Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Adjunct afdelingsmanager Interim Bureau

Gemeente Almere - via Talent - 11-03-2025 Naar vacature  

sluitingsdatum 30-06-2024Als inspirerende en verbindende adjunct afdelingsmanager kun jij je leidinggevende kwaliteiten inzetten en jezelf verder ontplooien als programma-/opgavemanager. Deze mooie combifunctie biedt jou een belangrijke rol in de opgaven van Almere.Wat ga jij doenAls adjunct afdelingsmanager werk jij samen met de afdelingsmanager en andere adjunct afdelingsmanager aan het optimaal functioneren van de afdeling Interim Bureau Almere (IBA). In deze combifunctie verdeel jij je tijd gelijkmatig tussen managementtaken en je rol als programma-/opgavemanager. Dat betekent dat jij voor 50% declarabel bent en werkt aan complexe, afdelingoverstijgende opgaven in opdracht van andere onderdelen van onze organisatie. We nodigen je uit om met ons in gesprek te gaan over welke mogelijkheden jij voor jezelf ziet binnen deze combinatie.Als adjunct afdelingsmanager geef jij leiding aan circa 40 medewerkers. Jij hebt een coachende stijl van leidinggeven waarbij je de ontwikkeling van medewerkers stimuleert en ondersteunt zodat zij zich maximaal kunnen ontplooien en inzetten. Als programma-/opgavemanager ben jij een uitstekende verbinder die leiding weet te geven aan complexe vraagstukken en succesvolle samenwerkingscoalities weet te smeden met partners in de stad. Jij hebt strategisch inzicht en organisatorisch vermogen. Jij stuurt op het proces en bouwt snel affiniteit op met de inhoud.De uitdagingen in deze functie zijn onder andere:Doorontwikkeling van de afdeling, het is tijd voor de volgende fase in de ontwikkeling tot een lerende netwerkorganisatie;Aantrekken van nieuwe talenten en ervaren professionals en investeren in hun ontwikkeling. Het koppelen van medewerkers aan opdrachten zodat opdrachtgevers tevreden zijn en medewerkers worden uitgedaagd; kortom, efficiënte en effectieve inzet (declarabele uren!);Versterken van kennis en ervaring in gemeentelijke processen, complexe projecten en bestuurlijke omgevingen, en effectief samenwerken met andere overheidsorganisaties;Bevorderen van samenwerking en verbinding tussen verschillende disciplines binnen het team (integraal werken);Programma- en lijnverhouding: balanceren tussen het borgen van bestaande processen in de lijn en het ontwikkelen van nieuwe initiatieven en projecten; Verder ontwikkelen en implementeren van de professionele norm van het IBA.Context en ToekomstWij bevinden ons in een spannende fase van vernieuwing, waarbij, mede als gevolg van vertrek vanwege pensionering en verandering van functie, een nieuw managementteam wordt gevormd binnen het IBA. Naast deze vacature zijn we daarom ook op zoek naar een .Wie ben jijAls ervaren manager heb jij een scherp oog voor proces, inhoud, resultaat en samenwerking. Jij bent aantoonbaar bestuurlijk sensitief. Jij stuurt op proces, inhoud en resultaat. Jouw resultaten in eerdere functies zijn duidelijk herkenbaar. Mensen zijn zichtbaar van goed naar beter gebracht onder jouw leiding. Jij brengt energie en straalt kracht en rust uit. Openheid en lef zijn kenmerkend voor jouw aanpak. Met charme, bravoure en humor weet jij mensen te verbinden, gemeenschappelijke doelen te stellen en samen resultaten te bereiken.Met een positieve houding, hoge gunfactor en netwerkkwaliteiten krijg jij - samen met anderen - zaken voor elkaar. Jij kijkt over de grenzen van vraagstukken heen en brengt mensen bij elkaar, zowel binnen als buiten het stadhuis. Samenwerking wordt gestimuleerd op basis van gemeenschappelijk belang en ambitie voor de organisatie en de stad. Een groot netwerk helpt hierbij.Wat breng jij verder meeAcademisch werk- en denkniveau;Leidinggevende ervaring, liefst in projecten en/of programma’s in het ruimtelijk, fysiek of sociaal domein, is voor deze functie een pre;Jij bent gewend te opereren in een stevige adviesrol;Als je een groot regionaal netwerk binnen de overheid hebt dan is dat heel fijn, maar geen vereiste.Meer over jouw werkomgevingHet Interim Bureau Almere levert kwalitatief hoogwaardig programma-, proces-, project- en interim-management aan het concern Almere en haar partners en draagt daarmee bij aan de realisatie van het collegeprogramma. Daarnaast zetten we de kennis en ervaring in ten behoeve van de verdere ontwikkeling en professionalisering van de gemeentelijke organisatie. Met onze 128 professionals (vast en interim) op het gebied van programma-, proces-, project- en interim-management geven we sturing aan complexe multidisciplinaire en integrale vraagstukken. We werken daarbij continu aan onze eigen professionaliteit en vakmanschap. Zodat het IBA als vanzelfsprekend wordt gezien als de expert op de bovengenoemde gebieden en als belangrijke sparringpartner voor het bestuur en de concerndirectie. Op de lange termijn wordt het IBA ook in de regio gewaardeerd als professioneel programma- en projectmanagementbureau. Wat wij jou biedenWij bieden een betrouwbaar en slagvaardig team, waar oog is voor jou als individu en jouw ambities. De functie biedt mogelijkheden om je zowel verder te ontwikkelen als lijnmanager en ook als programma-/opgavemanager. Daarnaast mag jij nog de volgende arbeidsvoorwaarden verwachten:Een jaarcontract met de intentie tot vast; Salaris van minimaal € 5.892 en maximaal € 8.023 bruto per maand, o.b.v. 36-urige werkweek;Een baan voor 32 of 36 uur per week, afhankelijk van jouw beschikbaarheid;Uitstekende ; 17,05% individueel keuzebudget bovenop jouw salaris;De mogelijkheid om hybride te werken;(Gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof;Uitgebreide keuze aan trainingen en opleidingen, zodat jij je verder kunt ontwikkelen. Solliciteren Wij vinden het belangrijk dat jij goed kunt afwegen of deze vacature echt bij jou past. Daarom vertelt interim afdelingsmanager Frans Meijer (06-20446740), jou graag meer over deze functie. Heb jij vragen over de sollicitatieprocedure? Dan kun jij

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Gemeente Almere