Payroll, Time, Benefits Specialist
Roche - Almere
The PositionPayroll, Time, Benefits Specialist (Netherlands)Position summary:The Payroll, Time & Benefits Team focuses on payroll, benefits, absence management, customer service and advisory support to employees, manager and - Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.
Payroll Specialist
Het is een informele en platte organisatie, met een lekker nuchtere Rotterdamse mentaliteit. Ze zijn een Nederlands familie bedrijf in de transport van chemicaliën, grondstoffen en granen. Voor de werklocatie Rozenburg wordt een nieuwe HR Business partner gezocht: Je bent verantwoordelijk voor 150 medewerkers op de werkplaats, van chauffeurs tot operators en engineers.
Ze hebben onlangs een andere grote speler in de transport en logistiek overgenomen en gaan dan ook over 6 maanden verhuizen naar een ultra modern nieuw pand: echt een campus idee, met bioscoopzaal, gym en binnenplaats aan het water!
Je wordt onderdeel van het HR team van 15 man en komt in het team terecht van HR administratie. In het HR team zijn alle disciplines vertegenwoordigd: Business partnering, People Operations, Recruitment, Payroll, Compensation & Benefits en Learning & Development. De waarden zijn erg belangrijk voor de opdrachtgever: Respect, Caring, People Development, Initiative, Openness en niet te vergeten... Plezier in Business.
Functieomschrijving
Jouw takenpakket als Payroll specialist:Salarisadministratie en controle:
Verantwoordelijk voor een correcte en tijdige salarisbetaling voor 600 (vanaf 1 jan 800) medewerkers in Nederland, verdeeld over twee verschillende arbeidsvoorwaardenregelingen. Je werkt samen met ADP (Celergo) voor de salarisverwerking en voert gedetailleerde controles uit op processen om de nauwkeurigheid te waarborgen.Advies en ondersteuning:
Je speelt een adviserende rol richting de organisatie en het management op het gebied van salarisadministratie, werknemersverzekeringen en pensioenregelingen. Je bent het aanspreekpunt voor medewerkers met vragen over hun salarisstrook en arbeidsvoorwaarden.Samenwerking met interne afdelingen:
Je werkt nauw samen met de HR-, Finance- en IT-afdelingen om payrollprocessen te stroomlijnen en ervoor te zorgen dat alle salarisgerelateerde taken soepel verlopen.Procesverbetering en efficiëntie:
Je richt je op het verbeteren van de payrollprocessen en de efficiëntie van de salarisadministratie. Ongeveer 75% van je werkzaamheden is gericht op controle en procesoptimalisatie.Balans tussen operationele en administratieve taken:
Naast je focus op procescontrole, vervul je ook operationele taken, zoals het onderhouden van contact met externe salarisverwerkers en het beheren van individuele salarisvragen van medewerkers (ongeveer 25% van je tijd).De ideale kandidaat
De ideale Payroll specialist brengt mee:Opleiding en certificering
: Minimaal in het bezit van een mbo-diploma, bij voorkeur aangevuld met een Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL).Kennis van wet- en regelgeving:
Uitgebreide kennis van loonwetgeving en ervaring met het werken met cao's, bij voorkeur binnen het beroepsgoederenvervoer.Ervaring in salarisadministratie:
Ervaring als salarisadministrateur met een grondig begrip van loonstroken, en in staat om deze helder uit te leggen aan collega’s.Analytisch en cijfermatig inzicht:
Sterk cijfermatig inzicht, met de vaardigheid om accuraat en analytisch te werken. Flexibiliteit en sterke communicatieve vaardigheden zijn essentieel.Integriteit en verantwoordelijkheid:
Goed kunnen omgaan met vertrouwelijke informatie en een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor nauwkeurige salarisadministratieArbeidsvoorwaarden
Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:
Een salarisrange van €3.615,- tot €4.946,- bruto per maand, 30 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband, reiskostenvergoeding, flexibele werktijden en een pensioenregeling.Uitdagende en zelfstandige functie
: Een rol met veel zelfstandigheid, flexibiliteit en verantwoordelijkheid binnen een groeiende, informele organisatie met ambitieuze doelen.Persoonlijke groei en ontwikkeling:
Ruimte voor ontwikkeling met toegang tot meer dan 500 trainingen via de academy van de opdrachtgever.Hybride werken:
De mogelijkheid om deels vanuit huis te werken met een thuiswerkvergoeding, gecombineerd met werken op kantoor met prachtig uitzicht over de Maas.Goede werksfeer en extra's:
Een fijne werksfeer en toegang tot extra voordelen zoals een caringbudget en 'Benefits at Work', met leuke kortingen voor uitjes en meer.meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Q-logic
Meer Payroll Specialist vacatures
Gerelateerde vacatures aan Payroll Specialist
SD Worx - Almere
Til je carrière naar een hoger niveau! Bij SD Worx bieden we je een solide basis en zekerheden. Als salarisspecialist kun je hier je vaardigheden verbreden. Betreed onze boeiende wereld van salarisadministratie en - Volledige vacature bekijken
MidMarket - Salarisadministrateur
SD Worx / Cobra - Almere
Bij SD Worx zijn wij op zoek naar energieke mensen mensen om ons team te versterken. Als Salarisspecialist kan je je bij SD Worx op vele facetten blijven ontwikkelen. Ben jij er klaar voor? Jouw rol Als payroll en HR - Volledige vacature bekijken
Technical Support Specialist (Dutch speaking)
theHRchapter - Almere
Your Strategic Partner for HR, Payroll & Headhunting Solutions We are looking for a dedicated and skilled Technical Support Specialist to join a vibrant team in Athens, Greece. This role offers an exciting opportunity to - Volledige vacature bekijken
Customer Support Specialist (Dutch speaking)
theHRchapter - Almere
Your Strategic Partner for HR, Payroll & Headhunting Solutions We are seeking a motivated and customer-focused Customer Support Specialist to join a dynamic team in Athens, Greece . This position offers the chance to work in - Volledige vacature bekijken