Kracht Recruitment - Drachten
Aanbod Naast de kans om een belangrijke rol te spelen binnen deze dynamische organisatie, bieden zij je: Een salaris tussen € 3.800,- en € 4.300,- per maand, afhankelijk van jouw kennis en ervaring; Aantrekkelijke - Volledige vacature bekijken
Adviseur financieel beheer Nieuw
Gemeente Noordenveld - via Noorderlink - 11-03-2025
Naar vacature
Geplaatst op 10 maart 2025
Reageren kan t/m 01 mei 2025
Solliciteren
Ben je gericht op samenwerken en heb je sterke affiniteit met digitalisering? En wil je graag bijdragen aan efficiënte financieel administratieve processen? Lees dan snel verder welke uitdaging wij bieden als
adviseur financieel beheer
voor 36 uur per week.
Wie zijn wij?
Noordenveld is de meest noordwestelijke gemeente van de provincie Drenthe. Met zijn 31.000 inwoners en ruim 20.000 hectare oppervlakte zijn de mogelijkheden hier nog ongekend! Alles wat de provincie Drenthe zo ‘beroemd’ heeft gemaakt tref je in Noordenveld aan. Zoals oeroude hunebedden, uitgestrekte bossen, fraaie zandverstuivingen, grootse heidevelden, prachtige fietsroutes, maar ook een schitterend meer. Niet voor niets spreken ze hier een beetje trots over ‘Drenthe op z’n mooist’. Een gebied waar het heerlijk wonen, maar ook werken en recreëren is. Noordenveld is te karakteriseren met de begrippen: forensengemeente, hoogwaardige industrieterreinen, toeristisch-recreatief en veel plattelandskernen.Wat maakt werken bij Noordenveld leuk?
Noordenveld zit vol ambities en werkt vanuit kernwaarden als leefbaar, groen, duurzaam, ondernemend en transparant. Met ruim 400 collega’s bouwen we samen aan de toekomst. Wat maakt werken bij ons bijzonder? Je krijgt volop ruimte voor persoonlijke inbreng binnen een hechte, collegiale sfeer. Ontwikkelen staat centraal, met mogelijkheden voor scholing en opleidingen. Of je nu starter bent of ervaren: in Noordenveld kun je op elk niveau en in elk vakgebied je ambities waarmaken. Wil jij écht bijdragen én groeien? Dan pas je bij ons!Meer over de organisatie
Wat ga je doen?
In deze rol zorg je ervoor dat de dagelijkse financiële werkzaamheden soepel verlopen, bewaak je de kwaliteit van de financiële administratie, houd je processen up-to-date en breng je jouw expertise in op het gebied van financial control. Met jouw kennis en inzicht implementeer je nieuwe werkwijzen die de efficiëntie en effectiviteit binnen de administratie verbeteren.Je maakt deel uit van het team
Financiën en Inkoop
, dat de gehele organisatie én het gemeentebestuur ondersteunt en adviseert. Samen met financieel administratief medewerkers, beleidsmedewerkers financiën en financieel adviseurs werk je aan een solide en toekomstbestendige financiële administratie.
De volgende werkzaamheden behoren tot je takenpakket:
- Toezien op, het coördineren en prioriteren van de dagelijks financieel administratieve werkzaamheden die worden uitgevoerd door de financieel administratief medewerkers.
- Overzien van het werkaanbod van de financiële administratie, dit verdelen en signaleren wanneer er problemen ontstaan.
- Bewaken en controleren van de kwaliteit van de administratie (juistheid, tijdigheid en volledigheid van de administratie).
- Keuzes maken in de inrichting van de financiële administratie in Key2Financien waaronder de kas- en bankadministratie.
- Leveren van betrouwbare periodieke rapportages/verantwoordingen en overzichten uit de financiële administratie.
- Verzorgen van onder andere BTW, VPB, IV3 rapportages
- Uitvoeren van complexe taken in de financiële administratie (complexe boekingen, samenstellen specificatie jaarrekeningdossier, personeelsbegroting, activastaat, -niet standaard- betalingsregelingen, contacten met leveranciers en controlewerkzaamheden).
- Signaleren van beleidsmatige ontwikkelingen, knelpunten in de aanpassing van relevante wet- en regelgeving en doet verbetervoorstellen en realiseert verbeteringen ten aanzien van de financiële administratie.
- Signaleren van knelpunten in het financieel administratief proces.
- Uitvoeren van (ongevraagde) analyses, deze vertalen naar verbeterpunten en deze uitvoeren.
- Zorgen voor afstemming tussen de financiële administratie, financieel beleid en financieel advies in relatie tot en in verband met het zorg dragen voor een optimaal ingerichte, juiste, tijdige en volledige financiële administratie.
Waar kom je te werken?
Het team Financiën en Inkoop is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering. Samen met jouw collega’s is het jullie taak om bestuur, management en medewerkers zo goed mogelijk te ondersteunen en adviseren in de uitvoering van hun taken. Met als doel een optimale en kwalitatief goede dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en verenigingen. We voeren als afdeling uiteenlopende taken uit, ondergebracht in verschillende teams. Ons team is een enthousiast team in een omgeving waar ruimte is voor ontwikkeling. Onze werksfeer kenmerkt zich door collegialiteit, respect, humor en saamhorigheid. We zijn trots op ons werk!Wat vragen wij
Je bent een enthousiaste, energieke en stevige persoonlijkheid in jouw vakgebied. Daarnaast beschik je over competenties die passen bij een adviseur financieel beheer; je bent proactief, communicatief vaardig en resultaatgericht. Daarbij ben je op een plezierige manier overtuigend en gestructureerd. In je rol schakel je eenvoudig tussen operationeel en tactisch niveau en heb je een goed gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen. Als persoon heb je een hands-on mentaliteit, gericht op digitalisering en vernieuwing en ben je punctueel. Verder vragen we van je:- Een relevante opleiding op HBO-niveau;
- Kennis van en ervaring met overheidsfinanciën is een pré;
- Sterke communicatieve vaardigheden.
Wat bieden wij
Werken bij de gemeente Noordenveld doet ertoe. Hier kun je écht iets betekenen. Voor ons staan jouw deskundigheid, ontwikkeling en eerlijkheid centraal. Daarnaast kun je rekenen op:- Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.811 (schaal 9) voor 36 uur per week;
- Een 36-urige werkweek met de mogelijkheid om in overleg thuis te werken. Om het thuiswerken zo prettig mogelijk te maken, ontvang je ook een telefoon en laptop;
- Een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris, dat je naar eigen inzicht (maandelijks) kunt laten uitbetalen of inzetten voor bijvoorbeeld extra vakantiedagen;
- Een reiskostenvergoeding: bij gebruik van het OV worden de werkelijke kosten tot € 46,- per dag vergoed; bij eigen vervoer ontvang je € 0,23 per kilometer;
- De kans om te pionieren en echt te bouwen aan waardevolle thema’s;
- Een plek waar jouw expertise gezien en gewaardeerd worden;
- Wij bieden in eerste instantie een contract voor één jaar met de intentie om deze na één jaar om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd;
- Een stimulerende werkomgeving met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en een prettige, collegiale sfeer.
Meer informatie
Heb je interesse in deze functie en wil je meer informatie? Neem dan contact op met Erwin Braskamp Teamleider Financiën en Inkoop, telefoonnummer 06-44404472.meer...
Opslaan en terug Naar vacature
Meer vacatures van Gemeente Noordenveld
Meer Adviseur financieel beheer Nieuw vacatures
Gerelateerde vacatures aan Adviseur financieel beheer Nieuw
Financieel Administratief Medewerker
Headhuntersteam - Drachten
Over de functie Als Financieel Administratief Medewerker speel je een cruciale rol in het beheer van financiële processen. Je bent verantwoordelijk voor het voeren van de financiële administratie, het controleren van - Volledige vacature bekijken
Allround beleidsadviseur sociaal domein
Matchpartner - Beetsterzwaag
Het team Ontwikkeling Sociaal Domein is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van beleid binnen het Sociaal Domein. Dit omvat onder andere het opstellen van nieuw beleid dat aansluit bij de uitvoering van de Jeugdwet, de Wmo - Volledige vacature bekijken
Farrow +Dutch - Beilen
Facilitair Medewerker - Dolmans Landscaping Services Noord Verantwoordelijk zijn voor het beheer van materiaal, machines en faciliteiten? Bij Dolmans Landscaping Services Noord krijg je de kans om een cruciale rol te spelen - Volledige vacature bekijken
Dolmans Landscaping Group - Beilen
Facilitair Medewerker - Dolmans Landscaping Services Noord Verantwoordelijk zijn voor het beheer van materiaal, machines en faciliteiten? Bij Dolmans Landscaping Services Noord krijg je de kans om een cruciale rol te spelen - Volledige vacature bekijken