Inloggen - Registreer  

Projectleider Informatiebeheer

Utrecht - 28-02-2025 Naar vacature  

Solliciteer vóór 22 maart 2025

Utrecht heeft jou nodig!

Wil je bijdragen aan efficiëntere en toekomstbestendige informatievoorziening in Utrecht? Als projectleider informatiebeheer leid je complexe projecten en werk je samen met diverse teams aan digitalisering en procesverbetering.

Dit is je werk

Als projectleider informatiebeheer ben je verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van projecten die bijdragen aan een efficiënte en toekomstbestendige informatievoorziening. Je richt je op het verbeteren van informatiemanagementprocessen en het optimaliseren van informatiesystemen. Deze rol vraagt veel verantwoordelijkheid, aangezien je samenwerkt met diverse teams en stakeholders om digitalisering en procesverbeteringen door te voeren. Je zorgt ervoor dat het beleid succesvol wordt uitgevoerd, met als doel de organisatie en haar medewerkers optimaal te ondersteunen.

In deze rol ben jij verantwoordelijk voor het:
  • Ontwikkelen en bewaken van strategische projectplannen, businesscases en implementatietrajecten, met focus op het geven van richting aan de organisatie.
  • Leiden en coördineren van complexe, multidisciplinaire projecten op verschillende niveaus, en het verbinden van teams en stakeholders.
  • Adviseren van opdrachtgevers en stakeholders, met oog voor gemeentelijke belangen en samenwerking met partners.
  • Toepassen van PMC en agile methodieken, en fungeren als voorbeeld voor anderen binnen het team.
  • Aansteken en aansteken van projectteams, zorgen voor duidelijke communicatie over voortgang en resultaten, en bewaken van tijd, kwaliteit, risico’s en budget.
  • Afronden van impactvolle projecten en zorgen voor duurzame borging van behaalde doelen.
  • Coachen van minder ervaren projectleiders, kennis delen en ondersteuning bieden voor groei in hun rol.

Dit is je werkplek

De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. Wij zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. We zijn benieuwd naar wie jij bent. Voor jou is er plek bij Werk en Inkomen. Werk en Inkomen levert een bijdrage aan de leefbaarheid en sociale samenhang in de stad en richt zich op het vergroten van de bestaanszekerheid van inwoners van Utrecht.

Het team telt 35 collega’s, waaronder informatie- en procesadviseurs en functioneel beheerders. Samen met de interne IT organisatie, leveranciers en WiGO4IT werk je aan continuïteit en innovatie van de informatievoorziening binnen Werk en Inkomen.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Het maakt ons dus niet uit waar je bent geboren, of je een (arbeids-)beperking hebt, wat je gelooft of van wie je houdt, maar wél of je maatschappelijk betrokken bent. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op 

.

Dit is jouw inbreng

Bij de gemeente Utrecht vinden wij het belangrijk dat jij jezelf kunt zijn. Daarom zijn wij benieuwd naar wie jij bent. Je toont initiatief, werkt gestructureerd en hebt sterke analytische vaardigheden, waardoor je projecten efficiënt kunt plannen en organiseren. Je overtuigt anderen van je ideeën, terwijl je openstaat voor nieuwe inzichten. Je communiceert helder, durft kritisch te zijn naar collega’s en opdrachtgevers, en neemt stakeholders op een natuurlijke manier mee in de voortgang. Daarnaast lever je een actieve bijdrage aan teamontwikkeling en stimuleer je samen met je collega's de verbetering van processen.

Verder is het belangrijk dat jij:
  • Minimaal hbo werk- en denkniveau
  • Ruime ervaring als projectleider
  • Ruime ervaring met het succesvol managen van complexe projecten met diverse stakeholders en belangen
  • Aantoonbare certificering/opleiding hebt op het gebied van projectmanagement (bijv. Projectmatig Creëren) en Agile (bijv. PSM1
  • Bij voorkeur gecertificeerd bent op het gebied van informatieanalyse en/of procesanalyse (bijv. Lean, ITIL, BiSL), of bereid bent dit te behalen

Dit bieden we je

Bij ons ga je werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling, met uitdagende verantwoordelijkheden en in een omgeving met gedreven collega’s. Jij gaat niet alleen werken voor de gemeente, maar je zet je in voor de ruim 370.000 inwoners van onze mooie stad. Samen met jou zorgen we dat alle inwoners van Utrecht prettig, veilig en gezond kunnen wonen, werken en meedoen.

Tegelijk hoort daar een passend salaris bij. Onderstaand vind je ons aanbod:
Een 36-urige werkweek met een bruto maandsalaris tussen de € 4.264,- en € 6.072,- op basis van 36 uur (schaal 11). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring. Inpassing in de tijdelijke aanloopschaal behoort tot de mogelijkheden.

Arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met 1 maand proeftijd en de mogelijkheid tot omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
Boven op je salaris een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je salaris. Jij kiest wat je met dit budget doet. Bijvoorbeeld extra verlof kopen of uitbetaling als vakantiegeld/eindejaarsuitkering. Of alles eens per jaar laten uitbetalen.

Je kunt hybride werken: we werken voor een deel samen op kantoor en voor een deel thuis. Natuurlijk zorgen we dat je thuis ook een goede werkplek hebt. Inclusief laptop, bureau en bureaustoel.

Een goede balans tussen werk en privé: in veel functies heb je de mogelijkheid om op verschillende locaties en thuis te werken. De mogelijkheid om 4x9 te werken.

Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, diverse cursussen en trainingen.
Vele andere voordelen: zoals sporten met collega’s, deelnemen aan verschillende netwerken en activiteiten.
Voor een overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding en de uitgebreide verlofregelingen kijk je 
hier
.

Dit is handig om te weten

Enthousiast geworden om als Projectleider aan de slag te gaan voor de gemeente Utrecht, solliciteer dan direct, uiterlijk21 maart. Binnengekomen reacties worden voortdurend beoordeeld. Dit kan betekenen dat de vacature vroegtijdig sluit. Wacht dus niet te lang met solliciteren!

Heb je inhoudelijke vragen over de Projectleider Informatiemanagement neem dan contact op met Adrian Canlon, 06-10157172, Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Voor alle vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen met Wandena Swaans, Corporate Recruiter, te bereiken via tel. 06 – 41795722.

Voor deze functie geldt een sterk verhoogd risicoprofiel, wat betekent dat wij extra waarde hechten aan de integriteit van onze medewerkers. Daarom krijg je voorafgaand aan de indiensttreding een aanvullende screening en dien je een geldige VOG te overleggen. De screening is een voorwaarde voor de indiensttreding bij gemeente Utrecht. Dit betekent dat je zonder positieve afronding van de screening en/of zonder geldige VOG niet kunt starten.

Kom je op gesprek, dan maken we hierbij gebruik van een lijst met vaste (gestandaardiseerde) vragen. Aan alle kandidaten stellen we dezelfde vragen. Zo kunnen we de resultaten eerlijker vergelijken en krijgt iedereen een gelijke kans.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Utrecht
Meer Projectleider Informatiebeheer vacatures