Inloggen - Registreer  

Conversation manager

Iodigital - Horst - 12-02-2025 Naar vacature  

Social media, Klantgericht, Team management, Communicatief sterk
Dienstverband


In dienst
Solliciteer nu
Dit krijg jij van ons
Je hoort zo snel mogelijk iets van ons
Stuur een email naar Nina Jansens
Vacature delen

:
Wat je gaat doen
Daarom ben jij de perfecte Conversation manager
Dit krijg jij van ons
Leer iO kennen
Verhalen van collega's
Zo verloopt jouw sollicitatie

Wat je gaat doen

Als Conversation Manager staat jouw job in het teken van het
online reputation management
van onze klanten. Daarvoor combineer je
strategisch inzicht met operationele taken
: je stuurt een team van social agents aan en optimaliseert processen die nodig zijn om klanten van vlekkeloos conversation management te voorzien. Op je lijstje van sterktes staan organisatietalent en communicatieve vaardigheden bovenaan. Dat maakt dat je het cruciale aanspreekpunt bent voor zowel klanten als je eigen team. Enerzijds ligt jouw focus op de dagelijkse operatie, anderzijds bewaak je onze

langetermijnstrategie
.

Als conversation manager mag je rekenen op uitdagende verantwoordelijkheden:

Reputatiemanagement & operationele taken

Je monitort online communicatie en ziet wat er leeft bij het publiek
Je voert trendanalyses uit en speelt proactief in op opportuniteiten die je ziet

Procesoptimalisatie & teamcoördinatie

Je zet een kennisdatabank op en introduceert efficiënte werkprocessen
Je rekruteert teamleden en leidt ze op

Kwaliteitsbewaking & crisismanagement

Je garandeert onze klanten consistente communicatie en snelle reactietijden
Je bent het aanspreekpunt van onze klanten bij crisissituaties

Onboarding nieuwe klanten

Je tekent een gestructureerde onboarding uit voor nieuwe samenwerkingen
Je zet processen op waarmee je het maximale uit conversation management haalt
Je zorgt voor een up-to-date kennisdatabank en heldere rapportages

Teamcoördinatie

Je begeleidt, coacht en motiveert je team van social agents (universitaire studenten en voltijdse collega’s)
Je stuurt hen aan in het Nederlands, Engels en je Frans is vlot genoeg om ook Franstalige teamleden te begeleiden
Je plant en coördineert de dagelijkse werkzaamheden binnen je team

Daarom ben jij de perfecte Conversation manager

Je hebt affiniteit met
conversation management
en social media
Op je cv staat
minstens 3 jaar ervaring
in een vergelijkbare rol
Met je
analytische
skills,
oplossingsgerichte
mindset en hands-on mentaliteit speel je snel en effectief in op uiteenlopende uitdagingen
De rol van
teammanager
is je op het lijf geschreven
Je bent thuis in de wereld van procesoptimalisatie
Mensen kennen je als een sterke communicator in het Nederlands. Kennis van het Frans is een grote meerwaarde
Je bent flexibel, weet met gezonde stress om te gaan en gaat proactief te werk in uitdagende situaties
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Iodigital