Inloggen - Registreer  

Senior Database Marketeer

ABN AMRO Bank - Amsterdam
Je werkBinnen ABN AMRO willen we beslissingen nemen en bijsturen vanuit data. Als specialist onderzoek je wat de huidige situatie is, waar mogelijk kansen liggen en hoe groot die zijn. Zo help je het team om de juiste keuzes
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Analist/ Database Marketeer Voice of Customer Programma

Interim Knowhow - Amsterdam - 26-03-2024 Naar vacature  

ABN AMRO Bank Amsterdam

Publicatiedatum

04-10-2024

Contactpersoon

Anouk van de Loo
M: (06) 2876 6485

Delen

Functie omschrijving

Voor mijn opdrachtgever ABN AMRO Bank te Amsterdam (Zuid) ben ik op zoek naar een Database Specialist voor de afdeling Customer & Market Insights (C&MI).

Heb je ervaring met Database Marketing en/of Analyse, neem dan gerust contact op voor aanvullende informatie, geef ik je graag!

In het kort

Geld is een groot, emotioneel deel van het leven en vaak ook nog eens heel complex. Ondertussen verandert de manier waarop we bankieren met de dag. Daarom zijn ze binnen Customer Experience (CX) met een grote club van bevlogen en creatieve professionals continu bezig om de dienstverlening te verbeteren voor hun klanten. Om dit te kunnen doen is inzicht in wat de klant ervaart via customer feedback cruciaal.

Op dit moment zetten ze een belangrijke stap met hun ‘Voice of the Customer’ programma (VOC). Dit programma heeft als doelstelling de hele bank te ondersteunen met een nieuw feedback platform. Met het nieuwe platform (Qualtrics) kunnen we voor alle (klant)kanalen feedback ophalen en biedt het een geweldige basis om met relevante klantinzichten de customer experience van ABN AMRO te verbeteren.

Jouw werk

Ze maken de stap naar een nieuw multichannel feedback platform, Qualtrics waarbij enquêtes uitgestuurd worden via Selligent. Als Data Specialist maak je customer feedback metingen voor klantreizen en individuele klantcontacten met de bank mogelijk. Dit start met schakelen met stakeholders en het zoeken naar geschikte triggers in de data en eindigt met het live zetten en onderhouden van de campagnes in Selligent en Tripolis. Je schakelt hiervoor met je collega’s vanuit CX (Customer Experience) en de mensen vanuit de business, de gebruikers van de meting:

  • Verzamelen, verrijken en analyseren van data vanuit interne en externe data bronnen t.b.v. het opzetten en analyseren van campagnes
  • In Selligent en Tripolis bouwen van klantselecties en proactieve campagnes via email, call leads, en in-app berichten
  • Monitoren & optimaliseren van lopende campagnes
  • Een strakke agile (sprint) planning van je werk in overleg (refinement) met het team
  • Afstemmen van datavereisten met de betrokken stakeholders
  • Begeleiden van processen met betrekking tot data onboarding, modellering en engineering: volg de voortgang en volg de realisatie op en bied hulp en inzicht bij het oplossen van belemmeringen met betrekking tot de beschikbaarheid van gegevens
  • Beheren en innoveren van de dataketen
  • Deepdive analyses op de Qualtricsdata samen met de onderzoekers en Client Analytics afdelingen.

Jouw werkomgeving

Je maakt deel uit van het Customer & Market Insights (C&MI) afdeling – bestaande uit twintig onderzoekers met verschillende specialismen, naast jou een andere data-Data Specialist en een ResearchOps team.

Je werkt binnen het VOC programma direct samen met de Qualtrics business leads, operations manager, vijf feedback onderzoekers, de andere Data Specialist en diverse collega’s vanuit de afdeling die de Qualtrics tooling IT technisch ontwikkelen. Daarnaast onderhoud je relaties met gebruikersgroepen uit alle delen van de ABN AMRO organisatie en heb je veel contact met de analisten van de Client Analytics afdeling.

Jouw profiel

  • Minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding
  • Teamplayer, gewend aan werken in multidisciplinair team
  • Kennis van de (lange termijn) ontwikkelingen op het gebied van digital / database marketing, en data (selectie & analyse)
  • Ervaring met Selligent of een vergelijkbare marketing automation tool
  • Ervaring met SQL en Excel
  • Ervaring met Databricks is een pre
  • Je bent een teamspeler
  • Je bent liefst 36 uur per week beschikbaar.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een dynamische en professionele omgeving met volop kansen om te leren en ontwikkelen
  • Doorgroeimogelijkheden in de CX, Client Analytics of Ecommerce afdeling
  • Een bruto maandsalaris (€ 4.823,- / € 6.890,- pm) is op basis van een 36-urige werkweek, inclusief vakantiegeld en benefit budget
  • Een 32- of 40-urige werkweek is ook mogelijk
  • De vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar en een brede selectie aan trainingen en cursussen
  • Een goede pensioenregeling
  • Een internetvergoeding van EUR 25,- per maand en een thuiswerkvergoeding van EUR 3,- per thuiswerkdag. Ook bieden ze jou benodigdheden om thuis te werken, denk aan bureau, beeldscherm e.d.

AMI Interim Knowhow

AMI Interim Knowhow is Anouk van de Loo, een ervaren recruiter met een passie voor data – en met een passie voor mensen.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Interim Knowhow

Gerelateerde vacatures aan Analist/ Database Marketeer Voice of Customer Programma

Customer Success Specialist

Align Technology - Amsterdam
About this opportunity As a Customer Success Representative, you will focus on building long-term relationships with doctors and dental practices. You will provide world-class customer care and in addition effectively
- Volledige vacature bekijken

Data Analist Marketingcommunicatie

ABN AMRO Bank - Amsterdam
Je werkAls Data Analist Marketingcommunicatie ben je verantwoordelijk voor analyses, modellen, campagneselecties en eindevaluaties van commerciële campagnes én klantcommunicatie vanuit wet- en regelgeving en
- Volledige vacature bekijken

Commercial Cost Manager

GTT Communications, Inc. - Schiphol-Rijk
About GTT:GTT provides secure global connectivity, improving network performance and agility for your people, places, applications, and clouds. We operate a global Tier 1 internet network and provide a comprehensive suite of
- Volledige vacature bekijken

Technical Account Manager, Telco Vertical, Telco Ver...

Amazon Web Services EMEA SARL, Dutch Branch - Amsterdam
Would you like to join one of the fastest-growing organizations within Amazon Web Services (AWS), and help customers of all industries and sizes gain the best value and service from AWS? AWS Enterprise Support, Technical
- Volledige vacature bekijken