Inloggen - Registreer  

Docent economie / economie & ondernemen

Dunamare - Ijmuiden
Goed onderwijs met hart voor de leerling. Dat is waar we goed in zijn op het Tender College. Ben jij een docent Economie/Economie & ondernemen? Dan zijn we op zoek naar jou! Wat ga je doen? Het Tender College is per 1
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Profielschets Tender College

I Pulse - Ijmuiden - 18-12-2023 Naar vacature  

Het Tender College is een overzichtelijke school voor VMBO en praktijkonderwijs. De school biedt
kleinschalig, inspirerend, vernieuwend, kwalitatief goed en veilig onderwijs.
Het Tender College bestaat officieel uit twee scholen, een VMBO school en een school voor
praktijkonderwijs, maar wordt als één school gezien én ervaren.
De school resulteert onder het bestuur van Dunamare onderwijs.
Wanneer een leerling voor het Tender College gekozen heeft, overheerst de tevredenheid over de
warme sfeer en uitstekende begeleiding. Leerlingen en ouders kijken uiteindelijk met veel
tevredenheid terug op de tijd bij het Tender College. De tevredenheid van de leerlingen, de ouders,
maar ook het team van medewerkers is hoog.
‘Goed onderwijs met hart voor de leerling!‘ is de missie en een term die telt op de school en wordt
gebruikt voor iedereen die aan de school verbonden is. Op het Tender College is het niet alleen een
term, maar is het terug te zien in de dagelijkse praktijk. Leerlingen voelen zich gezien en het team
werkt met overgave aan de begeleiding van de leerlingen.
De 290 leerlingen volgen de lessen in het prettige schoolgebouw met goed geoutilleerde lokalen
voor de praktijkgerichte vakken.
Het team werkt met plezier op de school. De sfeer wordt als zeer stimulerend ervaren. Er wordt
door de schoolleiding echt geluisterd naar het team. Docenten en ondersteuners werken in
kernteams en hebben - mede hierdoor - invloed op het schoolbeleid. Deze kernteams hebben een
grote mate van zeggenschap over de vormgeving en inhoud van het onderwijs.
Onderwijsaanbod
Op de school wordt VMBO basis en kader met leerwegondersteunend onderwijs (LWOO) en

praktijkonderwijs aangeboden. Binnen het VMBO zijn er twee leerwegen:
− Zorg en Welzijn
− Economie en Ondernemen
Ook biedt de school combiklassen aan. Dit is een combinatie tussen VMBO en praktijkonderwijs.
Een Entreeopleiding wordt in een samenwerking met het Novacollege aangeboden.
Op het Tender College wordt met ‘onderwijs op maat’ gewerkt. Zo krijgt de leerling de
ondersteuning die hij nodig heeft om te kunnen leren en zich te kunnen ontwikkelen. Die
ontwikkeling is voor elk kind anders en daar wordt rekening mee gehouden.
Leerlingen werken meer op hun eigen tempo. Ze kunnen extra oefenen of juist aanvullende
opdrachten maken.
Het Tender College heeft een uitgebreid zorgteam met daarin diverse specialismen. Het draagt
mede bij aan de veilige en prettige sfeer binnen de school.
Aansturing van de organisatie
Op het Tender College vormen de directeur, samen met de teamleider praktijkonderwijs en de
teamleider VMBO, de directie van de school. Bij de directeur is er sprake van de integrale
verantwoordelijkheid voor het onderwijskundige proces en de bedrijfsvoering van de school,
waarbij er ruimte is om de school een eigen (onderwijskundige) koers te laten varen, binnen de
doelstellingen en waarden van Dunamare onderwijs.
Als directeur maakt u tevens deel uit van het directieoverleg van de Dunamare onderwijs. Op basis
van uw expertise neemt u deel aan ontwikkelgroepen.
De teamleiders dragen verantwoordelijkheden ten aanzien van de onderwijskundige ontwikkeling in
de afdeling en de personele aansturing.
Daarnaast verdelen de teamleiders en de directeur de schoolbrede portefeuilles.

Voor het Tender College zijn wij op zoek naar een:
BEVLOGEN EN VERBINDENDE
DIRECTEUR
Het betreft een functie voor 1,0 FTE in schaal 13 conform de cao voor het VO
Functieomschrijving
Het Tender College is op zoek naar een directeur die de tevredenheid van het team, de leerlingen
en de ouders waarborgt. Een directeur die het gezicht is van de school en samen met de
medewerkers de school blijft vormgeven waar het goed in is: Goed onderwijs met hart voor de
leerling.

Belangrijke thema’s voor de nieuwe directeur:
− Behouden van het positieve pedagogische klimaat en de prettige sfeer binnen de school en het
team.
− Borgen van de kwaliteiten van het huidige onderwijs en keuzes maken in het voortdurend
blijven ontwikkelen van het onderwijs.
Functie-eisen

De directeur:
− werkt en denkt op HBO+ niveau;
− heeft ervaring als leidinggevende in het onderwijs;
− heeft een visie op de onderwijskundige ontwikkelingen binnen het voortgezet onderwijs, bij
voorkeur van het vmbo en/of pro, en weet deze te koppelen aan maatschappelijke
ontwikkelingen;
− heeft ervaring met de sociale context van de doelgroep;
− werkt vanuit de professionele kracht van de medewerker.
Persoonskenmerken

De directeur:
− weet wat er speelt in de school omdat hij/zij contact heeft met medewerkers, leerlingen en
ouders;
− is sociaal vaardig en betrokken, heeft oog voor het individu en waardeert diens kwaliteiten;
− geeft ruimte, maar durft ook besluiten te nemen.
Competenties
Organisatie sensitiviteit
− De directeur is loyaal naar de organisatie en betrokken en benaderbaar voor collega’s.
− Hij/zij borgt een sfeer van veiligheid en vertrouwen, heeft belangstelling in de mening van
anderen en heeft respect voor de gevoelens van anderen zonder aan duidelijkheid en
eerlijkheid in te boeten.
− Hij/zij stimuleert eigenaarschap en houdt rekening met de organisatiecultuur, heeft aandacht
voor consequenties van beslissingen voor de gehele organisatie en stelt zich tolerant op ten
opzichte van verschillen in zienswijzen en behoeften.
Onderwijskundig leiderschap
− Vanuit de gedegen basis die er reeds ligt maakt hij/zij gerichte keuzes voor de ontwikkeling
van het onderwijs.
− Mede op basis van zijn/haar actuele kennis van de landelijke ontwikkelingen gaat de directeur
het gesprek over onderwijs aan met alle betrokkenen.
− Hij/zij weet door de werkwijze voldoende draagkracht te vinden voor de ontwikkelingen.
Strategische visie
− De directeur heeft een lange termijn visie, ziet en bouwt voort op wat er al is en heeft een
breed perspectief.
− Daarmee is de directeur ook een stevige gesprekspartner binnen de directie van de
onderwijsgroep.
Empoweren
− De directeur geeft medewerkers de vrijheid om initiatieven te tonen en biedt ruimte en
mogelijkheden om taken naar eigen inzicht uit te kunnen voeren.
− Hij/zij delegeert verantwoordelijkheden en bevoegdheden naar medewerkers en stelt
medewerkers in staat om invloed uit te oefenen op hun taakuitoefening.
Communicatieve vaardigheden
− De directeur is duidelijk, doelgericht en helder in de communicatie op schrift en mondeling.
− Hij/zij vertegenwoordigt extern de school, behartigt de belangen en behoudt en verstevigt de
samenwerking met regionale partners, zoals het bedrijfsleven en heeft een warme,
persoonlijke stijl van communiceren.
Reflectief vermogen en samenwerken
− De directeur zoekt vanuit een open en reflectieve houding de samenwerking op.
− Hij/zij durft zich binnen de onderwijsgroep en binnen de eigen school kwetsbaar op te stellen
en kan vanuit een open houding zorgen voor verbinding en verder bouwen aan het lerend
vermogen van de organisatie.
Arbeidsvoorwaarden Het betreft een functie voor 1,0 FTE in schaal 13 conform de cao voor het Voortgezet Onderwijs.
Aanvullende informatie
− De voorselectiegesprekken staan gepland op 11 en 12 januari 2024. Deze gesprekken vinden
online plaats.
− De eerste gespreksronde met de benoemingsadviescommissie (BAC) is gepland op dinsdag 23
januari 2024.
− De tweede gespreksronde is gepland op maandag 29 januari 2024.
− Het arbeidsvoorwaardengesprek is op woensdag 31 januari 2024.
− Het betreft een aanstelling, bij voorkeur, per 1 mei 2024.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van I Pulse