je eigenaarschap en beheers je de Nederlandse taal goed in woord en geschrift.
solliciteer
delen
Jouw uitdaging als Operationeel Manager
Als Operationeel Manager ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de interne organisatie voor het doelgroepenvervoer (zowel vraagafhankelijk als het route gebonden vervoer). Je stuurt een Teamleider Frontoffice aan. Deze stuurt 12 medewerkers in de Frontoffice aan die zich bezighouden met de telefonische ritboekingen en het geven van informatie aan klanten. Zelf coach en begeleid je 9 planners en samen met hen heb je focus op het realiseren van een optimale planning om de doelstellingen op het gebied van klanttevredenheid, efficiëntie en kosten te realiseren (Operational Excellence). Het gebruik van moderne planningssoftware ondersteunt je hierin.Je monitort KPIâs en stuurt bij om de doelen te realiseren. Belangrijke KPIâs zijn klanttevredenheid, percentage klachten, stiptheid, ritfactor, servicelevel telefonie, percentage online boekingen en medewerkerstevredenheid.
Als echte People Manager haal je energie uit het coachen van je medewerkers, het verder optimaliseren van de processen en faciliteren van diverse verbeterprojecten.
Je monitort dagelijks de uitvoering van het vervoer en je hebt contacten met de vervoerders om samen de afgesproken kwaliteit te realiseren (het contractbeheer). Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van PlusOV.
Zo kan een werkdag eruit zien
dinsdag 11 maart08:30
Kickstart met het teamÂ
Samen met de planners bespreken we de planning en bedenken we snelle oplossingen voor mogelijke uitdagingen.09:00
Vervoerdersprestaties monitoren
Je duikt in de cijfers om de prestaties van onze vervoerders te evalueren. Waar nodig, zet je direct bijsturingsacties in gang om alles soepel te laten verlopen.10:00
 Voortgangs- en coachingsessies
Deze ochtend staat er een 1-op-1 sessie op de agenda met een van je teamleden. Samen bespreken jullie de voortgang, stellen nieuwe doelen en kijken naar persoonlijke groei. Jij zorgt ervoor dat iedereen het beste uit zichzelf haalt!11:30
Strategisch overleg met frontoffice
Samen met de Teamleider Frontoffice kijk je naar de resultaten van het callcenter en bepalen jullie samen de strategie om de doelen te overtreffen.12:30
Lunchpauze
Neem een welverdiende break om op te laden en even los te komen van de hectiek.13:30
Snel schakelen
Er gaat iets mis in de systemen met het plannen van het vervoer. Je reageert direct, schakelt snel met het team en de vervoerders, en zorgt dat het probleem binnen no-time is opgelost.14:30
Innovatie en procesverbeteringÂ
Tijd om processen te verbeteren en vernieuwende ideeën door te voeren. Je begeleidt projecten die de efficiëntie en klanttevredenheid een boost geven.16:30
Wrap-up en voorbereiding voor morgen
Sluit de dag af met een evaluatie en bereid de acties voor die de volgende dag prioriteit hebben. Zo zorg je voor een vliegende start morgen.Toekomstige collega's aan het woord
Susy Mauricia | Supervisor
Wat verwacht jij van de nieuwe Operationeel Manager? Een open en eerlijke verstandshouding. Een mensenmens die ook procesmatig en toekomstgericht kan werken. Wat maakt we...Lees verder
Rienet Gerritsen | Planner
Wat verwacht jij van de nieuwe Operationeel Manager? Dat hij/zij planervaring heeft, zowel VAV als RGB. Dat hij/zij actief meedenkt in het proces en het planprogramma. Wa...Lees verder
Rosalinda Dijkman-Jansen | Medewerker Frontoffice
Wat verwacht jij van de nieuwe Operationeel Manager? Mijn verwachting van de nieuwe operationeel manager is open, sociaal, betrokken met oog voor de doelgroep en collegaâ...Lees verder
Waar ga je werken?
PlusOV verzorgt vanuit een Gemeenschappelijke Regeling (GR) kwalitatief hoogwaardig maatwerkvervoer voor de reiziger uit de deelnemende gemeenten Apeldoorn, Brummen, Deventer, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Voorst en Zutphen. PlusOV vervoert mensen die geen gebruik kunnen maken van eigen vervoer of openbaar vervoer. Daarnaast vervoert ze mensen op vaste dagen en tijden, volgens vaste routes. Denk bijvoorbeeld aan het leerlingenvervoer en het vervoer naar locaties voor dagbesteding en dagbehandeling.De missie van de vervoerscentrale is: âMensen prettig, betaalbaar en efficiënt vervoeren wanneer er geen vervoersalternatief isâ. De deelnemende gemeenten brengen hun vervoerstromen bij de vervoerscentrale onder. Om de maximale regie op het vervoer te hebben, is ervoor gekozen om een publieke regiecentrale in te richten. Hier vindt de planning van het vervoer en de aansturing van de private vervoerders plaats. Vanuit het gemeentehuis in Lochem werken er 27 gemotiveerde medewerkers om uitvoering te geven aan deze missie. De organisatie kenmerkt zich door een informele sfeer, korte lijnen en veel dynamiek.
Lochem
27 werknemers
30% man/70% vrouw
Gem. leeftijd 52 jaar
Wat gaat er goed?
Onze medewerkers zijn zich steeds bewuster van de doelstellingen van PlusOV en weten hoe ze daar als individu aan kunnen bijdragen. De teams werken daarnaast beter samen en de onderlinge chemie is sterk verbeterd. We zijn goed op weg met procesmatig werken, wat zorgt voor meer uniformiteit en kwaliteit. De nieuwe planningssystemen hebben al een enorme boost gegeven aan onze efficiëntie in zowel routegebonden als vraagafhankelijk vervoer. Hoewel er nog meer verbeteringen komen, zijn we al een heel eind op de goede weg!
Wat kan er beter?
Het gevoel van eigenaarschap en verantwoordelijkheid bij onze medewerkers kan nog sterker ontwikkeld worden. Door het structureel coachen van medewerkers en het consequent doorlopen van de HR-cyclus, kunnen we dit gevoel verder versterken. Daarnaast kan het geven van onderlinge feedback tussen medewerkers beter. Dit zal niet alleen de samenwerking, maar ook de werkwijze verbeteren. Ten slotte moeten we ons meer openstellen voor verandering. De eisen van onze klanten worden steeds hoger en complexer, wat vraagt om
meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Lev Hr
Meer Operationeel Manager Vervoerscentrale vacatures