Inloggen - Registreer  

Jr. brand manager lucas bols

Hillary Step - Amsterdam - 03-07-2024 Naar vacature  

Maxxium is top leverancier en marktleider in Nederland en doet de marketing, verkoop en distributie voor meer dan 70 premium drankenmerken in Nederland. Het portfolio van Maxxium bestaat onder andere uit: Lucas Bols, The Famous Grouse, Licor 43, Villa Massa, Lucas Bols, The Macallan, Glenfiddich, Jägermeister en Hendrick’s Gin. Het zijn niet de minste namen die prijken in het portfolio van Maxxium. Het bedrijf is actief in verschillende categorieën van whisky’s tot likeuren en dranken om te mixen.

Succes kan op vele manieren worden bereikt, maar niets is belangrijker dan de toewijding, passie, het enthousiasme, creativiteit en de vaardigheden van de mensen in het bedrijf. Medewerkers van Maxxium Nederland beschikken in grote mate over deze kwaliteiten.

Lucas Bols bestaat sinds 1575 en daarmee het oudste gedistilleerde merk ter wereld 
en
 één van Nederlands oudste bedrijven. In de distilleerderij in hartje Amsterdam worden de smaakdistillaten gemaakt voor verschillende dranken zoals Bols Likeuren, Jenevers en Damrak Amsterdamse Gin. Maar ook andere iconische en internationale merken zoals Passoã, Pisang, Bokma en Coebergh vallen onder de paraplu van 

the world’s first cocktail brand
 Lucas Bols.

Voor het marketing team van Lucas Bols zijn we op dit moment op zoek naar een:

JR. BRAND MANAGER LUCAS BOLS

POSITIE

Lucas Bols is een enorm actief en ambitieus merkenportfolio. Het team bestaat uit 4 personen en in deze positie krijg je de directe verantwoordelijkheid over één of twee van de merken en wordt daarnaast betrokken bij de executie van verschillende grote projecten en campagnes voor Nederland. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat de strategie en executie goed in balans staat. Het doel is dat je de brand manager uiteindelijk kan opvolgen; daarom zal er begeleiding zijn voor het trainen in brandpartner management, P&L verantwoordelijkheid, budget management, strategisch brandplanning & aansturen van bureaus (PR, Media, Ad, Social media en activatie). Je rapporteert in deze rol aan

Berna de Kroon (Team Lead Lucas Bols).

VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  • Ontwikkelen en uitvoeren van de jaarlijkse marketingplannen en activiteiten, hierin rekening houdend met de behoeften van het merk, de consumenten en de kanalen;
  • Schakelen met en presenteren aan de global brand teams van Lucas Bols in Amsterdam;
  • Ontwikkelen en (laten) uitvoeren van een media- & merkcommunicatieplan en het evalueren daarvan, zodat deze bijdraagt aan de merk- en omzet groeidoelstellingen;
  • Ontwikkelen en (laten) uitvoeren van een activatie- en promotieplan en het evalueren daarvan
  • Selecteren van relevante data en maken van rapportages en business cases;
  • Signaleren van verbetermogelijkheden en aandragen van creatieve concepten en mogelijke oplossingen en deze na akkoord te implementeren

PROFIEL KANDIDAAT

OPLEIDING EN ERVARING
  • Afgeronde HBO/WO-opleiding;
  • Relevante brand management ervaring in de FMCG en/of retail.

RELEVANTE COMPETENTIES

  • Analytisch en cijfermatig sterk;
  • Zelfstarter en ondernemend ingesteld;
  • Je kan strategisch denken én hebt een hands-on-mentaliteit;
  • Je bent communicatief sterk;
  • Initiatiefrijk, creatief en je denkt makkelijk out-of-the-box;
  • Stevig in je schoenen en daadkrachtig.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Hillary Step