Helaas bent u niet ingelogd, login en probeer het opnieuw.
Helaas is deze vacature inmiddels waarschijnlijk verlopen
6 maart
Vacature : R65867 – Archivistisch specialist – Ministerie van Justitie&Veiligheid
Klant : Ministerie van
Standplaats : Den Haag / remote
Startdatum : 1 april 2025
Einddatum : 31 maart 2026
Optie op verlenging : onbekend
Aantal uur per week : 36
Tariefindicatie : Maximum tarief is €105,00 per uur (all-in, ex BTW)
Uiterste datum reactie : 14 maart 2025 om 09:00 uur
Deze vacature staat open voor zowel zzp’ers als voor kandidaten die bij onze leverancier in loondienst zijn. Doorleen is echter niet toegestaan.
Opdrachtbeschrijving
De Taskforce Digitale Achterstanden richt zich op het opruimen van digitale achterstanden en helpt bij het voorkomen van nieuwe digitale achterstanden. Deze taskforce heeft ook een relatie met het rijksbrede traject ‘Werkplek van de Toekomst’, een van de projecten onder actielijn 3 van het rijksbrede programma Open Overheid. In 2025 wordt in nauwe samenwerking met het Dienstencentrum bezien wat een goed moment is voor transitie van deze taskforce naar de staande organisatie, mede in relatie tot het tempo van de Werkplek van de Toekomst.In je werkpakket zitten de volgende elementen:
- Strategievorming: bijdragen aan de businessstrategieën en zorgen voor een vertaling hiervan naar de DIV en informatiehuishouding. Hiermee sla je een brug tussen de business- en IV-doelstellingen;
- Informatie- en recordmanagement: je hebt een duidelijke visie, weet deze neer te zetten en de waarde van beschikbare data vast te stellen en een structuur en governance op te zetten die ervoor zorgt dat processen zijn ingericht, verantwoordelijkheden zijn belegd en de systemen maximaal toegevoegde waarde leveren aan de processen;
- Wetgeving: met jouw actuele kennis van relevante wetgeving ondersteun je de JenV- en AenM-organisaties in hun afwegingen;
- Advisering: je adviseert stakeholders over de ontwikkelingen op het gebied van informatie- en recordmanagement, de inrichting van het digitale informatiebeheer en digitalisering van werkprocessen;
- Verbinding en ontwikkeling: je onderhoudt contacten, zowel binnen als buiten de organisatie, en begeleidt veranderprocessen in de documentaire informatievoorziening.
Eisen (allemaal knock-out)
- De kandidaat heeft een HBO- of WO-diploma in een relevante richting, zoals informatiemanagement en/of archivistiek;
- De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring, bij voorkeur in een complexe organisatie en heeft aantoonbare ervaring op het gebied van DMS/RMS/RMA-toepassingen;
- De kandidaat heeft ervaring met het coachen van directie- en managementleden op het gebied van visie, strategie en alignment van de organisatie. Dit blijkt duidelijk uit het cv;
- De kandidaat heeft actuele kennis van archiefwet- en regelgeving, relevante normen en kaders, de sterk verbredende juridische context van record- en informatiemanagement en ontwikkelingen op het gebied van informatiemanagement, informatiebeheer, beveiliging en kwaliteitsmanagement. Dit blijkt duidelijk uit het cv;
- De kandidaat heeft relevante kennis van en ervaring met brede informatiesystemen, zoals het e-depot, een CMS, DMS, zaaksysteem of procesapplicaties en ervaring met ontwikkelingen op het gebied van strategisch informatiemanagement, datamanagement, business-intelligence, ICT-(out)sourcing, architectuur en security. Dit blijkt duidelijk uit het cv.
Wensen (niet knock-out, maar wel toelichten bij de motivatie)
- De kandidaat heeft werkervaring als Archivistisch Specialist in een politiek/bestuurlijke of complexe omgeving (in, of vergelijkbaar met de Rijksoverheid);
- De kandidaat heeft IHH-ervaring bij JenV, bij voorkeur binnen het kerndepartement en met JenV- of AenM-organisaties;
- De kandidaat is een netwerker pur sang, een goed inlevingsvermogen en uitstekende communicatieve vaardigheden.
Wil je op deze vacature reageren?
Stuur dan cv van max 5 pagina’s in het Nederlands naar hvginkel@yunga.nlLicht alle eisen toe met jouw relevante ervaring en schrijf een motivatie.
Vermeld je beschikbaarheid en het all-in tarief.
Interim
ICT
Overheid
Gerelateerde banen
R65875 – Projectleider servicemanagement – Ministerie van Defensie
Utrecht / remote (50-50)- Interim
- 2 dagen geleden geplaatst
Yunga staffing
Yunga Staffing bemiddelt zzp’ers en professionals voor interim opdrachten. Yunga biedt flexibiliteit, professionaliteit en toegang tot een omvangrijk netwerk binnen de overheid en onder de top-500 Nederlandse bedrijven.meer...
Meer vacatures van Yunga