Inloggen - Registreer  

National account manager, discount channel beiersdorf

Hillary Step - Leiden - 03-07-2024 Naar vacature  

Het huishouden waarin het blauwwitte blik, dan wel de blauwwitte pot Nivea ontbreekt moeten we nog tegenkomen. Wie zijn vinger snijdt denkt na ‘Au’ vrijwel meteen ‘Waar ligt de Hansaplast?’. Wat deze twee merken met elkaar gemeen hebben? Beiersdorf AG.

Beiersdorf AG is een van oorsprong Duitse onderneming met verschillende ijzersterke verzorgingsproducten onder haar vleugels. Denk aan: Nivea, Hansaplast, 8×4, Elastoplast, Eucerin en Labello. Het begon allemaal in 1882 met de apotheker Paul Carl Beiersdorf, die een nieuwe methode ontwikkelde om pleisters te maken. Na overname kreeg de firma in 1900 een patent voor Eucerit, één van de hoofdbestanddelen van Eucerin. Het emulgeermiddel Eucerit vormde de basis voor hun grote doorbraak: de eerste stabiele crème op basis van een water-in-olie emulsie. Deze crème ging in 1911 op de markt onder de merknaam NIVEA. Onder leiding van scheikundigen en dermatologen ontdekte Beiersdorf AG later het huidverjongende co-enzym Q10 én de eerste deodorant die tegen textielverkleuringen of stressgerelateerde transpiratie werkt. Ook ontwikkelden ze de huidbeschermingsfactor om zonnebrandproducten op wetenschappelijke basis met elkaar te kunnen vergelijken. Deze meetmethode wordt vandaag de dag nog wereldwijd gebruikt. Om in te spelen op de verschillende behoeften van klanten over de hele wereld, waarbij weersomstandigheden en etnische- of culturele kenmerken zorgen voor uiteenlopende wensen op het gebied van huidverzorging heeft Beiersdorf AG inmiddels onderzoeks- en ontwikkelingslaboratoria in China en Mexico gevestigd.

Beiersdorf gelooft in een cultuur van teamspirit terwijl ze authentieke individualiteit omarmen. Diversiteit is wat ze verrijkt, en hoe ze winnen in concurrerende markten wereldwijd. Voor Beiersdorf zijn wij op zoek naar een:

NATIONAL ACCOUNT MANAGER – DISCOUNT CHANNEL

POSITIE

Als National Account Manager voor het Discount channel ben je verantwoordelijk voor de verkoop en positionering van NIVEA, Labello, Hansaplast, 8X4, Atrix en Dobbeldusch in het discount kanaal. Vanwege het grote belang van dit kanaal voor Beiersdorf, rapporteer je aan de Head of Sales,

Karin de Koning
(management team). Binnen Beiersdorf zijn de lijnen kort en werk je intensief samen met collega’s binnen Marketing, Shopper & Customer Marketing, Supply Chain en de eigen sales afdeling. Je wordt ondersteund door een Account Executive die diverse administratieve zaken voor je oppakt en je support bij de ontwikkeling van diverse plannen. Daardoor kun jij je maximaal focussen op het maken van groeiplannen en kan je leidinggevende ervaring verder ontwikkelen.

VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Winnen in de markt met de mooiste skin care merken bij de discount klanten:
  • Groei in omzet, rendement en marktaandeel
  • Ontwikkelen gezamenlijk groeiplan per categorie
  • Leiden internationale onderhandeling van de grootste discount klant
  • Leiden nationale onderhandeling
  • Samen met je klanten winnen in de markt door het onderhouden & verder uitbouwen van de relatie;
  • Overdeliveren van je plannen, zowel op omzet, rendement als marktaandeel;
  • Accuraat forecast per maand en volledig jaar (nauwkeurig bijhouden van promotie plan, facturatie, etc.);
  • Enthousiasmeren, motiveren en betrekken interne afdelingen bij jouw account middels een positieve en open mindset, zowel in Nederland als internationaal;
  • Afstemming discount strategie op internationaal niveau (eg contact met VP sales Europe);
  • Als onderdeel van het “Douche” Category Team een waardevolle bijdrage leveren aan het commerciële succes van de categorie.

PROFIEL KANDIDAAT

OPLEIDING & ERVARING

  • HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Pré = accountmanagement, onderhandel ervaring of deal/trader ervaring.

RELEVANTE COMPETENTIES

  • Je bent resultaatgericht: wil om te winnen;
  • Je bent pragmatisch: zaken niet onnodig complex maken;
  • Je hebt een strategisch analytisch vermogen: groot assortiment (~500 SKU’s); complexe business cases;
  • Je haalt plezier uit deals sluiten/onderhandelen;
  • Je bent communicatief sterk (enthousiasmeren, motiveren);
  • Je bent creatief en initiatiefrijk (groeiplannen zelfstandig ontwikkelen);
  • Voor jou staat de klant centraal.
meer...

Naar vacature

Meer vacatures van Hillary Step