Museon-Omniversum Hoofd Marketing, Sales & Communicatie
Hoofd Marketing, Sales & Communicatie
voor32 tot 36 uur per week
| Vacature voor een Betaalde functie, Fulltime, Parttime | Sluitingsdatum:
24-03-2025
Bij Museon-Omniversum inspireren we mensen om zich in te zetten voor een leefbare planeet. Met interactieve tentoonstellingen en films op giga-scherm vergroten we de blik van jong & oud. Wij zijn een icoon in Den Haag, het nummer 3 wetenschapsmuseum van Nederland én de enige full dome van de Benelux. We kijken graag vooruit. Samen bouwen we aan het museum en filmtheater van de toekomst – een plek die verrast, verbindt en impact heeft.Ben jij een strategische denker met een creatieve geest? Heb je een passie voor kunst, cultuur, erfgoed en storytelling? Ons museum is op zoek naar een inspirerende marketingleider die onze missie op de kaart zet en ons publiek dichter bij cultuur brengt.
Hoofd Marketing, Sales & Communicatie
32 tot 36 uur per weekWat ga je doen?
We zoeken een strategische en verbindende marketingleider die een kei is in storytelling, ons merk verder uitbouwt. Je bent budgetverantwoordelijk binnen de organisatie voor alle Marketing, Communicatie en Sales- activiteiten en mede verantwoordelijk voor de groei van de bezoekersaantallen en het binden van nieuwe doelgroepen. Je bent een bruggenbouwer, die marketing, sales en communicatie naadloos laat samensmelten met de kracht van onze collecties en programmering. Het bouwen van waardevolle relaties is een prioriteit. Je zorgt ervoor dat we niet alleen zichtbaar zijn en relevant blijven, maar dat mensen ons voelen en beleven… Na een bezoek aan Museon-Omniversum kijk je niet meer hetzelfde naar de wereld.Jouw taken omvatten onder andere
- Strategie & merkpositionering: Vertalen van de beleidsvisie naar een integrale marketing-, sales- en communicatiestrategie met meetbare doelen. Bouwen aan een sterk merk én het museum van de toekomst.
- User Experience & campagnes: Lanceren van impactvolle campagnes die bezoekers aantrekken en inspireren. Zorgen voor een onvergetelijke bezoekerservaring die doelgroepen keer op keer terug laat komen en waar ze nog lang over napraten.
- Relatiemanagement & interne samenwerking: Het onderhouden van sterke relaties met bezoekers, partners, media en stakeholders. Voor de collega’s fungeer je als onmisbare schakel tussen afdelingen en verzeker je een verbindende en effectieve samenwerking.
- Growth marketing & Business development: Toepassen van een data gedreven marketingaanpak en innovatieve strategieën om conversie en betrokkenheid te verhogen. Identificeren en uitwerken van nieuwe kansen voor groei, van publieksconcepten tot zakelijke evenementen die bijdragen aan onze relevantie.
- Digitale ontwikkeling & zakelijke verhuur: Aanjagen van de digitale ontwikkeling en toegankelijkheid van de website en ticketing. De zakelijke markt ontwikkel je door innovatie en het sturen van inkomstenstromen uit verhuur en evenementen.
- Leiding & coaching: Leiden en inspireren van je team, en een werkomgeving creëren waar creativiteit en resultaten samenkomen.
Wie zoeken wij?
We vertellen verhalen die verbinden, inspireren en reflecteren. Onze tentoonstellingen, programma’s en activiteiten raken mensen in het hart en nodigen uit tot ontdekking. Als Hoofd Marketing speel je een sleutelrol in het uitdragen van deze visie. Je houdt van innovatie en durft te experimenteren om groei te realiseren.- Hbo-/wo-werk- en -denkniveau.
- Vijf tot zeven jaar ervaring als marketeer, bij voorkeur met kaartverkoop.
- Minimaal drie jaar ervaring met het aansturen van een team.
- Sterke strategische en denkkracht en expertise in multi-channel marketing, sales en communicatie.
- Commerciële en klantgerichte instelling met een scherpe blik op data en trends.
- Verbindend en inspirerend: je bouwt relaties op en brengt afdelingen samen.
- Innovatief en ondernemend: je ziet kansen en zet ze om in concrete acties.
- Ervaring in de culturele sector is mooi meegenomen, maar geen vereiste.
- Woonachtig in (de omgeving van) Den Haag is een pre.
Wat bieden wij?
- Een inspirerende en dynamische werkomgeving in een museum dat impact maakt.
- Een hecht team en ruimte voor jouw ideeën en innovatie.
- Een salaris volgens Museum-cao, schaal 12 (€ 4.379 – € 6.056 op basis van 36 uur).
- 28 verlofdagen bij een fulltime dienstverband.
- 8% vakantietoeslag en 3,4% eindejaarsuitkering.
- Volledige OV-reiskostenvergoeding.
- Goede pensioenregeling bij ABP.
- Budget voor ontwikkeling, zoals congressen, opleidingen en coaching.
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
- Een actieve personeelsvereniging.
Verder moet je weten
- Museon-Omniversum vindt het belangrijk dat haar team een afspiegeling vormt van de samenleving. Diversiteit draagt bij aan nieuwsgierigheid, creativiteit én maatschappelijk bewustzijn. Daarom nodigen wij ook jou uit om op jouw eigen unieke manier een steentje bij te dragen in onze organisatie.
- Bij indiensttreding vragen we je een actuele Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen.
Naar vacature
Meer vacatures van Museon omniversum