Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.
Digital Commerce Manager
Doel van de functie .
Binnen Hero Benelux ben jij als Digital Commerce Manager verantwoordelijk voor twee functiegebieden.
Allereerst ben je met jouw team verantwoordelijk voor een optimale communicatiestrategie en het samenstellen en inkopen van de optimale media mix van alle Hero merken. Hierin ligt sterk de nadruk op digital en sociale media maar ook offline media hoort tot het functiegebied. Belangrijke onderdelen zijn een goed community management, de brand leads ontlasten als aanspreekpunt voor het mediabureau en het beheren van onze website en webwinkel.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor alle e-com verkopen van Hero Benelux, zowel DTC als via onze klanten. Jouw team van specialisten bezoekt e-com en omnichannel klanten en draagt zorg voor een perfecte e-store & webshop en een optimaal verkoopresultaat. Je draagt de verantwoordelijkheid voor online omzet, marge en marktaandeel. Onze ambitie is groot. Momenteel verkopen we zo’n 9% van onze totale omzet online en dit aandeel willen we fors vergroten.
Het Digital Commerce team bestaat naast de Digital Commerce Manager uit een Digital & Content Manager, een E-com specialist, een Accountmanager e-com en een Digital Designer.
Hoe ga je dit doel bereiken?
Als Digital Commerce Manager geef je direct leiding aan 4 communicatie- en e-com specialisten. Je maakt onderdeel uit van de Marketing afdeling, maar om het maximale sales resultaat te halen werk je eveneens nauw samen met onze Sales afdeling.
Binnen de Marketing afdeling werk je veel met je collega’s op Brand management en Category management. Je adviseert ze omtrent de optimale inzet van communicatie kanalen en analyseert de effectiviteit van de kanaal- en media inzet. Daarnaast werk je nauw samen met de afdelingen Sales, Finance en Consumer Care. Tenslotte heb je regelmatig contact met de internationale E-com organisatie van Hero.
In onze ondernemende omgeving ben je o.a. verantwoordelijk voor: Dagelijkse aansturing en begeleiding van het Digital Commerce team en zorgdragen voor een optimale samenwerking tussen de verschillende marketing- en salescollega’s. Het opstellen van de mediastrategie als geïntegreerd onderdeel van de brand- en salesplannen. Samenstellen en inkopen van optimale online en offline media mix, waarbij gedurende het jaar wordt bijgestuurd op een maximaal kwalitatief bereik (SEA, Display Advertising, Video, Social, partnering met contentplatformen, etc.). De aansturing en optimalisatie van content & creatie, zoals het verder ontwikkelen van alle consumenten websites en contentplatforms. Het aansturen van onze online agencies (partners). Opstellen van de lange termijn e-com strategy (kanaal, prijs, assortiment, promo) waarmee meer dan double digit groei kan worden gerealiseerd. Het (mede) ontwikkelen van eCom Joined Business Plans en media inzet voor o.a. AH, Picnic, Bol.com en Amazon. Het realiseren van de Perfect Online Store, waaronder optimale search, content integrity en availability van onze producten. Voor het creëren van Mobile Ready Packshots, sfeerbeelden en video’s kan gebruik worden gemaakt van onze eigen Traffic specialisten. Zorgen voor het up-to-date houden van de e-commerce kennis bij Sales & Marketing. Presenteren van activiteiten en resultaten aan de (internationale) organisatie. Bijdragen aan de D2C strategie voor alle Hero producten en ons platform het ‘Heroinstituut’ voor babyvoeding.
Naar wie zijn we op zoek?
Je bent zelfstandig, ondernemend, resultaatgericht en gestructureerd. Je hebt veel ervaring in digitale media en vindt het een uitdaging om e-commerce als geheel sterk te laten groeien. Je bent in staat pragmatische oplossingen te vinden voor complexe problemen. Idealiter heb je ervaring binnen de FMCG of retail, maar ook als je bij een online communicatie bureau of een media bureau werkt nodigen we je uit om eens te komen praten. Verder heb je uitstekende communicatieve vaardigheden waarmee je intern draagvlak kan creëren, ben je een flexibele teamspeler en heb je ervaring met het aansturen van mensen.
Om echt te kunnen slagen in deze rol, heb je in ieder geval de volgende items op je CV staan: Een relevante HBO- of WO-opleiding, bijvoorbeeld Commerciële Economie of Communicatiewetenschap. Commerciële ervaring in digitale media. Ervaring met e-commerce. Het aansturen en motiveren van mensen. Je spreekt en schrijft vloeiend Engels. Je hebt een goed analytisch vermogen en steekt graag de handen uit de mouwen.
Dit bieden wij:
Een baan bij Hero Benelux staat garant voor een afwisselende baan met enthousiaste collega’s. We bieden ruimte aan onze werknemers om proactief te zijn en ondernemerschap te tonen. Hierdoor groei jij met onze successen mee. De cultuur binnen onze organisatie laat zich omschrijven als informeel en open met een no-nonsense mentaliteit. Wij stimuleren durf en teamgeest bij onze medewerkers.
Bovendien kun je rekenen op het volgende: Marktconforme arbeidsvoorwaarden 34,5 verlofdagen 13e maand Een goede pensioenregeling Een uitdagende en inspirerende werkplek, met Hybride werken.
meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Hero Group