Juridisch medewerker/adviseur
Hou jij van puzzelen in een dynamische omgeving? Vind jij het leuk om een spin in het web te zijn en jouw collega’s te ondersteunen en verder te helpen met jouw juridische kennis? Hou je ervan dat elke dag anders is? En heb je daarnaast ook nog affiniteit met het milieu en weet jij dat te vertalen naar de praktijk? Dan zoeken we jou! De juridisch medewerker of adviseur die wij zoeken, gaat werken in het fysieke domein. Juridisch meewerken en adviseren bij agrarische en industriële vergunningverlening wordt jouw hoofdtaak, maar een link maken met ruimtelijke vraagstukken zit ook in jouw takenpakket.
Wat ga je doen?
Je behandelt en adviseert over vergunningenprocedures op het gebied van omgevingsrecht. Daarnaast houd je je onder andere bezig met:- het opstellen van verweerschriften en het vertegenwoordigen van het bevoegd gezag bij bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures over vergunningen;
- het bijdragen aan de goede kwaliteit van vergunningen;
- het adviseren van partners over juridische vraagstukken;
- het signaleren van risico’s, verbeter- en/of knelpunten binnen de organisatie;
- het deelnemen aan multidisciplinaire projecten waarbij je een bijdrage levert vanuit de juridische invalshoek;
- het optreden als vraagbaak en sparringpartner voor collega’s.
Wie zijn wij?
Bij Omgevingsdienst Achterhoek zet je je samen met ruim 100 andere collega’s in voor de leefomgeving van de Achterhoek. Je maakt onderdeel uit van het team specialisten waarbinnen je samenwerkt met vijf andere juristen. We zijn een gezellige, informele organisatie waar professionals veel ruimte en vrijheid krijgen om hun werk met passie te kunnen doen.Wat bieden wij jou?
Een informele werksfeer, zelf je werktijden bepalen en alle ICT-faciliteiten om je werk vanuit huis te kunnen doen. Klinkt goed toch? We zien je graag op kantoor, maar begrijpen ook dat het beter uitkomt om thuis wat meters te maken. Vanuit de organisatie of onze actieve personeelsvereniging organiseren we gedurende het jaar allerlei activiteiten. Een goede gelegenheid om je collega’s eens op een andere manier te leren kennen dan tijdens een praatje bij de koffiemachine. Het maandelijkse ODA-café, een barbecue en het kerstdiner staan op de agenda. Daarnaast kan het zo maar zijn dat je fanatiek gaat strijden tijdens een pubquiz of meedoet aan een proeverij, workshop of een sportieve activiteit.Nog meer redenen om bij ons te komen werken:
- We investeren volop in je ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen.
- Je krijgt een Individueel KeuzeBudget (IKB): 17,05% van je brutosalaris, dat je per maand opbouwt. Afhankelijk van je inschaling komt dit bij een fulltime dienstverband neer op een bedrag van tussen de € 520,- en € 905,- bruto per maand. Je kunt dit zelf inzetten , bijvoorbeeld voor extra verlof of extra salaris.
- Een uitstekende pensioenvoorziening (ABP), reiskostenvergoeding, collectieve zorgverzekeringen en tegemoetkoming in de kosten van je zorgverzekering.
- En last but not least: Je ontvangt, afhankelijk van je werkervaring, een salaris van tussen de € 3.052,- en € 5.313,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (aanloopschaal 8, functieschaal 9 of 10 van de cao SGO).
Wie zoeken wij?
We zijn op zoek naar een leergierige zelfstandige professional die hart heeft voor al het moois dat de Achterhoekse omgeving te bieden heeft. We zoeken iemand die communicatief sterk is en die zich goed kan uitdrukken. Je bent oplossingsgericht en bent in staat om mee te denken met collega’s en de opdrachtgevers. Je denkt vanuit het doel van een regel en kan risico’s en de gevolgen hiervan goed inschatten zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen. Je kunt werken onder (tijds)druk en staat stevig in je schoenen. Enig technisch inzicht dan wel de wil om dit te leren is gewenst.Daarnaast zoeken wij een collega die beschikt over:
- minimaal een afgeronde hbo-opleiding op juridisch gebied, bij voorkeur richting bestuursrecht;
- affiniteit met milieu;
- kennis van milieuwetgeving of de bereidheid je dit eigen te maken;
- een grote mate van politieke sensitiviteit.
Waar kom je te werken?
De centrale ontmoetingsplek is op dit moment nog gevestigd in Hengelo (Gld.) maar binnenkort verhuizen we naar een prachtig nieuw kantoor in Doetinchem. Hier heb je de mogelijkheid om samen te werken met collega’s of te kiezen voor een rustige werkplek. Je komt te werken in een professionele werkomgeving met een actieve en informele werksfeer. Je neemt het initiatief voor je ontwikkelmogelijkheden en wij geven je flexibiliteit in werktijden en -locaties.Hoe solliciteer je?
Ben je enthousiast over deze functie? Solliciteer dan via onderstaande sollicitatiebutton. Je kunt hier je cv en motivatiebrief uploaden. Doe dit voor 20 maart 2025.Heb je nog vragen?
Heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Linda Roeterink, teamleider Vergunningen, viameer...
Opslaan en terug Naar vacature
Meer vacatures van Goede
Meer Juridisch medewerker adviseur vacatures