Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Unitmanager Stadsgeldbeheer

Tussenvoorziening - Utrecht - 06-03-2025 Naar vacature  

Ben jij een ervaren leidinggevende en wil je impact maken in het sociaal-maatschappelijke domein? Heb je ervaring in schuldhulpverlening en budgetbeheer en weet je teams succesvol te begeleiden tijdens veranderingen? Dan is de Tussenvoorziening op zoek naar jou!

We zoeken een gedreven Unitmanager Stadsgeldbeheer die onze teams in Utrecht aanstuurt en begeleidt in een periode van transitie van deze dienstverlening naar de gemeente Utrecht. Ben jij de strategische en mensgerichte manager die wij zoeken? Lees dan verder!

 

Wat ga je doen

Je wordt manager van twee teams, met in totaal circa 21 medewerkers (16,5 fte). Als manager ben je inhoudelijke en financieel verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Stadsgeldbeheer.

Stadsgeldbeheer biedt schuldhulpverlening en budgetbeheer in de stad Utrecht. We begeleiden mensen met bijvoorbeeld een achtergrond van dakloosheid, verslaving, psychische problemen.

De gemeente Utrecht neemt per 1 januari 2026 de dienstverlening van Stadsgeldbeheer over. Komende periode staat in het teken van deze overgang. Naast het aansturen van medewerkers is een belangrijke taak om onze medewerkers en werkprocessen voor te breiden op deze overgang. We vinden het belangrijk dat de teams solide en in balans zijn en blijven zodat in alle rust gewerkt kan worden aan de overgang.

  • Je stuurt op het werkproces, bewaakt de caseload en monitort de productie.
  • Je bent integraal verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van je teams en de bedrijfsvoering. Je hebt goed overzicht waardoor je prioriteiten kunt stellen. Je stelt kaders, stuurt op resultaten, bewaakt de budgetten en zorgt dat gemaakte afspraken worden nagekomen.
  • Strategische organisatiedoelen kun jij vertalen in plannen voor het team. Kansen weet je te benutten en je speelt in op ontwikkelingen. Verder draag je zorg voor de uitvoering en realisatie van werkplannen.
  • Je biedt ondersteuning bij ingewikkelde casuïstiekbespreking en klachten
  • Jij weet als geen ander medewerkers te laten samenwerken en hen te stimuleren zich verder te ontwikkelen. Je bent niet bang om te delegeren en medewerkers eigen verantwoordelijkheid te geven. Je vertrouwt op hun eigen kracht en professionaliteit.
  •  Je hebt gevoel voor ketensamenwerking, hebt regelmatig overleg met samenwerkingspartners en bent het aanspreekpunt voor ontwikkelingen van het team.

Wat krijg je van ons?

We vinden dat iedereen moet kunnen meedoen. Elk idee, elke wens of behoefte is belangrijk. Daarom staan we open voor jouw ideeën en suggesties. Met een open mind werken we effectief samen. Zo laten we je groeien vanuit je eigen kracht en investeren we in je ontwikkeling en gezondheid op de werkvloer.

Verder krijg je:
  • Een jaarcontract voor 32 tot 36 uur per week met een brutosalaris van € 4.523 tot maximaal € 6.780, afhankelijk van kennis en ervaring bij een fulltime dienstverband (
schaal 10/11 cao Sociaal Werk
). Bij overgang van SGB naar de gemeente Utrecht kom je in dienst van de gemeente Utrecht. Bij wederzijdse tevredenheid wordt het jaarcontract omgezet naar een vast contract.

Een individueel keuzebudget
(IKB) van 17% van jouw salaris (IKB is opgebouwd uit o.a. 8% vakantietoeslag en de eindejaarsuitkering) én een individueel loopbaanbudget van 1,5% dat je kunt inzetten voor je loopbaanontwikkeling of vitaliteit. Het is mogelijk het IKB maandelijks uit te laten keren.

  • De kans om je continu te blijven ontwikkelen via onze TV-academie.
  • Reiskostenvergoeding en een pensioenregeling (PFZW-pensioenverzekering) en opleidingsmogelijkheden.

Wat neem je mee?

Je hebt ruime ervaring als leidinggevende, het liefst binnen de schuldhulpverlening. Je houdt van aanpakken en je weet hoe jij je team kunt motiveren, stimuleren en inspireren. Doelstellingen weet je te formuleren en te realiseren. Je stelt kaders, stuurt op verantwoordelijkheden en resultaten.

Je behoudt goed overzicht en kunt planmatig werken. Je communiceert helder, kunt je mening en visie duidelijk overbrengen en je weet hoe je mensen moet meenemen. Je hebt aandacht voor het individu maar waarborgt ook het team en organisatiebelang. Je luistert naar de behoeftes en zorgen van je mensen en weet hiernaar te handelen. Je werkt vernieuwend (innovatief) en verbindend met kennis van het netwerk. Je initieert en realiseert veranderingen met succes en neemt je team hier actief in mee. Leergierig en gericht op ontwikkeling, heb je een lange adem en een vooruitziende blik die jouw aanpak kracht bijzet.

Verder heb je:
  • Een relevante hbo+/wo opleiding.
  • Minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende in schuldhulpverlening/financiële dienstverlening.
  • Kennis en ervaring met Stratech en Allegro.
  • Beschikt je over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden en cijfermatig inzicht.
  • Een ondernemende en oplossingsgerichte instelling.

Over het team

Stadsgeldbeheer voert in de stad Utrecht de schuldhulpverlening uit voor inwoners die beperkt zelf redzaam zijn, vaak problemen hebben op meerdere leefgebieden en die moeilijk kunnen voldoen aan de verwachtingen en voorwaarden. Vaak gaat het om dakloze mensen en mensen in trajecten begeleid wonen. Financiële hulp en de persoonlijke benadering geeft hen rust en draagt bij aan herstel. Bij Stadsgeldbeheer kunnen kwetsbare inwoners terecht voor budgetbeheer, schuldregeling of betalingsregeling. De medewerkers zijn het hele traject betrokken en houden de regie en na afloop wordt er nazorg geboden.

Bij Stadsgeldbeheer werken 47 collega’s ( 39,5 fte) verdeeld over 5 teams in een prettige en ondernemende werksfeer. Stadsgeldbeheer is een onderdeel van de Tussenvoorziening. De gemeente Utrecht neemt per 1 januari 2026 de dienstverlening Stadsgeldbeheer van de Tussenvoorziening over.

Over de Tussenvoorziening

Mensgericht, krachtgericht en inclusief. Dat is de Tussenvoorziening. De mens vormt de kracht in elk proces binnen de Tussenvoorziening: De medewerkers in het ondersteunen van de cliënten en de cliënten door hun eigen leven opnieuw op te bouwen.

Dat gaat niet over één nacht ijs. Dat gaat met vallen en opstaan. De medewerkers helpen vanuit hun oprechte betrokkenheid en vormen de basis waarop cliënten vertrouwen. En daarmee bouwen cliënten weer aan hun eigen basis, een eigen thuis.

De Tussenvoorziening komt in actie voor mensen in de regio Utrecht en omstreken die het in hun eentje niet redden. Doordat ze geen dak boven hun hoofd hebben, hun schulden zich blijven opstapelen of ze een steuntje in de rug nodig hebben. Onze 500 betaalde krachten en 300 vrijwilligers doen wat nodig is om hen sterker verder te helpen.

Meer zien over ons? Klik
hier
voor een filmpje.

Samen Sterker verder

Ben jij oprecht, krachtig en verbindend? Solliciteer dan direct en vertel ons waarom deze functie bij jou past. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Heb je vragen over de functie? Bel gerust met Carien Hattink Clustermanager op 06-20669353 of Mark Hagoort Unitmanager 06-34354726.

Voor deze vacature geldt geen sluitingstermijn. De vacature staat open totdat we een geschikte collega hebben gevonden.
We waarderen het dat headhunters en werving- en selectiebureaus met ons mee willen denken, maar wij kiezen ervoor om ons recruitment zelf te verzorgen.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Tussenvoorziening
Meer Unitmanager Stadsgeldbeheer vacatures