Inloggen - Registreer  

Jongerenwerker

Sozio - Almkerk - 17-01-2023 Naar vacature  

Vacature Jongerenwerker 32 uur | Almkerk


Deel dit artikel:
Spreek jij de taal van de jongeren en van de wijk? Kun jij jongeren stimuleren in hun persoonlijke en sociale ontwikkeling? Zo ja, dan zijn wij op zoek naar jou!

Jouw werk

Als jongerenwerker heb jij een belangrijke rol in de begeleiding van jongeren richting volwassenheid. Een greep uit je taken:
  • Je werkt zowel met groepen jongeren als individuele jongeren;
  • Je werkt met name ambulant en op straat;
  • Je stemt af met de andere netwerkpartners in de wijk zoals politie en algemeen maatschappelijk werk;
  • Je stemt af met je andere collega’s binnen Toegang zoals de leerplichtambtenaren of de consulenten onderwijs en huisartsen.

Over jou

‘‘Je neemt initiatief, kunt goed luisteren en kan zelfstandig werken. Je staat stevig in j schoenen en bent in staat om complexe vraagstukken op te pakken. Je kan zowel met groepen werken als individueel de jongere coachen. De competenties oplossingsgericht, analytisch en klantgericht zijn je op het lijf geschreven.’’

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante hbo-opleiding;
  • Je hebt affiniteit met het sociaal domein en maatschappelijk domein van de gemeente, met specifieke kennis van en ervaring in het brede taakveld jeugdhulp;
  • Je hebt aantoonbare relevante ervaring in het jongerenwerk;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je werkt integraal en kijkt breed.

Over ons

Altena is een veelzijdige en jonge gemeente op de grens van Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland. Een prachtig gebied met groen, water, innovatieve landbouw, ondernemerschap en de op één na grootste binnenvaarthaven van Nederland. We zijn een ambitieuze gemeente die zich na twee jaar doorontwikkelt. De vraagstukken voor het landelijke gebied zijn groot, daarom investeren we in nog meer kwaliteit en versterking van onze organisatie. De komende jaren gaan we een paar duizend woningen bouwen, de A27 verbreden, de binnenhaven uitbreiden én willen we een duurzame en natuurinclusieve gemeente zijn. Er is bij Altena veel ruimte om te leren en jezelf te ontwikkelen. We vinden het belangrijk dat jij uitdaging en waardering vindt in je werk, want jouw werk doet ertoe! Samen met onze 400 bevlogen collega’s kan jij je inzetten voor de inwoners en de ondernemers van de gemeente.

Sociaal Domein

Gemeente Altena heeft de koers ingezet om te werken aan een integrale aanpak van toegang tot hulp en ondersteuning binnen het sociaal domein. Een brede toegang waar inwoners terecht kunnen met (hulp)vragen op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, inkomensondersteuning en jeugdhulp. Binnen de nieuwe organisatiestructuur zijn de teams Toegang, Regie en Administratie & Kwaliteit gezamenlijk verantwoordelijk voor de uitvoering binnen het sociaal domein. De teams werken nauw samen met team Samenleving waar het samenhangende beleid op het gebied van alle onderdelen van het sociaal domein ligt.

Team Toegang

Team Toegang bestaat uit circa 20 bevlogen collega’s. Er heerst een gezellige en informele sfeer. Binnen dit team werken consulenten met specialisatie triage en re-integratie, de praktijkondersteuners huisartsen jeugd, jongerenwerkers en leerplichtambtenaren.

Wat bieden wij jou?

We belonen je graag voor je inzet. Want jij maakt bij ons het verschil! Wij investeren in de vitaliteit van onze medewerkers met volop ruimte voor eigen initiatief, het ontwikkelen van talenten en een optimale balans in werk en privé.

De arbeidsvoorwaarden op een rij:
  • Een salaris van minimaal €2865,- en maximaal €4208,- (schaal 9) bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur). Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
  • Aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Je kunt opleidingen en cursussen volgen via onze Altena Academie.
  • Een zakelijke telefoon (iPhone) en een laptop.
  • Flexibele werktijden en een sociale werksfeer.
  • Een fijne plek om vanuit huis te werken is belangrijk. Vooral in deze tijd. Je kan bij ons gebruik maken van ergonomische kantoorartikelen voor een thuiswerkplek. Dit zal in bruikleen zijn.
  • Je krijgt 22,4 vakantiedagen bij een 36-urige werkweek. Op basis van je leeftijd krijg je extra vakantiedagen vanaf 30 jaar.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05%. Je kan hiermee bijvoorbeeld extra vakantiedagen opnemen. Aan jou de keuze wat je met dit budget doet!
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een ABP-keuzepensioen en uitstekende verlofregelingen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd bij gelijkblijvende omstandigheden.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Sozio