Quality Assurance Officer (M/V/D)
Avantor - Hillegom
The Opportunity:Avantor is op zoek naar een Quality Assurance Officer om ons team in Tilburg of Hillegom te versterken! Als QA Officer bij Avantor Fluid Handling ben je de verbinding tussen de QA-afdeling en de medewerkers - Volledige vacature bekijken
Chief Records Officer / Dienst Toeslagen
Als Chief Records Officer zorg jij dat overheidsinformatie goed wordt gearchiveerd en toegankelijk blijft in de digitale (en fysieke) omgeving. Je ontwikkelt en bewaakt beleid voor records management en vertaalt rijksbreed en departementaal beleid naar de praktijk. Continu werk je aan betere digitale toegankelijkheid van overheidsinformatie. Reken op verdieping, samenwerking met vakgenoten en volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, met flexibele werktijden en locatie.
Dit doe je bij Dienst Toeslagen
De Chief Records Officer (CRO) heeft kennis van en ervaring met informatiehuishouding en records management bij de overheid en ondersteunt de Chief Information Officer (CIO) in diens interne en externe rol. Daarnaast ondersteun je de organisatie bij het implementeren van een meerjarenperspectief waarmee wet- en regelgeving wordt geborgd ten behoeve van een correcte informatiehuishouding voor Dienst Toeslagen. De CRO borgt dat processen voor documentbeheer, archivering en gegevensbescherming voldoen aan interne richtlijnen en externe wet- en regelgeving en zorgt ervoor dat het recordmanagementsysteem effectief bijdraagt aan risicobeheersing en voldoet aan compliance binnen de organisatie.
Vanuit jouw, vooral kaderstellende, functie en regisserende rol heb je specifiek te maken met de (in)richting en uitvoering van het vakgebied informatiehuishouding bij Dienst Toeslagen. In de rol van CRO zorg je dat Dienst Toeslagen rekening houdt met de voorwaarden en oplossingen voor goed informatiebeheer, inclusief aansluiting op de voorzieningen van het archiefbeherende onderdelen. Je kent de (on)mogelijkheden voor het verantwoord opslaan en archiveren van fysieke en digitale producten, bent verantwoordelijk voor de opzet en werking van het kwaliteitszorgsysteem dienstbreed en stelt in overleg met de adviseurs informatiehuishouding en het management van de afzonderlijke directies het meerjarenplan openbaarmaking en informatiehuishouding op. Vervolgens implementeer je het meerjarenplan binnen Dienst Toeslagen en zorg je voor controle op naleving. Je adviseert de archiefbeheerder over de afspraken met de archiefbeherende afdeling over de opslag, de archivering en het terugvinden van overheidsinformatie. Hierbij houd je rekening met de beschikbare informatiesystemen. Je toetst de informatiebeheerplannen van de directies aan de gestelde kaders.
Als CRO handel je binnen het mandaat zoals dat is verstrekt door de CIO en adviseer je ook ongevraagd over informatiehuishouding. Je vraagt informatie op bij andere ‘chiefs’, zoals de CISO, CPO, CIO en het verantwoordelijk management van de organisatie(-onderdelen) om inzicht te verkrijgen in de stand van zaken met betrekking tot naleving van wet- en regelgeving en beleid binnen de informatiehuishouding. Je dient – in de volgende gevallen – de CIO adequaat te adviseren om te escaleren naar de departementale CIO, (plaatsvervangend) secretaris-generaal, staatssecretaris of minister in het geval van, mogelijk, ernstig nalaten van de naleving van wetgeving, met als doel de inbreuk weg te nemen en schade te beperken.
Je bereidt de benodigde veranderingen voor om het gewenste doel te bereiken: het verbeteren van de openbaarmaking en informatiehuishouding. Je tilt daarmee het informatie- en archiefbeheer naar een hoger niveau, bijvoorbeeld door het uitvoeren van risicoanalyses en volwassenheidsmetingen en, het herontwerpen van processen en het maken van procedures en afspraken. Daarmee draag je bij aan de informatiepositie van Dienst Toeslagen.
Lees meer
Een bijzondere baan, omdat...
- je volop kansen krijgt om samen met vakinhoudelijke collega’s van de afzonderlijke directies mee te bouwen aan een goed functionerende organisatie, want die begint bij volledige, betrouwbare en transparante informatie.
- je aan de slag gaat met actuele uitdagingen in een zich nog sterk ontwikkelende organisatie met een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid, waardoor je jezelf kunt verdiepen in het vakgebied.
- je deel uitmaakt van een netwerk van (senior) adviseurs informatiehuishouding binnen de Dienst Toeslagen, de andere onderdelen van het ministerie van Financiën en intensief samenwerkt met de archiefbeheerders en archiefvormers.
- je onderdeel uitmaakt van Bureau CIO (met onder andere CISO, CPO en CPO en bestuursadviseurs) van de directie Informatiestromen en Digitale Ontwikkeling.
- je hybride kunt werken en veel mogelijkheden krijgt om je werktijden flexibel in te delen.
- Je hebt een wo-werk- en -denkniveau.
- Je neemt de regie, kijkt vooruit, anticipeert en beschikt over inlevingsvermogen.
- Je hebt ervaring met het schrijven van meerjaren- en verbeterplannen.
- Je hebt kennis van en ervaring met het inrichten en implementeren van informatiesystemen, bijvoorbeeld een DMS/RMA, M365 en CSP.
- Je hebt affiniteit met duurzame toegankelijkheid, selectielijsten, bewaren en vernietigen, openbaarmaking, documentmanagement en archiefbeheer.
- Je hebt kennis van wet- en regelgeving rondom archivering en document- en informatiehuishouding, zoals de Archiefwet, de Wet open overheid en de Algemene verordening gegevensbescherming. Het is een pré als je de opleiding Archiefwetenschappen hebt gedaan.
- Je kunt processen overzien en de digitale overheidsinformatie die daarin verwerkt wordt. Op basis daarvan kun je de vertaalslag maken naar de inrichting van de informatiehuishouding van Dienst Toeslagen, zodat aangesloten kan worden op generieke voorzieningen voor document- en archiefbeheer. Ook ben je in staat de voorbereiding hiervoor te realiseren.
- Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
- Analyseren
- Overtuigingskracht
- Organisatiesensitiviteit
- Plannen en organiseren
- Netwerken
Open De afdeling - Directie Informatiestromen en Digitale Ontwikkelingen
De directie Informatiestromen en Digitale Ontwikkeling vervult een essentiële rol bij het handhaven van de gezondheid, veiligheid en stabiliteit van het informatievoorzieningsIandschap. Binnen deze directie wordt nauwlettend toezicht gehouden op alle veranderingen in dit landschap en worden deze beheerst begeleid naar nieuwe ontwikkelingen.
De organisatie - Dienst Toeslagen
Open De organisatie - Dienst Toeslagen
Dienst Toeslagen is een zelfstandige, publieke dienstverlener, onderdeel van het ministerie van Financiën. We maken vitale voorzieningen als de huur, de zorgverzekering en de zorg voor kinderen voor iedereen betaalbaar. Maar als je er goed over nadenkt, gaat ons werk over veel meer dan alleen het uitkeren van een maandelijks voorschot aan mensen die daar recht op hebben. Wij zorgen ervoor dat mensen mee kunnen doen in de maatschappij. Zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken of ze deze maand de huur, de kinderopvang of de zorgverzekering of de zorg voor hun kinderen nog kunnen betalen. Mensen helpen die ons hard nodig hebben, dat is waar we het voor doen. Door onze kennis in te zetten en -vooral- ons te blijven verplaatsen in de mensen om wie het gaat. Door hun problemen, twijfels en uitdagingen zo goed mogelijk te doorgronden.
Binnen Dienst Toeslagen heeft de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen een specifieke, tijdelijke opdracht: gedupeerde ouders erkenning bieden en ruimhartig herstellen voor het onrecht
dat hen is aangedaan rondom kinderopvangtoeslag.
Met elkaar en met de buitenwereld bouwen we aan Dienst Toeslagen. De motivatie om te leren van gemaakte fouten is in de hele organisatie voelbaar. Iedere dag opnieuw proberen we Dienst Toeslagen nog beter te laten aansluiten bij wat de samenleving vraagt. Zodat iedereen in Nederland, wie je ook bent en wat je persoonlijke situatie ook is, kan meedoen.
Wij maken meedoen mogelijk.
Kom jij ons daarbij helpen?Bijzonderheden
Open Bijzonderheden
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.
Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
- Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
- Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
- Als je profiel voldoet aan de eisen dan word je benaderd voor een selectiegesprek.
Opslaan en terug Naar vacature
Meer vacatures van Dienst Toeslagen
Meer Chief Records Officer Dienst Toeslagen vacatures
Gerelateerde vacatures aan Chief Records Officer / Dienst Toeslagen
CareerValue B.V. - Beverwijk
De Functie: Ben jij in staat organisaties verder te helpen op het gebied van Security? En kun jij in kaart brengen hoe een bedrijf op dit moment beveiligd is en heb jij kennis over hoe het beter kan? Laat dan snel wat van je - Volledige vacature bekijken
Senior Data Protection Officer
SIX Payment Services - Hoofddorp
Senior Data Protection Officer Date posted 03/18/ Location Hoofddorp | Netherlands Company Worldline This is Worldline.Worldline helps businesses of all shapes and sizes to accelerate their growth journey - quickly, simply, - Volledige vacature bekijken
Senior Data Protection Officer
Worldline - Hoofddorp
This is Worldline. Worldline helps businesses of all shapes and sizes to accelerate their growth journey - quickly, simply, and securely. We are the innovators at the heart of the payments technology industry, shaping how - Volledige vacature bekijken
van nes + plaisier - Sassenheim
Wij zijn op zoek naar een Monteur Technische Dienst in de regio Sassenheim. In deze fulltime functie werk je met diverse machines en processen, waarbij je te maken krijgt met zowel elektrische storingen als mechanisch - Volledige vacature bekijken