Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Ervaren marktonderzoeker

Intelligence Group - Rotterdam - 17-02-2024 Naar vacature  

Wat is het arbeidsmarkteffect als Schiphol met 25% krimpt? Hoe kan Zeeland aantrekkelijker worden voor verpleegkundigen? Wat zijn de skills for the future voor Nederlandse verzekeraars? Hoe kan Defensie meer vrouwen aantrekken? 

Een kleine greep uit de vragen waar Intelligence Group dagelijks mee te maken heeft. Wij staan zij-aan-zij met de mooiste werkgevers van Nederland (wij werken voor de top-200 van Nederland) die hun arbeidsmarktvraagstukken van de toekomst willen oplossen. Praktisch, onderbouwd met data en visie én oplossingsgericht. Wij werken niet voor een bureaula en doen niet mee aan aanbestedingstrajecten. Dat is zonde van ons en jouw talent en geeft ons minder de mogelijkheid om de arbeidsmarkt daadwerkelijk een beetje mooier en transparanter te maken.

Als jij als bij Intelligence Group komt werken, ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van internationaal arbeidsmarktonderzoek en het verstrekken van inzichten die onze klanten helpen bij het optimaliseren van hun personeels- en wervingsstrategieën. Intelligence Group is actief binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie, zowel sterk in Nederland, als ook actief in onze buurlanden en daarbuiten. We werken op het snijvlak van data, intelligence, AI, kennis, content en events.

Wat maakt werken bij ons anders?

De meeste projecten duren één tot en met enkele dagdelen. Soms is het langer, maar projecten die 100+ uur kosten zijn zeldzaam. Je denkt met klanten en accountmanagement mee en er is altijd ruimte (en budget) voor eigen ideeën en projecten. Van diversiteit tot AI en van equal pay tot een veilige arbeidsmarkt. Daarin gebruiken we veel eigen en bestaande bronnen om werkgevers van inzichten te voorzien, waarmee ze echt een verschil kunnen maken. Wij doen geen onderzoek omdat budget of subsidie op moet. Jouw en onze tijd is te waardevol hiervoor en we hebben te veel leuke (interne) analyses op de plank liggen die we dan belangrijker vinden.

Wat ga je doen?

  • Opzetten en uitvoeren van (markt)onderzoek- en analyse projecten van begin tot eind.
  • Analyseren en interpreteren van data om daar vervolgens conclusies en aanbevelingen aan te verbinden. Je vindt het leuk om korte rapporten te schrijven.
  • Deze conclusies en aanbevelingen opschrijven in de vorm van onderzoeksrapporten, analyses, persberichten, blogs en/of papers.
  • Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en deze relevante trends te implementeren in de rapportages.
  • Het meewerken aan onze eigen enquête waarmee we elk kwartaal de markt op gaan om arbeidsmarktdata te verzamelen. Elk jaar ondervragen we ruim 125.000 mensen op de Europese arbeidsmarkt!

Wat vragen wij van jou?

  • Een glimlach, positieve energie en zin om te knallen.
  • Minimaal 5 à 10 jaar ervaring in marktonderzoek.
  • Je bent van de inhoud, nieuwgierig, luistert graag en breed geïnteresseerd.
  • Uitstekende analytische en probleemoplossende vaardigheden.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om complexe informatie duidelijk over te brengen in de vorm van rapportages.
  • Ruime ervaring met Excel. Ervaring met R is een pré.

Wat bieden wij jou?

  • Een functie voor minimaal 32 uur per week.
  • Deze uren zijn flexibel – in overleg natuurlijk – in te delen wat betreft werktijden en thuiswerken. De eerste maanden wordt er voornamelijk op ons nieuwe kantoor in Rotterdam gewerkt in verband met de onboarding, later kun je meer vanuit huis werken.
  • Reiskostenvergoeding en een bescheiden pensioenregeling.
  • Salaris van rond de 5.000 per maand o.b.v. een fulltime contract. Afhankelijk van jouw ervaring.
  • Veel ruimte en aanmoediging voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Optioneel: Seizoenkaart voor de Feyenoord-vrouwen.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Intelligence Group
Meer Ervaren marktonderzoeker vacatures