Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

HR Informatiespecialist

Nvp - Zoetermeer - 11-02-2025 Naar vacature  

HR Informatiespecialist

Terug

HR Informatiespecialist - SBB

5-2-2025

Bedrijfsnaam:
SBB

Adres:
Louis Braillelaan 24

Poscode/plaats:
2719 EJ Zoetermeer

Telefoon:
06 43 488 181

Contactpersoon:
Petra Kluiters

Standplaats:
Zoetermeer

Inkomensindicatie:
Een salaris van minimaal 4.161,- en max € 6.086,- (schaal 11) bruto per maand

Duur:
Een aanstelling voor de duur van een jaar. Ruim voor het einde van de overeenkomst wordt samen besproken of er een vervolgcontract wordt aangeboden.

Dienstverband:

Aantal uur per week:
32-36

Website:

De NVP Sollicitatiecode wordt gehanteerd:
Nee
Voor meer informatie kunt u bij
sollicitatiecode
een kijkje nemen.

Functieomschrijving

Functieomschrijving

Ben jij een analytisch sterke professional met een passie voor informatiemanagement en data? Wil je bijdragen aan het optimaliseren van onze informatiehuishouding én als rechterhand van de manager HR impact maken binnen een dynamische organisatie? Dan is deze rol als Informatiespecialist bij SBB iets voor jou!Als HR-afdeling zijn wij trots op onze focus op medewerkers; zij staan bij ons centraal. Vanuit HR geven we leidinggevenden en medewerkers de tools om zelf regie te nemen over hun loopbaan. Daar hebben we jouw hulp bij nodig. We zijn op zoek naar een HR Informatiespecialist die samen met ons de volgende stap zet in het professionaliseren van onze HR-afdeling. In deze rol krijg je de kans om met jouw impact ons HR-team naar een hoger niveau te brengen. Je komt terecht in een team dat volop in ontwikkeling is. De functie valt onder de teamleider HR Services, met wie je de ruimte krijgt om deze nieuwe functie vorm te geven. Tegelijk werk je functioneel als rechterhand van de manager HR.

In deze nieuwe functie van HR Informatiespecialist speel je een cruciale rol in het professionaliseren van ons HR informatiemanagement. Bij SBB streven we naar een open en transparante organisatie waarin betrouwbare informatie op het juiste moment beschikbaar is. Jij helpt ons deze ambitie te realiseren. In deze veelzijdige functie combineer je informatiemanagement met HR data analyse om impact te maken. Je wordt verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen, beheren en optimaliseren van onze informatiehuishouding, waarbij je nauw samenwerkt met het HR-team en stakeholders. Je zorgt ervoor dat onze informatie betrouwbaar, vindbaar en bruikbaar is. Tegelijkertijd lever je waardevolle stuurinformatie die ons helpt om strategische beslissingen te nemen.

Binnen HR ontwikkel je o.a. dashboards, waarbij AFAS de informatiebron is, en maak je analyses om zowel strategisch als operationeel het gehele HR-proces te kunnen monitoren. Zodat er juiste beslissingen kunnen worden genomen en waardoor het werk van vele collega’s efficiënter wordt. Data gedreven werken met zichtbare impact dus!

Verder zijn jouw verantwoordelijkheden:
  • Informatiemanagement en organisatie: je actualiseert en beheert ons informatie. Je adviseert en faciliteert collega’s om slim en efficiënt te werken met data en documenten.
  • Data analyse: je vertaalt medewerkers- en procesdata naar kerncijfers en inzichten die HR-beslissingen onderbouwen.
  • Verbeteringsvoorstellen: je signaleert kansen voor optimalisatie en implementeert verbeteringen in onze informatie- en datahuishouding.
  • Planning & Control: je voert regie over het HR-afdelingsplan, de HR-kalender en rapportages richting het MT en OR. Je monitort de voortgang en rapporteert resultaten. Je bewaakt de termijnen en ondersteunt de HR-Businesspartners met de tijdlijn van projecten. Je voert zelfstandig analyse uit op data om de lijn te adviseren en bespreekt dit met de manager HR.

Functie-eisen

  • Hbo werk- en denkniveau: een afgeronde opleiding in Bedrijfskunde, Informatiemanagement, Statistiek of een vergelijkbaar vakgebied is een pré, maar aantoonbaar hbo werk- en denkniveau is het belangrijkste.
  • Expertise in informatiemanagement: je beschikt over relevante werkervaring.
  • Ervaring met plannings- en controletaken: je bent bedreven in het opstellen en bewaken van planningen, rapportages en verbetertrajecten.
  • Data-gedreven mindset: je analyseert data moeiteloos en vertaalt deze naar heldere stuurinformatie.
  • Sterk analytisch vermogen: je legt snel verbanden en ziet kansen voor optimalisatie.
  • Vaardig in Excel: je hebt ervaring met het maken van draaitabellen en andere geavanceerde functies.
  • Kennis van AFAS en HR-processen: ervaring hiermee is een pré.
  • Proactieve houding: je neemt initiatief, bewaakt deadlines en stimuleert verbeteringen.
  • Sterke communicatieve vaardigheden: je overtuigt, begeleidt en ondersteunt anderen bij het gebruik van systemen en processen.

Bedrijfsinformatie

Bedrijfsomschrijving

Je komt terecht in een gedreven en enthousiast HR-team dat volop in beweging is. We bevinden ons midden in een transitie naar een meer proactieve werkwijze, waarbij we ons richten op tactisch en strategisch initiëren. Samen groeien we naar een klantgerichte, data-gedreven HR-organisatie die in co-creatie met de business bouwt aan sterk HR-businesspartnerschap en tegelijkertijd efficiënte, hoogwaardige HR-services levert. Bij ons werk je aan een duurzame en flexibele organisatie, met vitale medewerkers als kern van ons succes. Ons HR-team bestaat uit ongeveer 25 collega’s en wordt aangestuurd door de manager HR. We omvatten verschillende disciplines zoals HR Businesspartners, Recruitment & Employability, Leren & Ontwikkelen, HR Officers, Salarisadministratie, HR inkoop en Functioneel Beheer.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Nvp