Inloggen - Registreer  

Het PDF-document

Lvak - Bavel - 12-09-2022 Naar vacature  

De LVAK is op zoek naar twee nieuwe bestuursleden: een bestuurslid met financiële expertise, die de rol van penningmeester op zich wil nemen en een bestuurslid met juridische expertise. We zoeken een bestuurder die een bijdrage wil leveren aan de aanpak van huiselijk geweld en kindermishandeling en die zich thuis voelt in een organisatie die volop in ontwikkeling is. Die energie krijgt van samenwerken in een organisatie die zich inzet voor ondersteuning van aandachtsfunctionarissen huiselijk geweld en kindermishandeling. LVAK De Vereniging LVAK biedt ondersteuning aan haar leden in het uitvoeren van hun taken en behartigt hun belangen. De leden (op dit moment ongeveer 2700) zijn naast hun basisberoep uitvoerend aandachtsfunctionaris aanpak huiselijk geweld en kindermishandeling, hebben diverse achtergronden en werken binnen de sectoren die onder de Wet meldcode vallen (kinderopvang, gezondheidszorg, maatschappelijke dienstverlening, onderwijs, justitie).

De LVAK zet zich bij beleidsmakers in voor de taakinhoudelijke, maatschappelijke en sociale belangen van de aandachtsfunctionaris. Ook stelt de vereniging zich ten doel om als (landelijke) normsteller van de taken van de aandachtsfunctionaris op te treden om een goede kwaliteit van de aandachtsfunctionaris te waarborgen.

Tevens ontwikkelt de vereniging materialen die de aandachtsfunctionaris binnen zijn of haar organisatie in kan zetten om de meldcode te implementeren, te borgen en collega’s en beleid te motiveren om de meldcode in te zetten bij vermoedens van huiselijk geweld en kindermishandeling.

Profiel en taken bestuursleden Samen met de andere bestuursleden en de directeur bepaal je het beleid en bestuur je de vereniging. Als bestuurslid houd je vanuit de maatschappelijke doelstelling van de LVAK toezicht op de uitvoering van het beleid en het functioneren van de directeur en de algemene gang van zaken in de organisatie. Het bestuur verleent onder meer goedkeuring aan beleidsbesluiten, investeringen en aan de begrotingen, jaarrekeningen en meerjarenplannen. Daarnaast adviseert het bestuur gevraagd en ongevraagd de directeur. Het bestuur vervult tot slot de werkgeversrol voor de directeur/bestuurder. Het bestuur bestaat momenteel uit drie leden en wordt aangevuld tot vijf leden. Bestuursleden worden benoemd voor een periode van vier jaar, waarna verlenging voor eenzelfde termijn tot de mogelijkheden behoort. Globale tijdsinvestering: een dagdeel per maand. Voor de penningmeester komen hier jaarlijks nog vier overleggen met de accountant bij. Specifieke taken voor de penningmeester Opstellen en bewaken van de begroting, contact met het financieel bureau over kwartaal- en jaaroverzichten, contact met accountant en fiscalist.

Specifieke taken voor het bestuurslid met juridische expertise: Advisering directeur en bestuur over contracten, statuten, reglementen, jaargesprekken en dergelijke.

Wat breng je mee? We zoeken twee bestuursleden die:
  • Het vermogen hebben om bij te dragen aan strategie, beleid, werkprocessen en resultaten van de LVAK door deze te analyseren en beoordelen en de directie hierover te adviseren en te toetsen.
  • Kwaliteit, doelmatigheid en continuïteit van de LVAK helpen waarborgen en mogelijke risico’s
kunnen onderkennen.
  • Het vermogen hebben distantie te bewaren tot de werkuitvoering in combinatie met affiniteit met het doel van de LVAK
  • Bereid zijn om kennis te nemen van de Wet meldcode en de rol van de aandachtsfunctionaris. Wat bieden wij?
  • Een prettige sfeer, waarin met veel enthousiasme wordt samengewerkt aan het waarborgen van kwaliteit, het ontwikkelen van nieuwe ideeën en het zorg dragen voor een laagdrempelig contact met de leden.
  • De vrijheid om gratis deel te nemen aan de reguliere bijscholingsdagen en symposia van de LVAK, om de kennis te vergroten over de meldcode, huiselijk geweld en kindermishandeling t.b.v. de bestuursfunctie.
  • Het gaat om een onbezoldigde functie met een vrijwilligersvergoeding van 125 euro per
vergadering (bij veel extra taken zoals voor de penningmeester is dit 250 euro). Daarnaast kunnen reiskosten gedeclareerd worden.
Solliciteren
Solliciteren kan door een e-mail met korte motivatie en CV te sturen ter attentie van Tea Hol, directeur LVAK, directie@lvak.nl o.v.v. vacature bestuurslid.

Reageren kan tot 20 maart 2022. De gesprekken worden gevoerd in de week van 28 maart. De benoeming vindt plaats in de ALV in mei.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Lvak
Meer het PDF-document vacatures