Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Category manager retail maxxium

Hillary Step - Amsterdam - 03-07-2024 Naar vacature  

Maxxium heeft een uniek portfolio met vele marktleidende, maar ook opkomende, prachtige iconische merken. Maxxium is dé marktleider in Nederland op het gebied van dranken. Maxxium doet de marketing, verkoop en distributie voor meer dan 60 premium merken in Nederland. Daarnaast is Maxxium sinds 2021 ook zeer actief op de BeLux markten. Het portfolio van Maxxium bestaat onder andere uit: Lucas Bols, Passoã, The Famous Grouse, Macallan Malt Whisky, Glenfiddich, Licor 43, Jägermeister, Piper Heidsieck Champagne en Hendrick’s Gin. Met deze mooie merken vertegenwoordigt Maxxium een groot en strategische portfolio in de markt. Het bedrijf is daarmee actief in veel Spirits categorieën van whisky tot jenever, en van Gin tot mixdranken en cocktails.

Succes kan op vele manieren worden bereikt, maar niets is belangrijker dan de toewijding, het enthousiasme, de creativiteit en vaardigheid van de mensen. Binnen Maxxium worden deze eigenschappen breed gedragen. Het team bestaat uit gedreven collega’s, met passie voor de categorieën en met elk zijn of haar eigen expertise. Voor het Trade Marketing team zijn wij op dit moment op zoek naar de: Category Manager – NL retail.

CATEGORY MANAGER – NL RETAIL

POSITIE

Als Category Manager ben je werkzaam in het team van Trade Marketing met 5 collega’s. Je bent verantwoordelijk voor het verschaffen van analyses, inzichten en advies op basis van onderzoek en marktdata. Je hebt een duidelijke, sturende adviesrol richting de commerciële afdelingen marketing en sales en vertaalt deze ook door naar de klant. Daarnaast vertaal je de marketingplannen van de merken naar hands-on plannen voor het off-trade kanaal (Gall & Gall, zelfstandige slijterijen en supermarkt-slijterijen). Je werkt nauw samen met Brand Managers, Account managers en de Field Sales Manager. Om jouw markt goed te kennen en op de hoogte te blijven, begeef je je ook regelmatig in de markt. Daarbij ben je continu op zoek naar oplossingen voor, en samenwerking met, de klant om categorie- en merk plannen te versterken. Dit doe je voor Spirits als totaal categorie en voor de verschillende (sub) categorieën waarin de merken van Maxxium een rol spelen.

In het Trade Marketing team werk je naast drie ervaren trade marketeers met elk hun eigen focus. Je rapporteert rechtstreeks aan
Sasja Roskam
(Head of Trade Marketing).

VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Het verbinden van de verschillende afdelingen (focus marketing en sales) om tot consument- en klantgerichte plannen te komen. Je identificeert relevante ‘haakjes’ voor de retailer en Maxxium;
  • Het in kaart brengen van de markt; ontwikkelen en uitdragen van periodieke markt rapportages;
  • Categorie gedreven (consumenten)onderzoek;
  • Evaluaties, analyes en advies ter input voor QBRs (klant en merken);
  • Schap- en assortiment adviezen;
  • Het opzetten van goed onderbouwde, actionable presentaties t.b.v. NPDs, activaties/promotie, categorie visie;
  • Het op een creatieve manier zoeken naar oplossingen en onderbouwing t.b.v. merk/salesplannen.

Daarnaast:
  • Ben je op de hoogte van de belangrijkste merken proposities en de commerciële doelen van de brands;
  • Bouw je gedegen Trade Stories; t.b.v. o.a. categorie visie en jaarplannen;
  • Ben je een drijvende kracht in het opzetten van categorie- , promotie- en schap visie;
  • Ben je sterk in het (zelfstandig) onderhouden van klant relaties (met/i.o.m. Account manager);
  • Geef je gericht en actionable (pro-actief) advies , zowel intern als extern;
  • Werk je zelfstandig en nauw samen met vrijwel alle afdelingen binnen Maxxium én ben je direct betrokken bij onze brand partner/aandeelhouders vanuit je centrale rol.

PROFIEL KANDIDAAT

OPLEIDING EN ERVARING
  • Afgeronde HBO/WO-opleiding;
  • Relevante werkervaring in de FMCG/Retail;
  • Ervaring met Nielsen/ IRI en analyse werkzaamheden;
  • Ervaring in het zelfstandig opzetten van klant presentaties.

RELEVANTE COMPETENTIES

  • Sterk Analytisch denkvermogen; je vindt het leuk om je vast te bijten in data en weet je analyses door te vertalen in actie-gerichte adviezen;
  • Commerciële mindset; je bent in staat de toegevoegde waarde richting de klant en Maxxium te identificeren;
  • Stevige persoonlijkheid; je beschikt over het talent en drive om de status-quo positief te challengen en zaken beter te willen maken;
  • Overtuigend, zelfstandig en pro-actief; je weet je adviezen goed over te brengen en je stakeholders mee te krijgen;
  • Ondernemend en resultaatgericht; je bent daarbij creatief in het vinden van oplossingen.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Hillary Step