Specialist e-mailmarketing
Specialist e-mailmarketing
Periode:
1 april - medio sept 2025Aantal uren:
28-32Plaats:
Utrecht/hybrideContract:
ZZP/detacheringBen jij een zelfstandige professional die veel ervaring heeft met het maken en verzenden van digitale nieuwsbrieven, segmentatie en optimalisatie? Dan is deze opdracht iets voor jou!
Voor een dynamische groothandel binnen de bakkerijsector zijn we in verband met vervanging tijdens zwangerschapsverlof op zoek naar een zelfstandige en ervaren Specialist E-mailmarketing. Je bent verantwoordelijk voor het maken en verzenden van diverse nieuwsbrieven, speelt een belangrijke rol in het optimaliseren en verder ontwikkelen van de e-mailmarketingstrategie. Je werkt binnen een enthousiast marketingteam dat volop in beweging is, met ruimte om initiatieven te nemen en verbeteringen door te voeren.
Specialist e-mailmarketing
Als interim Specialist E-mailmarketing ben je verantwoordelijk voor het beheren, optimaliseren en analyseren van het e-mailkanaal. Je zet gesegmenteerde campagnes op en werkt nauw samen met interne teams en externe partijen, waaronder een e-mailmarketingbureau. Daarnaast draag je bij aan het verbeteren van de meet- en analysetools en het uitbreiden van A/B-testen.Jouw taken:
- Je beheert en optimaliseert het e-mailkanaal, inclusief campagnes en nieuwsbrieven.
- Je breidt de A/B-testen uit en analyseert deze om de effectiviteit van campagnes te verhogen.
- Je verbetert de segmentatie in e-mailcampagnes, zodat berichten relevanter worden voor verschillende klantgroepen.
- Je monitort KPI’s zoals open- en klikratio’s en de omzet die via e-mailcampagnes wordt gegenereerd.
- Je werkt samen met een e-mailmarketingbureau en interne collega’s om de performance te verbeteren.
- Je stemt met sales en leveranciers af over commerciële campagnes en nieuwsbrieven.
- Je ondersteunt bij de integratie van marketingactiviteiten binnen een bredere strategische transitie.
Jouw profiel
- Je hebt aantoonbare ervaring in e-mailmarketing en online marketing (minimaal 2-3 jaar).
- Je hebt ervaring met e-mailmarketingtools (zoals Deployteq, of vergelijkbare systemen).
- Je bent bekend met verschillende CRM systemen, kennis van SuperOffice is een pre.
- Je hebt sterke analytische vaardigheden en ervaring met A/B-testen en conversie-optimalisatie.
- Je hebt kennis van marketing automation en segmentatie.
- Je hebt affiniteit met B2B-marketing en/of de groothandel- of foodsector is een pre.
- Je bent zelfstandig, resultaatgericht en proactief in het aandragen van verbeteringen.
- Je hebt goede communicatieve vaardigheden en een hands-on mentaliteit.
Naar vacature
Meer vacatures van Four Months
Meer Specialist e-mailmarketing vacatures