Vakspecialist civiel
Gemeente Stadskanaal - via Noorderlink - 11-03-2025
Naar vacature
Fulltime, Tijdelijk
3.052 - 4.811
36 uur
HBO
Geplaatst op 10 maart 2025
Reageren kan t/m 22 maart 2025
Solliciteren
De gemeente Stadskanaal kenmerkt zich door een mentaliteit van lef, aanpakken en pionieren. Onze ambities vertalen we in drie koerslijnen: “Stadskanaal werkt duurzaam!”, “Stadskanaal leeft!” en “Stadskanaal pakt aan!”. Zo vinden we het belangrijk om de economie te verstevigen en meer banen te creëren. We werken hard aan het leefbaar en vitaal houden van onze dorpen en kernen. Gaan we voor kwalitatief goede voorzieningen. Bieden wij ruimte aan het experiment, nieuwe ontwikkelingen en gaan wij voor duurzame oplossingen. Deze koerslijnen willen wij samen met de 32.000 inwoners, ondernemers, instellingen en verenigingen oppakken. Zie jij hierin een uitdaging en wil jij op stimulerende wijze een bijdrage leveren? Dan zoeken we jou!
Voor het team Beheer en Infra van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Beheer (ROB) zijn wij op zoek naar eenVakspecialist civiel
(36 uur per week/1 fte)
De gemeentelijke organisatie bestaat uit drie afdelingen: Dienstverlening, Maatschappelijke Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling & Beheer. De afdeling Ruimtelijke Ordening en Beheer bestaat uit ongeveer 70 medewerkers. Het team Beheer & Infra verzorgt de aanleg en het onderhoud van de openbare ruimte. Voor dit team, dat onderdeel is van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling & Beheer, zijn wij op zoek naar een vakspecialist civiel (medewerker civiele techniek). Het team Beheer & Infra bestaat uit ongeveer 30 medewerkers. Om de voorbereiding, aanleg en onderhoud goed uit te voeren wordt samengewerkt met een groot aantal contractpartijen. Voor de voorbereiding, begeleiding en controle van deze werkzaamheden zijn vijf vakspecialisten actief in het team, waaronder de vakspecialist civiel.Wat ga je doen?
In de rol van vakspecialist civiel (medewerker civiele techniek) houd je je bezig met het beheer van de openbare ruimte en ben je de wegbeheerder. De nadruk in deze functie ligt op de civiele techniek, maar we verwachten dat je je ook binnen andere vakdisciplines binnen de openbare ruimte actief inzet. Als areaalbeheerder zorg je ervoor dat jouw assets in ons beheersysteem actueel blijven. Hierbij kun je denken aan (asfalt)verharding, straatmeubilair, bebording en verlichting. Op basis van de beleid- en meerjarenonderhoudsplannen stel je de jaarlijkse uitvoeringsplanningen op, waarbij wederom de basis ligt in het civieltechnische vakgebied. Ditzelfde geldt voor het uitwerken van de project- en (jaar)opdrachten. Je stelt onderhoudsbestekken op en voert directie en/of houdt toezicht op de uitvoering van projecten en opdrachten. Daarnaast verwachten we een actieve inzet bij de aanlevering van teksten en gegevens in het kader van de P&C-cyclus.Samen met de beleidsmakers bereid je besluiten voor over het (her)ontwikkelen van inrichtingsplannen. De civiel technische voorwaarden voor ruimtelijke plannen worden door jou bepaald. Het afhandelen van meldingen via ons meldingen systeem FIXI en het beantwoorden van vragen van bewoners en ondernemers valt ook in je takenpakket.
Wat breng je mee?
- Je bent klantvriendelijk, creatief, flexibel en oplossingsgericht;
- Je bent communicatief sterk en samenwerkingsgericht;
- Je hebt een afgeronde HBO-opleiding Civiele Techniek;
- Je hebt enkele jaren werkervaring als civieltechnisch medewerker;
- Je beschikt over uitstekende contactuele vaardigheden en je kunt goed omgaan met belangentegenstellingen en werkdruk.
Wat bieden wij?
Uiteraard een uitdagende functie, ontwikkelmogelijkheden, leuke collega’s, een fijn werkklimaat en een passend salaris.Afhankelijk van je ervaring bieden we je een salaris van minimaal € 3052,-- (aanloopschaal 8) en maximaal € 4811,-- (functieschaal 9) bruto per maand bij een fulltime dienstverband (salarisnorm 1 oktober 2024). Bij goed functioneren bestaat de uitloopmogelijkheid van twee extra periodieken met een maximum tot € 5075,-- .
Tevens kent de gemeente prima arbeidsvoorwaarden, waaronder;
- Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een individueel keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je salaris.
- Een collectieve korting op de aanvullende ziektekostenverzekering en een goede regeling op het gebied van ouderschapsverlof.
- Een mooi trainingsaanbod en vakgerichte opleidingen, zodat jij je werk optimaal kunt doen en je je kunt blijven ontwikkelen.
- Een telefoon en laptop.
- Een uitstekende pensioenopbouw bij ABP - waarvan de werkgever 70% betaalt - inclusief een solide extra vangnet bij overlijden en arbeidsongeschiktheid.
- De mogelijkheid om de werkzaamheden deels vanuit huis en flexibel in te richten.
- Je krijgt eerst een tijdelijke arbeidsovereenkomst. Als het van beide kanten goed bevalt, krijg je aansluitend een vaste arbeidsovereenkomst.
- Onze activiteitencommissie organiseert jaarlijks voor alle medewerkers een barbecue en een kerstmarkt en daarnaast enkele andere verbindende bezigheden. Denk bijvoorbeeld aan een quiz, een sportieve activiteit en lunchbijeenkomsten met presentaties.
Naar vacature
Meer vacatures van Gemeente Stadskanaal