Inloggen - Registreer  

Interim Hoofd Directiezaken

Flexintens - Utrecht
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 13-03-2025 om 12:00.FunctiebeschrijvingVoor de Gemeente Utrecht is FlexIntens op zoek naar een Interim Hoofd Directiezaken voor 25 tot 36 uur per week.Korte beschrijving
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Manager Directiezaken

Utrecht - 07-03-2025 Naar vacature  

Solliciteer vóór 31 maart 2025

Utrecht heeft jou nodig! De stad groeit en klantvragen worden complexer, dat brengt mooie uitdagingen met zich mee. Daarom zoeken we een ervaren manager die organisatieontwikkelingen voortzet en versterkt. Klaar om impact te maken?

Dit is je werk

Als Manager Directiezaken speel je een sleutelrol in de toekomst van het organisatieonderdeel Stadsbedrijven. Je bouwt voort op de ingezette koers en helpt de organisatie meer proactief en effectiever te werken. Met een scherp oog voor het geheel meet, analyseer en stuur je bij waar nodig.

 Je faciliteert verandering door nieuwe procedures en beleid te implementeren, waarbij je zorgt voor betrokkenheid en draagvlak binnen de organisatie. Heldere communicatie en duidelijke afspraken staan hierbij centraal. Jij motiveert mensen en fungeert als escalatiepunt. Jij focust je op de ontwikkeling van je teamleden. Je biedt training en groeikansen, zodat iedereen klaar is voor de toekomst. Loopt iets niet zoals verwacht? Jij schakelt direct met de juiste mensen.

Ook werk je mee aan complexe strategische dossiers. Voorbeelden van complexe dossiers zijn het nieuwbouw traject van de Tractieweg of de energietransitie. Op hoofdlijnen houd jij je bezig met de strategische en juridisch aspecten van deze dossiers. Daarnaast zorg jij voor de juiste vertaling richting de teams.

Dit is je werkplek

De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. Voor jou is er plek bij het organisatieonderdeel Stadsbedrijven. Het dagelijkse werk van Stadsbedrijven is hét visitekaartje van de gemeente Utrecht. Of het nu gaat om het inzamelen van afval, het beheren van sportlocaties, de bereikbaarheid van en in de stad en het onderhouden van bomen, grachten of riolen. Iedereen ziet ons werk!

Jouw team Directiezaken is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering binnen Stadsbedrijven en bestaat uit ongeveer 23 medewerkers verdeeld over 5 vakgebieden. Deze vakgebieden zijn onder andere verantwoordelijk voor het secretariaat, klachten & meldingen, ondersteuning staven en directie, juridische zaken, en veilig en gezond werken.

Je maakt onderdeel uit van Management Team van Bedrijfsvoering en rapporteert rechtstreeks aan het Afdelingshoofd Bedrijfsvoering. Het MT en de afdeling zit in een mooi verandertraject. Binnen het MT zijn er vier ontwikkellijnen geformuleerd, waar we met elkaar aan werken:

Eerder betrokken worden bij de ontwikkeling van beleid en kaders;
Versterken van onze rol als adviseur;
Dichter bij onze klanten staan door in gesprek te zijn én te blijven;
Transformatie naar datagedreven sturen.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op

.

Dit is jouw inbreng

Bij de gemeente Utrecht vinden wij het belangrijk dat jij jezelf kan zijn. Daarom zijn wij benieuwd naar wie jij bent. Om van deze functie een succes te maken is het belangrijk dat jij weet hoe je procesverbeteringen doorvoert en ambities omzet in concrete resultaten. Je behoudt het overzicht en verliest het grotere geheel niet uit het oog. Daarnaast ben je in staat om op alle niveaus binnen de organisatie verandering te realiseren. Jouw vakgebieden binnen Directiezaken hebben inhoudelijke lijnen met de andere onderdelen van Stadsbedrijven en het concern als het gaat over de kaders op het vakgebied. Als hoofd Directiezaken overzie je dat dit goed loopt en escaleer je indien nodig.

Daarnaast vinden wij het belangrijk om in jouw cv het volgende terug te zien:
Wo werk- en denkniveau.
Ruime leidinggevende ervaring binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
Kennis van of ervaring met juridische (complexe) dossiers is een pre.

Dit bieden we je

Bij ons ga je werken aan jouw persoonlijke ontwikkeling, met uitdagende verantwoordelijkheden en in een omgeving met gedreven collega’s. Jij gaat niet alleen werken voor de gemeente, maar je zet je in voor de ruim 370.000 inwoners van onze mooie stad.

Tegelijk hoort daar een passend salaris bij. Onderstaand vind je ons aanbod:
Een werkweek van minimaal 32 en maximaal 36 uur met een bruto maandsalaris tussen de € 5.631,- en € 7.417,- op basis van 36 uur (schaal 13). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.

Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met de duur van een jaar, met de intentie tot een omzetting naar een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren. De hoogte van het Individueel Keuze Budget (IKB) is 17,05% van je salaris.

Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, diverse cursussen en trainingen. Je krijg onbeperkt toegang tot 
GoodHabitz
.
We vinden een goede balans tussen werk en privé belangrijk voor onze medewerkers. Daarom is het mogelijk om deels vanuit huis te werken.
Bekijk
hier
de infographic over onze arbeidsvoorwaarden. Voor de volledige beschrijving van alle overige arbeidsvoorwaarden, ga naar
deze
pagina.

Dit is handig om te weten

Enthousiast geworden om als manager directiezaken aan de slag te gaan voor de gemeente Utrecht, solliciteer dan direct maar uiterlijk op
zondag 30 maart
. Zodra wij enthousiast zijn over jouw sollicitatie, kunnen wij jou uitnodigen voor de sluitingsdatum. Bij voldoende reacties sluiten wij mogelijk de vacature eerder.

Wil je eerst meer informatie over de inhoud van de vacature of ben je nieuwsgierig naar hoe deze baan er in de praktijk uitziet? Je kunt je inhoudelijke vragen stellen én je sollicitatie richten aan Carla van Ommen, Afdelingshoofd Bedrijfsvoering, te bereiken via 06 – 53 20 53 50. Voor alle vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen met

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Utrecht
Meer Manager Directiezaken vacatures