Het resort Medewerker Marketing & Communicatie
Medewerker Marketing & Communicatie
voor12 tot 16 uur per week
| Vacature voor een Betaalde functie, Parttime | Sluitingsdatum:
18-03-2025
Het resort is een experimenteel en site-specific kunstpodium. De activiteiten bestaan uit site-specific residenties en exposities, een talententraject, projectweken, het publiceren van video’s en uitgeven publicaties in eigen beheer en een verdiepend publieksprogramma (studium resort). Daarnaast zijn er educatieve lijnen met het hoger onderwijs (hbo/wo), samenwerkingen met festivals en gaan we groepsreizen organiseren.Het programma is gebaseerd op de overtuiging dat kunst midden in de maatschappij moet staan. Kunstenaars worden uitgenodigd voor residenties en projecten op bijzondere (semi-) publieke locaties in Groningen, waardoor ze in ongewone omstandigheden nieuw werk kunnen maken. Dit resulteert in tijdelijke presentaties die bestaande structuren bevragen. Het resort biedt kunstenaars een retraite uit hun dagelijkse praktijk, met tijd, geld en ruimte om te experimenteren en in contact te komen met nieuwe omgevingen en publiek.
Daarnaast zet het resort zich in voor de verbetering van de positie van kunstenaars en kunstinstellingen. Met de ambitie om van het resort een grotere instelling te maken die een collectief gevoel blijft houden. Opererend vanuit een team dat graag nadenkt over andere vormen van het creëren en presenteren van kunst en de uitdagingen en overtuigingen die heersen in de sector.
Het vaste team bestaat uit twee co-directeuren en een producent. Daarnaast wordt samengewerkt met freelance programmamakers, schrijvers, muzikanten, videografen en vrijwilligers. Sinds 2018 bouwt het resort aan een duurzaam kunstpodium. Voor de periode 2025-2028 ontvangt het resort financiële bijdrage van het Mondriaan Fonds en Gemeente Groningen.
Het resort zoekt per 1 april een:
Medewerker Marketing & Communicatie
12 tot 16 uur per week…die verantwoordelijk is voor het opstellen en uitvoeren van de communicatiestrategie en -activiteiten van de organisatie.
Wat ga je doen?
- Opstellen en uitvoeren van communicatieplannen en campagnes die het artistieke programma toegankelijk vertalen naar verschillende publieksgroepen;
- Afstemmen van strategie, planning en inhoud met de directie en samenwerken met het team en externe partners;
- Plannen, voorbereiden, uitvoeren en evalueren van communicatie-uitingen, inclusief websitebeheer, persberichten, nieuwsbrieven, advertenties, social media en perscontacten binnen de afgesproken begroting en planning;
- Zoeken naar vernieuwende en andere manieren om publiek te bereiken en te binden aan het resort. Onderzoek doen naar publieksbehoeften;
- Toezien op inclusief taalgebruik en merkbeleving;
- Optreden als eerste aanspreekpunt voor communicatie;
- Opzetten van samenwerkingen met mediapartners, sponsordeals, relaties onderhouden met de pers en samenwerkingen met mediapartners;
- Aanwezig zijn bij de evenementen;
- Coördineren van de website vernieuwing.
Je krijgt ondertussen de foto’s van het lezingenprogramma door en maakt een selectie voor de website en socials en zorgt dat alle teksten gereed staan voor publicatie. Aan het einde van de dag staat nog een teamoverleg op de planning waarin wordt besproken hoe iedereen ervoor staat met betrekking tot het talentontwikkelingstraject en sparren we over het programma en de wearable souvenirs die ze krijgen bij aanvang van het traject.
Profiel
Jij:- hebt een uitstekende beheersing van zowel Nederlands als Engels en kan goed schrijven;
- hebt aantoonbare ervaring in de culturele sector, bij voorkeur binnen de beeldende kunst en bekend met het hedendaags discours;
- hebt circa 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, inclusief ervaring met marketingplannen, campagnes, contentstrategieën en digitale/social media advertising. Je weet hoe je het artistieke programma op een toegankelijke manier vertaalt naar diverse doelgroepen;
- kunt prioriteiten stellen, plannen en zelfstandig werken, maar ook goed functioneren in teamverband;
- vertaalt strategische plannen naar een praktische uitvoering op het gebied van doelen, inhoud, organisatie, planning en budget;
- bent proactief, ambitieus, creatief, analytisch, omgevingsbewust, open en verbindend;
- bent woonachtig in Groningen of omgeving.
Wat bieden wij?
Je wordt onderdeel van een groeiende organisatie die een professionaliseringsslag doormaakt. Het resort werkt vanuit samenwerking & gelijkwaardigheid en biedt ruimte aan diverse perspectieven en ideeën van het team. Je hebt flexibiliteit om je eigen uren in te delen.We bieden een jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband van 12 – 16 uren per week en een brutoloon van €3.062 – €3.298 (gebaseerd op 38 uur). De uren worden in overleg afgesproken. Het resort volgt de Richtlijn functie- en loongebouw presentatie-instellingen van de Zaak Nu.
Daarnaast krijg je uiteraard de publicaties die het resort in eigen beheer uitgeeft.
Het resort zet zich in voor meerstemmigheid binnen haar organisatie, in gesprek en in verschil houden we elkaar scherp, blijven we open en komen we verder.
Herken je je nog niet volledig in het profiel, maar ben je wel heel enthousiast, nodigen we je van harte uit te reageren en dit toe te lichten.
Twijfel je of je geschikt bent? Neem gerust contact op, we denken graag met je mee.
Je kunt je motivatiebrief en cv tot uiterlijk 18 maart 2025 sturen naar mail@hetresort.nl, o.v.v. sollicitatie Medewerker Marketing & Communicatie, t.a.v. Daphne Verberg & Ellen de Haan. We horen graag in je motivatiebrief (max 2 a4) je eerdere relevante ervaringen, waarom je geïnteresseerd bent en wat je zou toevoegen aan het team.
meer...
Naar vacature
Meer vacatures van Hetresort
Meer het resort Medewerker Marketing & Communicatie vacatures