Inloggen - Registreer  

Content marketeer

FlevoDirect - Veghel
Jij loopt over van creativiteit en weet dit als geen ander in te zetten om de boodschap van jouw nieuwe werkgever te vertalen naar pakkende en gerichte content. Jij loopt over van creativiteit en weet dit als geen ander in
- Volledige vacature bekijken
Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.    

Pakkende functietitel voor je

Roestvrijtaal - Uden - 03-01-2021 Naar vacature  

15 februari 2018 door Kittie Spierings

Salesninja, schoonmaakwonder, adviseur, Java-wizard; op vacaturebanken zie je de meest bijzondere en soms weinig zeggende functietitels voorbijkomen. Leuk en creatief, maar niet per se effectief. Het belang van een zorgvuldig gekozen functietitel voor vacatureteksten wordt vaak onderschat. Dit terwijl juist de functietitel bepaalt of jouw vacature überhaupt gevonden wordt. Want zeg nou zelf: welke schoonmaker zoekt op vacaturesites op de term schoonmaakwonder?

Hoe verleidelijk het ook is om uit te pakken met een originele en opvallende functietitel; doe het niet. Tenminste, niet als je online werft. Met een duidelijke en heldere functietitel vind je eerder de geschikte kandidaat. Of beter gezegd: vindt de ideale kandidaat jou. Hoe je tot de ideale functietitel komt? Wij geven je vier tips die je op weg helpen.

1. Samenvatting

De functietitel is eigenlijk niets meer dan een samenvatting van je vacaturetekst. Zoek je een applicatiebeheerder die net afgestudeerd is of een paar jaar werkervaring heeft, en die met Java aan de slag gaat? Met de functietitel ‘junior Java-applicatiebeheerder’ geef je in een paar woorden aan wie je zoekt.

2. Verleid je lezer

In één of een paar woorden wil je de aandacht trekken en kandidaten uitnodigen om verder te lezen. Ben je op zoek naar een juridisch medewerker? Dan kun je juridisch medewerker boven je tekst zetten, maar als deze medewerker zich vooral bezighoudt met strafrecht, dan maak je met ‘juridisch medewerker strafrecht’ een grotere kans om de juiste doelgroep te bereiken.

3. Gebruik hulpmiddelen

Wordt er meer gezocht op ‘tekstschrijver’ of op ‘copywriter’? En welke functietitel is populairder bij kandidaten: ‘grafisch vormgever’ of ‘ontwerper’?

Google Trends
is een handig hulpmiddel om te kijken welke termen de meeste hits krijgen.

4. Check, dubbelcheck

Zoek je een ‘chaufeur’? Een tikfout in de functietitel maakt het verschil tussen nul en vijftig reacties. Naast het feit dat tikfouten slordig overkomen, vindt niemand jouw vacaturetekst online. Laat je tekst daarom standaard door een collega nalezen voordat je deze online plaatst. En ook dan geldt: check en dubbelcheck voordat je op de knop ‘publiceren’ drukt.

Bij het schrijven van een vacaturetekst komt veel meer kijken dan alleen een goede functietitel. Wat zet je bijvoorbeeld in een functieomschrijving? En hoe formuleer je functie-eisen? Het blog is dan ook de eerste van een reeks over dit onderwerp. De komende tijd kun je van ons nog meer tips verwachten. Wil je daar niet op wachten of laat je het schrijven van vacatureteksten liever aan tekstschrijvers over? Neem dan 

meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Roestvrijtaal
Meer Pakkende functietitel voor je vacatures

Gerelateerde vacatures aan Pakkende functietitel voor je

Communicatie Specialist / Content Creator

ixxenz - Uden
Functieomschrijving Als Communicatie Specialist / Content Creator verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een doeltreffend marketing- en communicatiebeleid. Creëren van pakkende content en inspirerende
- Volledige vacature bekijken

Marketing Specialist

JobMakelaar - Uden
Vacature: Marketing Specialist (32u – 40u) Jij als specialist in de wereld van Marketing & Communicatie weet wat er gebeurt in de online en offline wereld en weet hoe je mensen kunt raken en triggeren om de aandacht te
- Volledige vacature bekijken

(Junior) Service Adviseur

Truckland - Veghel
Wat ga je doen?Uitstekende service en oplossingen voor tevreden klanten, dat is waar jij als service adviseur naar streeft. De functietitel doet het al vermoeden; jij bent iemand die graag met - en voor klanten werkt en met
- Volledige vacature bekijken

E-commerce Specialist

Olympia - Haps
Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever is een snelgroeiende organisatie met een passie voor innovatie en servicegerichtheid. Het team werkt vanuit een modern, ruim opgezet kantoor met een magazijn van 34.000 m². Ze geloven
- Volledige vacature bekijken