Projectmanager Onderwijshuisvesting en Sport
Zeist - 20-02-2025
Naar vacature
Voor de afdeling Vastgoed zijn wij op zoek naar een:
Projectmanager Onderwijshuisvesting en Sport
32 tot 36 uur per week
Dit doe je:
De gemeente Zeist heeft een ambitieuze opgave op het gebied van onder andere onderwijshuisvestingen bewegingsonderwijs. Hiervoor hebben we strategische (integrale) huisvestingsplannen die zijn afgestemd met schoolbesturen. Veel van deze projecten worden uiteindelijk uitgevoerd door schoolbesturen, maar in sommige gevallen voeren wij een opgave uit. Dit kan dan gaan om scenario onderzoek, grote of kleine tijdelijke huisvesting, inpassingen in gebiedsontwikkelingen of eigen ontwikkeling. Het kan voorkomen dat je wordt ingezet op andersoortige projecten op gebied van maatschappelijk vastgoed in de toekomst. De kerntaken van de functie bestaan uit:- Vertalen van huisvestingsplannen naar concrete plannen en planprocessen
- Afstemmen van ontwikkelingen in relatie tot gebiedsontwikkelingen
- Projectmanager renovatie en/of nieuwbouw van gymaccommodaties
- Projectmanagement van overige (gerelateerde) onderwijs of vastgoed opgaven
- Adviseren en ondersteunen van schoolbesturen bij hun planvormingsproces
- (Mede) Bewaken van voortgang van de projecten en het programma onderwijshuisvesting
Dit ben jij:
- je hebt HBO / WO werk- en denk niveau en minimaal 4 jaar ervaring op het gebied van complexe projectleiding of programmamanagement;
- je hebt voldoende kennis en ervaring op het gebied van (ver)nieuwbouwprojecten van onderwijshuisvesting en bewegingsonderwijs;
- je bent een stevige persoonlijkheid, een verbinder en goede onderhandelaar;
- je weet strategisch en tactisch te communiceren en goed en duidelijk te organiseren, structureren en rapporteren en doorziet en beweegt je gemakkelijk in situaties van (gemeentelijke) besluitvormingsprocessen en contractvorming;
- je weet je weg te vinden op het gebied van bestuurlijke advisering en besluitvorming en financiële verantwoording;
- je weet bij te dragen aan programmasturing en weet een projectgroep in te richten en mensen mee te nemen in je enthousiasme;
- je draagt graag bij aan de professionalisering van het vastgoed team en de onderwijsopgave in het bijzonder.
Dit bieden wij
Als je bij de gemeente Zeist werkt, heb je uitstekende arbeidsvoorwaarden. Afhankelijk van opleiding en ervaring kun je bij ons maximaal € 6.072,- bruto per maand (schaal 11 Cao Gemeenten) verdienen bij een volledige werkweek van 36 uur. Voor extra salaris, vakantieverlof of een bijdrage voor je opleiding krijg je elke maand 17.05 % IKB (Individueel Keuze Budget) boven op je brutosalaris. Naast een goed ABP pensioen bieden we je een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Zijn we na dit jaar nog blij met elkaar dan volgt een contract voor onbepaalde tijd! Inpassing in een opstartschaal of toekomstige inpassing in een uitloopschaal is mogelijk op basis van je kennis en ervaring of bij overstijgende prestaties.Bij gemeente Zeist start je met een uitgebreid onboardingsprogramma. Tijdens je eerste werkweek word je vrijgesteld van werk. Samen met je andere nieuwe collega’s leer je onze organisatie tijdens vier introductiedagen van binnen en van buiten kennen. Van een presentatie ‘hoe werkt een gemeente’ tot een kennismaking met het directieteam en het college van B&W. Van het ophalen van je eigen laptop en telefoon tot een mooie bijeenkomst over integriteit. Leuk en nuttig, want zo weet je (letterlijk) je weg te vinden in onze gemeente en maak je al direct kennis met veel collega’s.
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij belangrijk en daarom werken we in Zeist tijd- en plaatsonafhankelijk. Duurzaamheid staat bij ons hoog in het vaandel. We hebben een fietsplan en besluit je om naar kantoor te reizen met het OV dan vergoeden wij dit volledig. Er zijn dan ook talloze mogelijkheden om het werk zo in te richten dat het jou laat shinen. Persoonlijke ontwikkeling heb je zelf in de hand! Hierbij kun je onder andere gebruik maken van de mogelijkheden via onze Zeist Academie. Bij ons zit niemand stil, je kunt altijd vooruit.
Dit is de afdeling Vastgoed
De afdeling Vastgoed is een team van ca. 17 collega’s. Samen werken we aan het behoud en de ontwikkeling van het maatschappelijk vastgoedmanagement in de gemeente Zeist. We verbinden vanuit de eigenaarsrol en hebben oog voor het presteren van het vastgoed en grondbezit in brede zin. Onze portefeuilles bestaan uit Onderwijshuisvesting, Maatschappelijk Vastgoed, Eigen Vastgoed, en Grondzaken & Strategisch bezit. We zijn ingericht met accountmanagement, technisch beheer, juridisch beheer, administratief beheer en projectmanagement.Als team werken we doorlopend aan de verbetering van onze processen en doorbreken waar nodig bestaande patronen. We benutten graag kansen en haken aan bij ontwikkelingen om ons heen of ontwikkelen zelf. Binnen uiteenlopende vraagstukken sturen we op de optimale inzet van het vastgoedmiddel voor de gemeentelijke beleidsvelden. De doorontwikkeling van onderwijshuisvesting en de positie richting onderwijsinstellingen is actueel. Daarnaast werken we doorlopend aan eigenaarschap, huisvestingsinzichten, technische instandhouding, juridische taken, verduurzaming, prestatiesturing en onze vastgoed administratie.
Dit is Zeist
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 600 collega’s werken we voor en met ongeveer 66.500 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Meer informatie
Wil je meer informatie over deze functie? Bel dan met Martin Lekkerkerker, manager afdeling Vastgoed, telefoon 14030. Vragen rondom de sollicitatieprocedure? Bel dan met Femke Yildiz, Corporate recruiter, telefoon 06-14892909. Voor meer informatie over onze gemeente kun je kijken op www.Zeist.nl of www.werkenbijzeist.nl.meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Zeist