Olifant Media B.V. - Rijnsburg
Junior Social Specialist Olifant Media is een online marketingbureau gespecialiseerd in search en social. Met onze klanten bouwen we duurzame relaties en werken we aan meer resultaat, meer kennis en meer werkplezier. Onze - Volledige vacature bekijken
Nieuwe campagne
NEDERLAND – Laten zien dat het onderwijs dé plek is waar je het verschil kunt maken in de levens van kinderen, jongeren en (jong)volwassenen. En zo potentiële zij-instromers en studiekiezers enthousiast maken voor een baan in het basis- en voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Dat is het doel van de nieuwe campagne ‘Werken met de Toekomst’.
Goede en gemotiveerde mensen in het onderwijs zijn meer dan welkom. Werken in het onderwijs is betekenisvol, levert een serieus salaris op en je kunt je blijven ontwikkelen. Vandaag lanceert staatssecretaris Mariëlle Paul (Funderend Onderwijs en Emancipatie) de campagne op basisschool Cascade in Voorburg samen met een aantal zij-instromers.
Staatssecretaris Mariëlle Paul: “Werken in het onderwijs is werken met én voor de toekomst van Nederland. Het is werken aan de ontwikkeling van leerlingen én die van jezelf. En werken in het onderwijs is ervoor zorgen dat kinderen met plezier naar school gaan en jij met een goed gevoel thuiskomt. Dankzij jou leren leerlingen en studenten elke dag iets nieuws. Het zó belangrijk dat dit verhaal wordt verteld. Ik hoop dat meer mensen gaan kiezen voor dit prachtige vak. Goed onderwijs valt of staat met goed opgeleide mensen voor de klas en in de school. Elke leerling en elke student verdient een goede leraar.”
Positief en realistisch
Het onderwijs staat te springen om goede, gemotiveerde mensen. Zo is het tekort aan leraren in het primair onderwijs 8,1% (7700 fte) en in het voortgezet onderwijs 5,1% (3800 fte). Het tekort aan schoolleiders is 9,8% (850 fte). Over werken in het onderwijs bestaan nogal wat onterechte beelden. Zo wordt het salaris steevast onderschat. Ook denken sommigen dat werken in het onderwijs eentonig zou zijn of een soort eindstation. Die misvattingen helpen niet bij het imago van het onderwijs.De nieuwe campagne ‘Werken met de Toekomst’ is de
. Het richt zich op de betekenis van het werk, de ontwikkelmogelijkheden en het salaris. Dat blijken de zaken te zijn die potentiële zij-instromers, studiekiezers en onderwijsprofessionals het belangrijkst vinden. De campagne wil een positief en realistisch beeld schetsen over werken in het onderwijs. Het benadrukt dat het soms hard werken is, maar dat je wel dagelijks het verschil kunt maken voor leerlingen en studenten.
Bovendien verdien je een serieus salaris. Als leraar verdien je gemiddeld bruto rond de € 6200 per maand. De campagne gaat ook in op het feit dat het onderwijs een hele veelzijdige sector is waarin je je als persoon volop kunt ontwikkelen: binnen je vak (bijvoorbeeld naar specialist) of qua functie (van leraar tot intern begeleider en schooldirecteur). En je kunt switchen van vak of van school, van Montessori tot speciaal onderwijs.
De campagne sluit aan op de maatregelen om werken in het onderwijs aantrekkelijk te maken en te houden. Zo wordt er werk gemaakt van het verlagen van de werkdruk. Ook worden schoolbesturen geholpen een goede werkgever te zijn. De komende 10 jaar gaan zo’n 60.000 leraren uit het primair, voorgezet en middelbaar beroepsonderwijs zich verder professionaliseren. Ook kunnen leraren een lerarenbeurs krijgen om zich verder te ontwikkelen.
Bestrijden tekorten
De campagne is een nieuwe stap bij het tegengaan van de tekorten aan leraren, schoolleiders en ondersteuners in het onderwijs. Samen met het onderwijsveld trekt het kabinet alles uit de kast. Met resultaat. Zo hebben ruim 2200 zij-instromers vorig jaar de subsidie zij-instroom aangevraagd en krijgen meer dan 900 huidige onderwijsondersteuners financiële ondersteuning bij een opleiding tot leraar. Ook is het netwerk aan onderwijsregio’s sinds dit jaar landelijk dekkend. Daarbinnen werken scholen, lerarenopleidingen, gemeenten en onderwijspersoneel samen in het aanpakken van de personeelstekorten. Die onderwijsregio’s zorgen ervoor dat geïnteresseerden binnen hun regio warm ontvangen en begeleid worden. Verder heeft het verhogen van het aantal gewerkte uren de potentie om fors bij te dragen aan het aanpakken van het lerarentekort.Gezamenlijke campagne
De meerjarige campagne ‘Werken met de Toekomst’ is tot stand gekomen samen met alle partners in het onderwijs en met de onderwijsregio’s. In die onderwijsregio’s werken schoolbesturen, leraren, lerarenopleidingen en partners als gemeenten en UWV samen bij het bestrijden van het lerarentekort, onder andere bij het begeleiden van zij-instromers. Het 1e deel van de campagne is vooral gericht op potentiële zij-instromers, later dit jaar komt de focus op studiekiezers. De campagne bestaat onder andere uit digitale abri’s, online video’s en radiospotjes.Laatste artikelen
Founding partners:
Carrierenieuws
.
Over WerkBij Westfriesland
WerkBij Westfriesland is op 10 april 2017 officieel gestart in samenwerking met de zeven Westfriese Gemeenten en De Selectie met als doel talenten aan de regio te verbinden. Vanaf 1 januari 2020 gaat Werkbij Westfriesland verder onder Westfriesland Media en wordt uitgebreid met carrierenieuws en vacatures.
 
Om te kunnen solliciteren op deze vacature, is het vereist om in te loggen als 'Kandidaat'.
Klik hier om
uitloggen
En probeer het opnieuw
Meld u aan bij uw account
Wachtwoord opnieuw instellen
frm: Heb je al een account? InloggenVoer de gebruikersnaam of het e-mailadres in dat u in uw profiel hebt gebruikt. Er wordt een link om uw wachtwoord te resetten naar u verzonden via e-mail.
frm
Voer de gebruikersnaam of het e-mailadres in dat u in uw profiel hebt gebruikt. Er wordt een link om uw wachtwoord te resetten naar u verzonden via e-mail.
Close
Antwoorden
Accountactivering
frm: Before you can login, you must activate your account with the code sent to your email address. If you did not receive this email, please check your junk/spam folder.frm
Before you can login, you must activate your account with the code sent to your email address. If you did not receive this email, please check your junk/spam folder.
meer...
Opslaan en terug Naar vacature
Meer vacatures van Westfriesland
Meer Nieuwe campagne vacatures
Gerelateerde vacatures aan Nieuwe campagne
Marketing Communicatie Coördinator
SMS Intermediair - Rijswijk
Wat ga je doen als Marketing Communicatie Coördinator?Als Marketing Communicatie Coördinator bij KIWA Nederland krijg je de kans om je stempel te drukken binnen een gerenommeerde organisatie. Je taken omvatten onder - Volledige vacature bekijken
Social Media & Content Marketeer
Babbage Company - Sassenheim
Wat ga je doen als Social Media & Content Marketeer? Als Social Media & Content Marketeer bij Hyundai Nederland werk je vanuit het team Marketing & Communicatie nauw samen met o.a. de Manager Marketing, een Campagne Manager - Volledige vacature bekijken
Olifant Media B.V. - Rijnsburg
Junior SEA Specialist Olifant Media is een online marketingbureau gespecialiseerd in search en social. Met onze klanten bouwen we duurzame relaties en werken we aan meer resultaat, meer kennis en meer werkplezier. Onze focus - Volledige vacature bekijken
(Junior) Content Marketeer in fulltime
XDES Projects - Hoofddorp
Junior) Content Marketeer in Hoofddorp fulltime Marketing Netherlands, Hoofddorp Fulltime V--5 Competitive Als Junior Content Marketeer bij Talentmark, ben jij de stem van onze organisatie. Je schrijft niet alleen teksten; - Volledige vacature bekijken