Inloggen - Registreer  
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Beheerder afvalwater

Almere - 28-02-2025 Naar vacature  

geen sluitingsdatum

Als jij houdt van uitdagingen én een passie hebt voor alles wat met stedelijk water te maken heeft, dan is dit de rol voor jou. In deze functie ben jij eindverantwoordelijk voor het dagelijks en planmatig beheer van alle HWA- en DWA-stelsels. Bovendien help je de organisatie bij het professionaliseren van het assetmanagement. Je werkt in een dynamische omgeving waarin je samen met een energiek, nieuwsgierig en deskundig team voortdurend zoekt naar innovatieve oplossingen en verbeteringen.

Wat ga jij doen

In deze rol ben jij dé specialist en het eerste aanspreekpunt als het gaat om de vrijvervalriolering. Je beheert bestaande systemen met precisie en neemt nieuwe objecten vanuit nieuwbouwprojecten in dagelijks beheer. Daarnaast draag je bij aan de programmering van groot onderhoud en vervangingsprojecten. Naast de technische inhoud is het betrekken van de omgeving – zowel binnen als buiten de gemeentelijke organisatie – een cruciaal onderdeel van jouw werk.

Als assetmanager afvalwater ben jij verantwoordelijk voor:
  • Het strategisch en operationeel beheer van regenwater- en vuilwaterafvoer;
  • Het opstellen van gedetailleerde beheer- en inspectieplannen, inclusief risicoanalyses;
  • Het coördineren en uitvoeren van het jaarprogramma voor Beheer en Onderhoud van waterafvoersystemen;
  • Het adviseren over meerjarenbeheerprogramma’s en bijdragen aan ontwerpeisen en beheeraspecten bij nieuwbouwprojecten;
  • Het analyseren van rioolinspectie- en reinigingsdata en deze vertalen naar effectieve beheermaatregelen;
  • Het onderzoeken en implementeren van innovatieve technieken en samenwerkingen binnen stedelijk waterbeheer.

Wie ben jij

Allereerst heb jij een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je houdt van samenwerken en streeft altijd naar het beste resultaat. Ook heb jij een scherp analytisch denkvermogen om complexe situaties te doorgronden. Jij bent nieuwsgierig van geest en iemand die graag de diepte van data verkent. Daarnaast heb jij zin om aan de slag te gaan met risicogestuurd beheer en om nieuwe benaderingen te (ver)kennen. Ook ben jij communicatief vaardig en weet jij op een vlotte manier te schakelen tussen interne en externe contacten.

Wat breng jij verder mee

  • Minimaal hbo-werk- en denkniveau, bij voorkeur met een opleiding in watermanagement, civiele techniek, riolering & stedelijk water;
  • Minimaal drie jaar ervaring in stedelijk waterbeheer, riolering en/of assetmanagement (vereist);
  • Ervaring met het opstellen en uitvoeren van beheer- en onderhoudsplannen;
  • Affiniteit met data-analyse en werken met rioolinspectie- en reinigingsdata;
  • Kennis van innovatieve technieken binnen stedelijk waterbeheer is een absolute pre.

Meer over jouw werkomgeving

Werken bij de gemeente Almere betekent bijdragen aan een jonge, groeiende stad die continu in ontwikkeling is. Wij zetten ons in voor een toekomstbestendige leefomgeving en werken aan innovatieve oplossingen binnen stedelijk waterbeheer. Jij werkt samen met een divers team, waaronder adviseurs, directievoerders en toezichthouders, om ervoor te zorgen dat het watersysteem van Almere optimaal functioneert, nu en in de toekomst. Je hebt zowel intern als extern contact met verschillende teams, afdelingen en partijen zoals aannemers en andere overheidsinstanties. De werksfeer is informeel en collegiaal. Een vriendelijke, respectvolle onderlinge omgang en korte lijntjes in de organisatie zijn kenmerkend voor de samenwerking tussen collega's binnen en buiten het team.

Wat wij jou bieden

Gelukkig zijn in het werk dat jij doet, is wat voor ons telt! Samen leveren wij iedere dag, op onze eigen innovatieve en hartelijke wijze, een bijdrage aan een nog beter, duurzamer en toekomstbestendiger Almere. Wij geloven erin dat deze maatschappelijke impact energie geeft en plezier in het werk oplevert. Dit alles mag jij doen binnen een betrouwbaar en slagvaardig team, waar oog is voor jou als individu en jouw ambities. Bij ons krijg je niet alleen uitdagend werk, maar ook volop kansen om je verder te ontwikkelen en impact te maken op de stad van de toekomst.

Daarnaast mag jij nog de volgende arbeidsvoorwaarden verwachten:
  • Een jaarcontract met de intentie tot vast;
  • Salaris van minimaal € 3.359 en maximaal € 4.811 bruto per maand, o.b.v. 36-urige werkweek;
  • Een baan voor 36 uur per week;
  • Uitstekende
secundaire arbeidsvoorwaarden
;
  • 17,05% financieel keuzebudget bovenop jouw salaris;
  • De mogelijkheid om hybride te werken;
  • (Gedeeltelijk) betaald ouderschapsverlof;
  • Uitgebreide keuze aan trainingen en opleidingen, zodat jij je verder kunt ontwikkelen.

Solliciteren

Wij vinden het belangrijk dat jij goed kunt afwegen of deze vacature echt bij jou past. Daarom vertelt teammanager Pauline van der Linde (06-52783769) jou graag meer over deze functie. Liever meteen solliciteren? Dan ontvangen we graag jouw cv en brief. Doe het wel zo snel mogelijk, want zodra we een geschikte kandidaat gevonden hebben, sluiten we de vacature.

Van elke collega die ons komt versterken vragen wij een Verklaring Omtrent het Gedrag. Hierin maken wij onderscheid tussen een VOG en een VOG-P (Verklaring Omtrent het Gedrag-Politiegegevens). Gemeente Almere bepaalt, op basis van jouw functie, welke VOG voor jou van toepassing is.

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Almere