Centralist zorgcoördinatie
Word jij de nieuwe spin-in-het-web op het Zorgcoördinatiecentrum Midden-Nederland? En wil jij je bezighouden met de processen op de Meldkamer Ambulancezorg? Help jij om op (spoed)zorgvragen snel van een passende oplossing te voorzien? Ben jij ambitieus en stressbestendig?
Als Centralist Zorgcoördinatie sta jij in direct contact met zorgprofessionals die ambulancezorg aanvragen voor hun patiënten. De dynamische wereld van de ambulancezorg is altijd in beweging en daarmee jij ook. Jij blijft rustig en houdt overzicht in stressvolle situaties. Wanneer de druk stijgt, houd jij het hoofd koel, want je weet wat je moet doen en wat er wel of niet mogelijk is. Door jouw ervaring weet je snel te onderscheiden welke informatie relevant is en welke niet. Je organiseert en ondersteunt: je bent niet bang om de leiding te pakken of om deze juist te delen. Je communiceert direct en duidelijk, waarbij je inlevingsvermogen combineert met overtuigingskracht om tot een goede oplossing te komen.
Wie ben jij?
Jij staat sterk in je schoenen en communiceert duidelijk en vakinhoudelijk. Je laat je niet gauw van de wijs brengen en bent in staat om professioneel te reageren in de meest uiteenlopende situaties, ondersteund door heldere werkafspraken, ons triagesysteem en protocollen. Je hebt door jouw werkervaring een kritische blik ontwikkeld, je bent alert en kunt snel schakelen. Met deze kennis en ervaring op zak is het tijd voor een nieuwe stap waarmee je je ontwikkelt tot centralist zorgcoördinatie op ons Zorg Coördinatie Centrum (ZCC) Midden-Nederland in Zeist.
Wat ga je doen?
Je fungeert als spil tussen zorgprofessionals in het veld, de Meldkamer Ambulancezorg en soms ook andere ketenpartners die op het ZCC samenwerken. Je neemt verzoeken aan van zorgprofessionals in de keten. Dit kan gaan om het verzoek om gepland vervoer van patiënten per ambulance, maar ook om acute ondersteuning op locatie. Hierbij bepaal jij de complexiteit en urgentie van de hulpvraag en de wijze waarop inzet van ambulancezorg plaatsvindt. Dit doe je door kritische vragen te stellen en door klinisch te redeneren. Ook zorg je voor de organisatie van het logistieke proces: de ‘uitgifte’ van de ambulances. Je zorgt voor een optimale dekking, want we moeten altijd en overal beschikbaar blijven! Ook ondersteun je de collega’s die verantwoordelijk zijn voor de beantwoording van burgervragen via 112 (deze neem je niet zelf aan). Je draagt informatie en zorg op een adequate wijze over: je deelt relevante gegevens met de ingezette zorgverlener en bewaakt de regels rondom privacy- en gegevensbescherming. Je werkt vanuit het
in Zeist.Heb je een achtergrond als verpleegkundige? Bij voldoende ervaring en gebleken geschiktheid bieden we jou de mogelijkheid je door te ontwikkelen tot verpleegkundig centralist meldkamer Ambulancezorg en neem je ook 112-burgerspoedmeldingen aan.
Wat houdt de opleiding in?
Na een inwerktraject, met aandacht voor de inhoudelijke basisvaardigheden en ICT, ga je aan de slag. Je volgt lesdagen bij de Academie voor Ambulancezorg en gaat, onder begeleiding van jouw praktijkbegeleiders, aan het werk op het ZCC. Stapsgewijs pak je steeds meer verantwoordelijkheden in de verschillende meldkamerprocessen. Zodra je de benodigde assessments gehaald hebt, ga je zelfstandig aan de slag. Tijdens je opleiding is het belangrijk dat je in ieder geval 27 uur per week beschikbaar bent.
Wie zijn wij?
Werken bij de RAVU en in het ZCC betekent werken bij een organisatie waar veel aandacht is voor jouw persoonlijke ontwikkeling en gezonde arbeidsomstandigheden. Door de dagdagelijkse dynamiek staat de ontwikkeling van onze organisatie nooit stil. Zo blijven wij samen onze zorg verbeteren en optimaliseren. Slim samenwerken waardoor we passende zorg kunnen organiseren door de juiste zorgprofessional op het juiste moment: daar doen we het voor.
Eigenschappen
Voor een goede invulling van je functie verwachten wij van je dat je professioneel en sociaal vaardig bent, goed in oordeelsvorming, plannen en organiseren. Daarnaast ben je een teamspeler; ambulancezorg 24/7 leveren vraagt wat van je, en daarin sta je uiteraard niet alleen.
Functie eisen
Wat breng je mee?
Je hebt in ieder geval:
Een afgeronde opleiding Verpleegkundige niveau 4 of 5
Een aantal jaren relevante werkervaring opgedaan in de zorg
Een geldige BIG-registratie
Bij voorkeur woon je in de provincie Utrecht of in ieder geval op korte reisafstand van ons verzorgingsgebied.
Wat moet je weten?
We zijn op zoek naar iemand voor een dienstverband van minimaal 16 tot maximaal 36 uur? Omdat wij graag de juiste mensen op de juiste plek aannemen kan een capaciteitenonderzoek en een assessment onderdeel van het selectieproces uitmaken.
meer...Naar vacature
Meer vacatures van Deravu
Meer Centralist zorgcoördinatie vacatures